Har köpt en sk gris i säcken..hojen startar snällt o går bra på tomgång,men när man ska iväg tvekar den,gasar man för mycket dör den,den orkar liksom inget på låga varv,när den segat sig upp i mellan o hög registret går den ok.
Har plockat ner förgasarn 2 gr o blåst rent allt,inga avlagringar eldyl.är ju en vacum förgasare men membranet ser helt ut,
Fick inte med någon instrbok så jag vet inte vad flottör höjden ska vara..någon som vet? har provat olika lägen på lågfarts munstycket,allt från 1 varv ut till 4. nålen står i högsta läget,vad är standard läget?
Sitter oxå en konstig elbrytare på gasspjället som går till på typ full gas?? vad ska det vara bra för?? Finns det något med tändningen som ska flytta sig vid olika varvtal som på bilar? Tändstiften ser ok ut.flottör nålen som är otät?
Någon gammal DR mek som har några förslag?
Har plockat ner förgasarn 2 gr o blåst rent allt,inga avlagringar eldyl.är ju en vacum förgasare men membranet ser helt ut,
Fick inte med någon instrbok så jag vet inte vad flottör höjden ska vara..någon som vet? har provat olika lägen på lågfarts munstycket,allt från 1 varv ut till 4. nålen står i högsta läget,vad är standard läget?
Sitter oxå en konstig elbrytare på gasspjället som går till på typ full gas?? vad ska det vara bra för?? Finns det något med tändningen som ska flytta sig vid olika varvtal som på bilar? Tändstiften ser ok ut.flottör nålen som är otät?
Någon gammal DR mek som har några förslag?
Jag har ägt en sådan här maskin och naturligtvis var jag tvungen att modifiera lite.... det första jag gjorde var att kapa ett lika stort hål till uppe på luftburken + att jag sopade i ett kn luftfilter , bestyckade om fuggen med dynojet kitt högfarten tror jag vart 145-155??org var 135" jag drog även ihop fjädern till vacumtrotteln 1cm med sytråd & snabblim