coff3
Tidigare coffe_bergkvist....
- Gick med
- 9 Aug 2007
- Ort
- Ludvika
- Hoj
- Honda NSR 125 01 SÅLD Trimmad Husaberg 650 R.I.P... GSXR 600 97 inköpt!
Mät maxmått över kamnocken.
Dra ifrån basmåttet (det utan lyft och mätt 90 grader ifrån nocken) Dvs basradien.
Skillnaden däremellan blir maxlyftet.
Dra av ventilspelet om du vill ha en mer korrekt siffra.
Gäller det en maskin med vippor blir det värre. Då det oftast är utväxling på vippan. 1,25:1 är en vanlig siffra. Men även 1,5:1 existerar.
Då får man multiplicera med den faktorn oxå. Ja om man inte mäter direkt i toppen förståss.
Elementärt.
Okej, tackar
på så låga varv därimot 10000v är det fullt möjligt! Men dom andra siffrorna är helt ok för en ktm, En ktm 660 är fasligt lätt attt få över 70hk och minst 70nm i stort sett bara att pilla dit tornado g2 + ett hemmasnickrat system med akra helsystem ger dom åtminstonde 67-68hk och 71-72nm med g2 redan. skulle vara roligt att prova g3 kammen på 660ien den lyfter runt 12-13mm+ordenlig durr (endast för roadracing då!!) men kusarna skulle sticka iväg rätt bra hellst med en ordnlig portning


, så därför tog jag inte ur kammen.