Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Man vill ju altid ha ett laminärt flöde för att få så lågt motstånd som möjligt, men att ha ett laminärt flöde efter avgasventilen skulle jag vilja säga att är omöjligt.
Men även vid turbulentföde så är ger det alltid minst friktionsmotstånd att ha så slät yta som möjligt, fast det behöver inte överdrivas finns en ytfinish som är "Hydralicsmooth" som beror på gashastigheten. Då vinner man inget mer på att polera mer.
Sen det där med golfbollstruktur är inget som ger lägre friktionsmotstånd utan de ger högre friktion. Virvlarna som bildas kan dock hjälpa luften att följa en starkt krökt yta som tex en boll. Men i de flästa avgaskanaler är den lilla radien så liten att de finns ingen möjlighet att få strömningen att följa ytan och då är det ofta bättre att göra en kant så man får en tidig/kontrollerad avlösning så att luften återanligger mot ytan snabbare.
Vet att de blev en rörig förklaring men hoppas det blev lite klarare.
Gashastigheten är alldeles för hög för att laminärt flöde ska vara möjligt nägonstans. (utom möjligen kanske på tomgång.)
Nej du har fel om golfbollen, en ojämn yta ger ett turbulent ytskikt som i sin tur ger ett lättare flöde. En annan klassiker på det ämnet är ytan på ett hajskinn.

Nejdå! Du kan vara lugn! Jag tog inte beskyllningen om dataspionage på alvar.
. Det enda som såg tråkigt ur är krökarna. Visserligen dom bästa org som fanns med bra vrid men på tok för små i dim. Du bör bygga nya krökar själv eller tvinga någon!! 38mm ytterdim Då kommer den att få massor av pullver för den kammen är ju det värsta jag hört talas om på en 600+ Jo supertrapp är döden för effekten!! Byt till vanligt slipon från rr hoj eller liknande Dvs 50mm rakt rör rakt igenom dämparen.
Men funderar på en vaipor trail tech elr va de heter. Vet du nå om dom?
. Dom gammla xr 600 fanns ej varvstopp på . Jag vet faktist inte om dom nyare har varvstopp??? Org behövs ju inte detta för dom kroknar vid 7000v redan...