Sura bilister?

Elmick

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
S1000RR, XT660R
Håller med till 100% och listan bör förlängas med:

5) De gula Taxi 020 bilarna som finns runt Stockholm.
6) Artonåriga bimbos med jättesolbrillor och iPhone klistrad mot kinden.

Jag åker en hel del hoj i 08-området under vår och höst. Så gott som samtliga "potentiella tillbud" för mig och mina kompisar har involverat en Taxi 020 eller en sådan tjej. Helt oförklarliga och omarkerade filbyten. Köra rakt ut i rondeller. Köra ut mitt framför hojar, oavsett om de kommer i låg eller hög hastighet. Svänga höger från vänster fil (och vice versa). Ett allmänt irrationellt beteende. Och sedan se ut som att det "potentiella tillbudet" var hojens fel...

Bäst är fortfarande bimbon som backade över en kollegas Fireblade i ett trafikljus. Mitt i natten, mörkt och rött i ett trafikljus. Kollegan ska åka rakt fram och ställer sig bakom den enda bilen som också ska åka rakt fram. Helt plötsligt slänger bilen i backen och backar över hojen (kollegan hinner precis kasta sig av)...! Ut hoppar en sådan bimbo (med jättesolbrillor på mitt i natten och iPhone klistrad mot kinden, givetvis) som förklarar att hon helt plötsligt kom på att hon stod i fel fil och glömde att titta i backspegeln...

Det enda som fungerar är att vara på sin vakt. Kör motorcykel med antagandet att alla bilister (särskilt de uppräknade) verkligen är idioter. Expect anything and everything.

Där har vi skälet till att jag aldrig stannar bakom en bil vid ett trafikljus
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Som man bemöter man andra-blir man själv bemött :rolleyes: Tänk på det alla ni som beklagar sig här på bilister mm
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Som man bemöter man andra-blir man själv bemött :rolleyes: Tänk på det alla ni som beklagar sig här på bilister mm

Jo jag ska be bakomvarande om ursäkt nästa gång nån ligger metern bakom mig utan anledning, så att ingen blir ledsen eller känner sig kränkt.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top