XRen har rasat. Förmodligen ramlager eller Vevlager.
Gat däme... Nu får du vara med i Boost IIIs klubb ivf ,,Jag äter ju vetappslager

Det enda som kan ta kål på en xr600/650 ja alla 600+ maskiner är varvtal över 8000v .. Kör man längre stunder på detta varvtal så flyger nedre vevtappens lager. Tyvärr så blir notan för lagningen stor

. Det brukar för mig landa på ca 8000kr och då gör jag allt sjäv!
I bästa fall har cylindern klarat sig och toppen?
Om du ska fixa den så försök få tag i en Falicon vestake som då kommer komplett med vevtapp och lager. Sätter du i en sådan så håller den för tubomat och vartal på 9000v

Finns till xr 650 ivf Kolla hemsid deras (usa) Snikvers är att du köper en av locknersbilomc,, då blir det en prox komplett med bult och lager. Pris ca 2800?? En Falicon brukar kosta 2500-3800 ber på dollarkurs. Orginal finns inte!! Proxen håller lika bra/dåligt som org ivf...(under 8000v)
Men du måste byta vartenda lager i hela motorn ,,och vissa är dyra pga special (dom flesta special

. Du måste även spola ur olje röreti ramen från filspån!! Dra lös den stora pluggen i underkant ramrör,,,,har du guldaktigt filspån i den nätkorgen har dun garanterat vevstaks och ramlagerras
Nu sista raset så tog staken med sig bägge blockhalvorna och cylinder så notan blev över 20000kr

(kosta på falicon)