Suppo och Tardozzi lämnar Ducati

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Enligt välinformerade källor i italiensk och spansk press är det klart att Livio Suppo och Davide Tardozzi lämnar Ducati.

Livio Suppo, som styrt Ducatis MotoGP-satsning från början, ska vara klar för HRC. Anledningen till att han lämnar sägs dels vara att han och Rossi inte kommer överens och att Ducati håller på och förbereder för Rossis ankomst 2011 och dels att Marlboro blev minst sagt arga när Stoner tog "ledigt" ett par race.

Suppo ersätts av testföraren Vito Guareschi.

Bossen för Ducatis WSBK-team, Davide Tardozzi, och tillika Fabrizios manager lämnar även han sin plats. Han säger själv att han tappat suget men det skulle inte förvåna mig om det också beror på att han "slarvade" bort titeln genom att inte ge några teamorder till Fabrizio.

Skit det där ser inte bra ut för Ducati...... det dom behöver är folk som är duktiga på att gulla med sina förare, dessa herrar har tidigare fått kritik för att lyssna för lite på dom.....undra hur det blir nu:gnissla

Ljuset i slutet på tunneln för HRC. Vore riktigt kul om Stoner körde Repsol-Honda 2011, vilket på ett mycket praktiskt sätt öppnar upp för...just det: Rossi och Burgess till Bologna som plötsligt står med öppna armar.

:tummenupp :banana

Fan vad gött att höra!!! Trodde aldrig att Ducati kunde föryngra sin trogna klan. Men där ser man!

Lojalitet kan köpas för pengar, fast jag förstår inte hur Fabrizio skulle kunnat påverka titeln.
Haga kastade sig och där avgjordes det hela.

Lojalitet kan köpas för pengar, fast jag förstår inte hur Fabrizio skulle kunnat påverka titeln.
Haga kastade sig och där avgjordes det hela.

På sätt och vis, om Haga vunnit och Spies hamnat en placering ner i sista racet så hade Haga vunnit. Nu vann Fabrizio och Haga kom tvåa. Fast det sista racet var nog inte det avgörande, snarare när Fabrizio slogs med Haga på Imola och vann.

Trist med Suppo, jag gillar honom men folk har gjort galnare saker för mindre trevliga människor än Rossi... ;)

På sätt och vis, om Haga vunnit och Spies hamnat en placering ner i sista racet så hade Haga vunnit. Nu vann Fabrizio och Haga kom tvåa. Fast det sista racet var nog inte det avgörande, snarare när Fabrizio slogs med Haga på Imola och vann.

Trist med Suppo, jag gillar honom men folk har gjort galnare saker för mindre trevliga människor än Rossi... ;)

Det där Imola resonemaget håller inte.
I så fall skulle då Tardozzi & Co ge Fabrizio order att alltid se till att hamna bakom Haga. Hagas placering i Heat 2 hade inte påverkat utgången.

Annat vore det om titeln hade avgjorts pga inbördes placeringarna mellan Ducati förarna.

intressant, men faktiskt låter det lite som BS i mina öron, men kul om det blir omkastning.

Last edited:
Det där Imola resonemaget håller inte.
I så fall skulle då Tardozzi & Co ge Fabrizio order att alltid se till att hamna bakom Haga. Hagas placering i Heat 2 hade inte påverkat utgången.

Lek med tanken att Haga tagit fem poäng mer i race 2 på Imola och fem poäng mer i race 2 på Portimão. Vem hade vunnit VM då?

Lek med tanken att Haga tagit fem poäng mer i race 2 på Imola och även tagit två poäng i race 1 på Portimão. Vem hade vunnit VM då?

Imola var tredje racet från slutet, inte mitt i säsongen, inte nånstans där alla hade chansen. Det var klart och tydligt då att Fabrizio inte hade en chans på titeln och att Haga var den som skulle slåss om den så att resonemanget inte håller är du nog ganska ensam om att tycka.

Teamorders vara eller icke vara däremot, det är en helt annan diskussion.

Lek med tanken att Haga tagit fem poäng mer i race 2 på Imola och fem poäng mer i race 2 på Portimão. Vem hade vunnit VM då?

Lek med tanken att Haga tagit fem poäng mer i race 2 på Imola och även tagit två poäng i race 1 på Portimão. Vem hade vunnit VM då?

Imola var tredje racet från slutet, inte mitt i säsongen, inte nånstans där alla hade chansen. Det var klart och tydligt då att Fabrizio inte hade en chans på titeln och att Haga var den som skulle slåss om den så att resonemanget inte håller är du nog ganska ensam om att tycka.

Teamorders vara eller icke vara däremot, det är en helt annan diskussion.
Tardozzi tyckte väl att Fabrizio hjälpt tillräckligt redan i Brno.

Last edited:
Burgess Skulle väl lägga av efter 2010 han ville väl ta det lungt nu efter att ha vart ute och jobbat konstant i världen i en evighet

tror inte ännu att rossi kommer att gå till Ducati har en dålig känsla att han också kommer att lägga av efter 2010 och satsa på något annat

Hoppas jag har fel!!!!!

Du håller på Haga hör jag

Tur att du är på humör för seriösa diskussioner. Nej, jag höll på Biaggi och Aprilia i år men i kampen mellan Spies och Haga så höll jag på Haga.

Om du överhuvudtaget hängt med i motorsport de senaste åren så vet du att teamorders är nåt som existerar. Tredje racet från slutet existerar de i allra högsta grad. Du är bara naiv om du tror nåt annat.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup