Surfplatta vilket OS?

Vilket OS?


  • Antal röstningar
    0

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Som det är idag finns väl inte win7 för plattor? Android finns väl som bäst med 2.2 som inte alls är lämpat för plattor. Så apple tar nog en promenad seger här. Android 3.0 ska dock bli spännande :tummenupp
 

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
KTM 660
Som det är idag finns väl inte win7 för plattor? Android finns väl som bäst med 2.2 som inte alls är lämpat för plattor. Så apple tar nog en promenad seger här. Android 3.0 ska dock bli spännande :tummenupp

Dom senaste plattorna släpps med Honeycomb. Det är en Androidversion utvecklat speciellt för plattor. Gillar han applekillen som sa att androidplattor bara kommer vara som uppblåsta telefoner, när iPad är just det...
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Dom senaste plattorna släpps med Honeycomb. Det är en Androidversion utvecklat speciellt för plattor. Gillar han applekillen som sa att androidplattor bara kommer vara som uppblåsta telefoner, när iPad är just det...

Jo men finns väl knappt nån ute med 3.0 honeycomb menade jag. Men det kommer nog bli en spännande konkurrent.

Jo där blir det nog ingen skillnad på ios och android :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du glömde Blackberry RIM.

Den tror jag på, om dom nu får till lagret som gör att man ska kunna köra alla Androidappar på den.

Det borde gå, det är rätt likartade system under skalet.
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Som det är idag finns väl inte win7 för plattor? Android finns väl som bäst med 2.2 som inte alls är lämpat för plattor. Så apple tar nog en promenad seger här. Android 3.0 ska dock bli spännande :tummenupp

Finns ett par plattor med windows 7. Jag funderar på en platta med android 3.0. Tänkte först ta en med windows 7 men det blir bara en liten bärbar med sämre prestanda. Fått för mig att android lirar bättre. Ska bara använda den till att soffsurfa, ta med när man resor m.m.
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Finns ett par plattor med windows 7. Jag funderar på en platta med android 3.0. Tänkte först ta en med windows 7 men det blir bara en liten bärbar med sämre prestanda. Fått för mig att android lirar bättre. Ska bara använda den till att soffsurfa, ta med när man resor m.m.

Vänta till hösten på att det kommer någon platta med MeeGoo, Intel/Nokia/Linux sammarbete som kanske...:gnissla kommer att bli stort! Nokias MeeGoo personal fick just 50% löneförhöjning för att stanna innom bolaget o fortsätta med utveklingen av det nya operativsystemet... Linuxnördarna gillade tydligen inte att Nokia skulle börja använda WP7... så det finns hopp för framtida linuxplattor!:banana
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det är lite tidigt att säga än då inga OS är optimerade för plattor.
Det beror ju på vad man menar med "optimerade". iOS 4.2 funkar klockrent på en iPad och det blir inga stora förändringar i iOS 4.3 som kommer den 11/3 och körs på iPad 2.

Angående Android 3.0 (Honeycomb) som Motorola Xoom är först ut med så finns det ju så där en 100 appar att ladda ner mot 65.000 som är optimerade för iPad.

För mig är valet lika enkelt som att bestämma om jag ska köpa bensin till motorcykeln eller inte...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Angående Android 3.0 (Honeycomb) som Motorola Xoom är först ut med så finns det ju så där en 100 appar att ladda ner mot 65.000 som är optimerade för iPad.

Förutom att alla appar och widgets till android telefonerna fungerar alldelens utmärkt dom med.

Hur fungerar widgets på iPad2?

För mig är det lika enkelt som att jag tankar min motorcykel varsomhelst, inte bara på återförsäljarens mack...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
DOS?

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
För mig är det lika enkelt som att jag tankar min motorcykel varsomhelst, inte bara på återförsäljarens mack...

Och för mig är det mer som att jag vill göra diagnos och mjukvaruuppdatering i min bil hos min auktoriserade bilmek och inte hos "Gregors fulmeck och foppatofflor" :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Och för mig är det mer som att jag vill göra diagnos och mjukvaruuppdatering i min bil hos min auktoriserade bilmek och inte hos "Gregors fulmeck och foppatofflor" :D

Jag tycker det är rätt schysst att kunna rulla in till Roffes dynocenter och få lite fler hästar genom att trolla lite med mjukvaran.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Skönt att fantisera om den fantastiska plattan med det perfekta OS:et som komma skall och predika om hur bra det är :)

Finns ju föfan inte ens! :D

Jämför existerande produkter istället. ;)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Skönt att fantisera om den fantastiska plattan med det perfekta OS:et som komma skall och predika om hur bra det är :)

Finns ju föfan inte ens! :D

Jämför existerande produkter istället. ;)

Dom som har diskuterats här i tråden finns väl allihopa?
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Det beror ju på vad man menar med "optimerade". iOS 4.2 funkar klockrent på en iPad och det blir inga stora förändringar i iOS 4.3 som kommer den 11/3 och körs på iPad 2.

Angående Android 3.0 (Honeycomb) som Motorola Xoom är först ut med så finns det ju så där en 100 appar att ladda ner mot 65.000 som är optimerade för iPad.

För mig är valet lika enkelt som att bestämma om jag ska köpa bensin till motorcykeln eller inte...

Jo jag vet att det inte spelar någon roll för dig huruvida något är optimerat eller inte bara det är rätt logga på plasten. Men många andra, mig inkluderat, vill gärna testa plattan och/eller OS:et innan man bestämmer sig för vilken som är bäst.

Med det sagt finns det endast iPad och en handfull andra plattor med icke optimerade OS ute på den svenska marknaden.
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Dom som har diskuterats här i tråden finns väl allihopa?

Kanske sant, men som Biturbo säger: "Det är lite tidigt att säga än då inga OS är optimerade för plattor."

Det enda vettiga på marknaden nu är ju iPad så frågan är kanske mer relevant när det börjar komma värdiga konkurrenter.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Många med liknande betyg för halva priset.

Sen "trist utseende" är ju lite spännande som betyg.
Eller "få appar" när 95% av alla apple-appar handlar om att gå in på en specifik hemsida istället för att som i android bara gå in på hemsidan..

Var idag på IKEA, hade kollat in ett skåp jag skulle shoppa, hittade inte så gick in på www.ikea.se med min IP4, nähe flash, tanka hem appen, helt annan sortering, hitta inte skiten.

Hade jag haft android, hade jag kunnat gå in på flash-sidan och löst biffen på 5 sek.

:)
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top