Superstock avgjort idag.

Ey! Nu har du ju helt tagit bort spänningen för dom som inte var där o ville se rejset kommande måndag. Bastard!!!

Fast grattis till Freddy iaf!

Swedie skrev:
Ey! Nu har du ju helt tagit bort spänningen för dom som inte var där o ville se rejset kommande måndag. Bastard!!!

Fast grattis till Freddy iaf!

Sorry det var inte min mening men eftersom att vi lever i ett informationssamhälle så blir det lätt så. :3freak

Detta kan ha varit det sjukaste race jag har sett. Jag gissar på att ni som valde att kolla på tv kommer att få se två hojar som fajtas hårt... resten kommer att vara bortklippt.

Så åter igen GRATTIS Freddy

PS. Jag har nuddat Mattias idag i Freddys tält. DS

Hur är tiderna i år jämnfört med tidigare år? Var supersport-hojarna mycket snabbare?

Micke Nilsson har verkligen inte marginalerna med sig i STCC men hatten av för Papunen. Han vann välförtjänt uppenbarligen.

ps. Ändrade titeln på tråden så att den inte blir så mycket spoiler. ds

Swedie skrev:
Hur är tiderna i år jämnfört med tidigare år? Var supersport-hojarna mycket snabbare?
Freddys pole-tid var bara en tiondel över fjolårets men snabbare än hans egen från i fjol. Hans hoj var bra mycket snabbare än Nilssons på rakorna.

Last edited:
Vilken nagelbitare det var, racing när den är som bäst!
Synd bara någon måste komma tvåa.

Det va sten hårt i topp men även längre ner i fältet DonQ och Christian Carlsten fajtades om 15 platsen det va riktigt roligt dom bytte nog plats ca 10 ggr under racet men dessvärre så gick DQ som förlorade ur den fajten men ska iaf hälsa att race rapport kommer mycket snart med lite bilder från depån

synd om backlund såg själv inte vad som hände stod och va skylt hållare för Don Q men Freddy vann fan bara med ett halvt fram hjul över mål linjen

se racet på tv det va årets bästa :banana

Tack för en god helg ni som va där :tummenupp

ps Jorpes Trevlig flickvän du har ja hon överlevde hem resan :tungan

fy fan! Troligen bästa racet jag sett någonsin! :banana

Jag såg racet live på ViaSat Sport 3 och det var enligt mig det bästa i år :)

Micke hade väl nästan gummi från Fredriks bakdäck på höger knäpuck, jäklar vad tajt de körde :D
Tror bästa tiden kom på ett av de sista varven och var 1.20,147 (men det finns säkert någon med bättre minne som kan rätta mig).

Jag stod på översidan depån och såg Filip's vurpa.
Han slog sig inte så mycket men det var ändå skrämmande att se alltihop.
Varför???
Efter crashen så "ragglade" Filip omkring på banan i riktning mot depåinfarten(där jag stod). Han tog rejält med tid på sig och det såg halvt om halvt otäckt ut.
Vi kunde höra hojarna komma på rakan och Filip hade fortfarande inte kommit av banan än. När klungan passerade var Filip på depåinfarten och gick...tror inte att han var i skydd en gång,(såg inte riktigt).
MEN VAR VAR FUNKTIONÄRERNA!!!!!!!!! :huvet :huvet

De rörde sig inte från posteringen när Filip crashade. De hämtade inte upp hojen som låg utanför banan men ändå i avkörningszon på insidan och INGEN AV DEM RÖRDE ETT FINGER FÖR ATT FÅ FILIP UR VÄGEN OCH I SÄKERHET. :kocko

Nu var Filip tydligen helt ok men var helt förtvivlad och ledsen över att ha försvunnit ur racet så tidigt.
Han var inte direkt kontaktbar där han gick på depåavfarten trot flera försök från anhörig(tror jag) samt publik.

Detta hade kunnat sluta med en katastrof.

Visst ja....Grattis Freddy.

Micke försökte att ta Freddy på innern i kurvan innan den sista.
Freddy har förmodligen också hela knäpucken ful med gummi och färg :)

BÄSTA RACET JAG SETT I SVERIGE PÅ ÅR O DAG.......

Varför se bilar köra "följa John" när man kan se RIKTIG racing :D

NÄR går racet på tv idag ????????? eller är det idag ?

måste seee...!

Är de viasat sport?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back