Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
kommer du ihåg vad du åkte för bestyckning och nål?
Problemet var att jag åkte gammelhärk med dellorot. Gick upp från 190-210..
Supermoto eller någon annan snubbe som bänkat sin husa med väldigt öppet system borde kunna svara.. Eller läs Husaberg bestyckningstråden
Om du inte har möjligthet till fullgastokkörningar och kolla färgen på stiftet så kan du prova att sätta i både större och mindre munstycke. Gå först upp 10% i högfart och känn på det ,,och sedan 5% mindre än du kör med nu. Då kan du bilda en uppfattning åt vilket håll du ska. kan tänkas att du även måste upp 10% i lågfarten? Och förmodligen lite mer påställd axpump.. Som sagt när jag hängde på fullt öppet system och kn filter så hände inte ett skit förens jag bestyckade upp ordenligt.
Har inte bänkat efter byte till dubbelsystemet men med Akra och då hade jag 62 på slangen. Har tyckt den går så jämrans bra att jag inte brytt mig om att ta fram det ev. sista.
De jag har nu är svetsade. De jag har liggandes var tänkta att skruvas i toppen och sen kör man samma lösning med fjädrar för resten av systemet. Tanken är att om något slits blir det inte toppen. Kolla hur det är gjort på t.ex en 525a.jasso är dom lösa? Ja trodde dom svetsades fast i systemet?![]()
Last edited:
Men tysken o Us gubben är sant
Det han gjort hitintills är den lätta parten och vet man inte att plenium behövs så har jag inga förhoppningar på detta bygge
tack för infon