Sur suzuki dr 650 se 98a

Banditen

I´m BACK....
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Yamma fjr 1300 + Suzuki DR 650 se
Har köpt en sk gris i säcken..hojen startar snällt o går bra på tomgång,men när man ska iväg tvekar den,gasar man för mycket dör den,den orkar liksom inget på låga varv,när den segat sig upp i mellan o hög registret går den ok.
Har plockat ner förgasarn 2 gr o blåst rent allt,inga avlagringar eldyl.är ju en vacum förgasare men membranet ser helt ut,
Fick inte med någon instrbok så jag vet inte vad flottör höjden ska vara..någon som vet? har provat olika lägen på lågfarts munstycket,allt från 1 varv ut till 4. nålen står i högsta läget,vad är standard läget?
Sitter oxå en konstig elbrytare på gasspjället som går till på typ full gas?? vad ska det vara bra för?? Finns det något med tändningen som ska flytta sig vid olika varvtal som på bilar? Tändstiften ser ok ut.flottör nålen som är otät?
Någon gammal DR mek som har några förslag?

Var det den som var ute för 22000:- och fanns i Uppsala för typ 5-6 dar sen? Var intresserad av den men det var tur att du hann före :rolleyes:
Hoppas det löser sig!

kolla så den är orginalbetsyckad?
kolla noga alla o-ringar o andra grejer i gasarna så inget kommer igenom där de inte ska.
luftfilter? tätt kanske? prova utan el lätta på den..
tjyvluft runt insug gasare mm.

Är hojen original eller sitter det bullerburk o öppnare filter på eller?
Du skriver att nålen står i högsta läget?Menar du att
den är maximalt höjd eller?I såna fall går den nog
riktigt fett
i mellanregistret!
Du har ju testat att skruva på blandningsskruven(1-4 varv)
Går den varken upp eller ner i tomgång går den nog rejält fett där
oxå.Hur ser stiftet ut?

Kolla upp vad det ska vara för originalbestyckning och utgå från det,har
någon glad vedbotrimmare varit i farten kan ju bestyckningen vara helt
åt skogen!

Det kan mycket troligt vara som föregående talare har nämt, Typ att förra ägaren hade slipon på och kn filter med bestyckning efter detta, men har plockat väck detta för försäljining...UTOM bestyckningen:gnissla Jag har ägt en sådan här maskin och naturligtvis var jag tvungen att modifiera lite.... det första jag gjorde var att kapa ett lika stort hål till uppe på luftburken + att jag sopade i ett kn luftfilter , bestyckade om fuggen med dynojet kitt högfarten tror jag vart 145-155??org var 135" jag drog även ihop fjädern till vacumtrotteln 1cm med sytråd & snabblim:tummenupp Dynojet klarar man sig lika bra utan!! jag tillverkade även en grövre krök. den gick då förvånansvärt bra måste jag säga jag vart helt nöjd:tummenupp

Var det den som var ute för 22000:- och fanns i Uppsala för typ 5-6 dar sen? Var intresserad av den men det var tur att du hann före :rolleyes:
Hoppas det löser sig!

Ja det var den :huvet
tack för alla svar. Problemet är ju att jag inte vet vad org inställningarna är,nålen sitter som sagt högst upp för max soppa,ska prova att sänka den ett hack eller 2,högfarts munstycket är ett 140,dämpare + filter är orginal,enda som verkar vara gjort är att den sk snorkeln är borttagen.har provat utan filter,ingen skillnad.:gnissla
ska kolla efter tjuvluft i natt(jobbar natt) Är lite inne på att vacumsliden(eller vad det heter) inte öppnar som den ska,ska prova att dra ihop fjädern lite,men den kanske börjar jobba senare i varvtals kurvan så att säga??
Komptest låter bökigt så det kommer senare på listan.
Ingen som vet vad flottörhöjden ska vara?.
Nåja bara att kämpa vidare,nätterna går ju fort iallafall :näsblod

Brytaren gör typ ingen skillnad om man tar bort. Byt ut dämparen och kapa av hela locket på luftburken när du ändå håller på (blir en jäkla skillnad). Hade 170 (har jag för mig ) i huvudmunstycke på min och den var inkörd i bänk.

Ja det var den :huvet
tack för alla svar. Problemet är ju att jag inte vet vad org inställningarna är,nålen sitter som sagt högst upp för max soppa,ska prova att sänka den ett hack eller 2,högfarts munstycket är ett 140,dämpare + filter är orginal,enda som verkar vara gjort är att den sk snorkeln är borttagen.har provat utan filter,ingen skillnad.:gnissla
ska kolla efter tjuvluft i natt(jobbar natt) Är lite inne på att vacumsliden(eller vad det heter) inte öppnar som den ska,ska prova att dra ihop fjädern lite,men den kanske börjar jobba senare i varvtals kurvan så att säga??
Komptest låter bökigt så det kommer senare på listan.
Ingen som vet vad flottörhöjden ska vara?.
Nåja bara att kämpa vidare,nätterna går ju fort iallafall :näsblod

Låter som den vore helt org i bestyckning och övrigt så den ska åtminstonde gå riktigt.... Kolla att den vakumstyrda trotteln går toklätt!1 kan ha blivit beläggningar i spåren så rengör noga. Dra ihop fjädern ska du inte göra utan att ha mixtrat med luftburken och värre utblås, kolla även så det inte blivit någe veck på slangen som sitter i toppen av förgasaren och går till luftburken

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år