Sura bilister?

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Tjena, var ute med hojen igår och kom fram till en 30väg då ja märker att en stor BMW X5 (eller nått) har lagt sig bara någon meter bakom mig. Saktar in lite för att försöka visa att han bör ge ett större avstånd och han ger med sig lite men är snabbt tillbaka ännu närmre.

Det blir 50väg och jag går ut lite till högerkanten så han kan köra förbi om det är brottom men han ligger kvar någon meter eller två..

Blir 30väg igen med samma avstånd tills nästa 50väg kommer då jag drar ifrån honom för att försöka få lite utrymme mellan oss, han försöker köra ikapp, blinkar med heljus och lägger sig på tutan, blinkar och svänger av vägen!?

Har bara kört hoj i ca ett år och har väl varit med om liknande nån gång tidigare, men är det ofta så här??

Last edited by a moderator:
Det finns idioter i alla typer av bilar och det finns folk som har råkat ut för idioter på mc i alla typer av bilar. Några typer är dock överrepresenterade ifråga om att konstant vara i strid med sin omgivande trafikmiljö och det märker du snart vilka det är, förhoppningsvis innan det hinner hända något. De här revirpinkarna som aktivt försöker preja en, hur tänker de när och om det går upp för dem vad de faktiskt håller på att åstadkomma?

Fasan är att bli föremål för hämnden som egentligen är menad åt någon annan för det finns gott om folk på hoj som skapar negativa attityder med sin egoism.

Enig, blev rått prejad av tfnsnattrande idiot bimbo i en rondell i Måndags. "Plötsligt händer det". Hon tittade överhuvudtaget inte alls vare sig före eller efter och fattade inte att hon betett sig som ett praktarsel....

Hans penis har nog inte utvecklats än. Folk verkar ibland behöva hävda sig och agera poliser. Jag anser, låt folk köra som dom vill. Inom gränser såklart.

Jag kör alltid hoj inom landets gränser oavsett var jag är :D :hej

Du skulle stannat mitt på vägen framför denna bilist och tagit av dig ditt mc ställ där du då bar på en riktig Bat Man dress.Slängt in tre handgranater i bilens kupe och skickat resterna av bil och förare till hans anhöriga med en postit lapp om vilket brott vederbörande begått för att avråda fler från samma iq befriade släkt att begå samma misstag.Save the Future, Fuck the Idiot. :crash

Ja det är mycket hat på de svenska vägarna. Händer typ varannan hojtur att bilar försöker blockera vänsterfilen när man kör om, inte för att jag bryr mig jag kör om ändå :mad: Eller skenblinkar vänster. Eller kör ut 10m framför en i korsningen. Eller kastar saker genom rutan innan man kör om. Verkar som om det finns väldigt många frustrerade, bittra män med självhävdelsebehov som av någon anledning ska ta ut sina problem på oss hojåkare :död

Jag hade också en bil som låg precis i röven på mig en stund när jag var ute och körde. En äcklig stylad 745. Men jag svängde bara in till sidan och lät han köra om. Sen väntade jag ett litet tag och körde. Givetvis var jag ifatt honom efter några minuter och fick köra om.
Man undrar ju varför de har så bråttom och ska ligga precis bakom om de ändå ska fisåka sen. Och då körde jag ändå rätt lugnt idag.

Vart bor alla egentligen ? o.o jag har nog aldrig mött en bilist som jag vet varit jävlig med vilja, sen att de inte förstår att de inte ska ligga nära det är ju samma sak med bil och då är det bara att antingen gasa på eller låta de köra om. Menmen kanske är lugnt i värmland?:krama

Att använda vindrutespolarna länge och till synes helt utan anledning verkar också vara ett vanligt sätt för arga bilister att uttrycka sitt missnöje. Dom verkar dessutom tro att den har någon irriterande effekt på den hoj som ligger efter men egentligen tömmer dom ju bara sin behållare på spolarvätska i onödan.

Ligger folk nära sänker jag farten successivt tills de inte står ut längre och kör om mig. Bjuder aldrig upp till dans med bilar när min krockzon är några mm skinn.

Jag har aldrig bilar bakom mig...
Ifall det har och göra med avsaknaden av backspeglar eller att jag är gasglad låter jag vara osagt, men sen jag tog steget upp från lätt MC så har jag inte haft problem med några dryga bilister, de ä bara å vrida på rullen så sätter mina polare Vance och Hines skräck i de flesta bilister :yoparty:yoparty

Efter att ha läst igenom vad jag nyss har skrivit så kan jag konstatera att hojen min bör säljas till förmån för banhoj... :glömdet

En roadragande bilist vill man inte tjaffsa med ..... nä håll dig så långt bort från alla bilar med minsta misstänkt beteende ....

Finns idioter både i bil och på mc :)

Ligger någon för nära brukar jag köra åt sidan och vinka om dem, kör dem inte om utan ligger kvar stannar jag till så slipper man idioterna alternativt gasa ifrån dem :)

Brukar få ganska förvånade miner :va

Att använda vindrutespolarna länge och till synes helt utan anledning verkar också vara ett vanligt sätt för arga bilister att uttrycka sitt missnöje. Dom verkar dessutom tro att den har någon irriterande effekt på den hoj som ligger efter men egentligen tömmer dom ju bara sin behållare på spolarvätska i onödan.

Ditt inlägg fick mig att minnas en sväng till Uppsala för någon månad sedan, någonstans mellan Sollentuna och Arlanda låg jag bakom en Taxi (Taxi 020) som vägrade flytta sig, låg nära ett tag och ganska långt åt vänster så han skulle se mig.
Visst såg han mig, han gav dock fan i att flytta sig och jag pallade inte dra om på insidan, så jag la mig snällt lite längre bak för att vänta ut han, hjälpte dock inte, dumfan fick för sig att börja sakta in och börja spruta spolarvätska.

Jag orkade inte ens bli irriterad över det så jag tog tillfället i akt och kopplade in Cruise controllen och låtsades göra rent i armhålorna som om jag duschade, gissa om min nyfunna taxiförarvän såg sur ut när han väl bytte fil och skulle svänga av, en av hans passagerare bak i bilen skrattade och vinkade dock glatt :D

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar