Supermoto Träning Borås Motorstadion 2012

Ja. Träning är enligt TR 10-18 och jag kommer hålla kursen från 15 (dvs mycket träning) med "uppkörning" 17-18. Så jag kommer göra inskränkning i träningen med en timma, men hoppas att det inte blir för mycket gnäll :)

Vilken helg!

Ett stort tack till alla som hjälper till uppe på banan.
Utan all er hjälp så hade vi aldrig kunnat ha SM på söndag.
Ingen nämnd och ingen glömd, ni har alla gjort ett fantastiskt jobb i helgen!

Vi kommer behöva fortsätta med lite småsaker i veckan och det anlände faktiskt en hjullastare med sopagg tillhörande Toarps Mk idag.
Så nu hoppas jag att de sista pusselbitarna faller på plats under veckan.

Det kommer finnas grus på vissa delar av asfalten om man väljer att träna i morgon.

Glöm inte att dubbelkolla med de nära och kära som kan tänka sig att ställa upp som funktionärer på Sön.
Vi behöver veta hur mycket arbetskraft vi kan räkna med under helgen.

Och glöm inte att bjuda in all tänkbar publik.

Vi ses i veckan!
// Martin :tummenupp

Ja. Träning är enligt TR 10-18 och jag kommer hålla kursen från 15 (dvs mycket träning) med "uppkörning" 17-18. Så jag kommer göra inskränkning i träningen med en timma, men hoppas att det inte blir för mycket gnäll :)

Inskränkning i vilken omfattning?

Om det är någon som missat detta och planerar att dyka upp ex 1600 för att köra två timmar kan det ju bli minst sagt gnälligt ;)

Inskränkning i vilken omfattning?

Om det är någon som missat detta och planerar att dyka upp ex 1600 för att köra två timmar kan det ju bli minst sagt gnälligt ;)

ungefär som i etuna när träningstiden var en timme kortare än anslaget? ;)

Jag kommer åka upp på onsdag. greja lite och köra om tid finnes.

Vilken helg!

Ett stort tack till alla som hjälper till uppe på banan.
Utan all er hjälp så hade vi aldrig kunnat ha SM på söndag.
Ingen nämnd och ingen glömd, ni har alla gjort ett fantastiskt jobb i helgen!

Vi kommer behöva fortsätta med lite småsaker i veckan och det anlände faktiskt en hjullastare med sopagg tillhörande Toarps Mk idag.
Så nu hoppas jag att de sista pusselbitarna faller på plats under veckan.

Det kommer finnas grus på vissa delar av asfalten om man väljer att träna i morgon.

Glöm inte att dubbelkolla med de nära och kära som kan tänka sig att ställa upp som funktionärer på Sön.
Vi behöver veta hur mycket arbetskraft vi kan räkna med under helgen.

Och glöm inte att bjuda in all tänkbar publik.

Vi ses i veckan!
// Martin :tummenupp

Vad är det för tider som gäller på söndag? Tänkte åka upp och kolla. Tar ni inträde? Finns det mat att köpa där? Ska bli grymt kul att se proffsen åka! :rock

Vi kör gratis inträde med FMX show på lunchen!

Hamburgare kommer krängas i massor...

Hålltider:

09.00 Fri träning Elit 15 min
09.20 Fri träning Open Grupp 1 15 min
09.40 Fri träning Open Grupp 2 15 min
10.00 Fri träning Quad 15 min
10.20 Tidskval Elit 25 min
10.50 Tidskval Open Grupp 1 25 min
11.20 Tidskval Open Grupp 2 25 min
11.50 Tidskval Quad 25 min

Lunch 12.20 - 13.15

13.15 Kvalheat Elit <10 min
13.30 Kvalheat Open A <10 min
13.45 Kvalheat Open B <10 min

14.10 Final 1 Quad <15 min
14.30 Final 1 Elit <15 min
14.50 Final 1 Open A <15 min
15.10 Final 1 Open B<15 min
15.30 Final 2 Quad <15 min
15.50 Final 2 Elit <15 min
16.10 Final 2 Open A <15 min
16.30 Final 2 Open B <15 min

Välkomna!

Last edited:
Fantastisk dag i går!! Bra arrangerat och bra bana ni fixat. Hoppas på en repris nästa år. :tummenupp

Vart hittar vi alla läckra bilder? =)

Vart hittar vi alla läckra bilder? =)
Tja!

De va en kul dag! riktigt fin bana ni fått till, suger lite i motardtarmen igen..

Bilder finns en hel del här:
http://pean928.dyndns.org/MC/120819motardsm/index.html

DSC_3067.JPG

Det är OK att låna bilderna, inget är gjort med dom. Vill du ha några i fullformat och polerade (max 5-6st, pallar inte fixa med fler!) Skicka mig ett mail med numren (DSC_2489, DSC_2490, DSC_2491 etc) till the_wanderer 'at' home.se så fixar jag det i mån av tid.

Används dom i sammanhang utöver privat bruk så fråga först.

Last edited:
Nu finns mina bilder från söndagens SM-deltävling i Borås upplagda. Det är strax över 1000 bilder fördelat över 52 sidor, men för att förenkla för den som vill kika på bilder på sig själv eller någon specifik förare så är bilderna sorterade efter förarens startnummer (stigande ordning). Quad-bilderna har ett "Q" före startnummer och hamnar därför sist.

Bilderna finns här: http://www.mjacobsson.se/supermotosm_boras

Några smakprov:
1_DSC_1923.jpg44_DSC_1218.jpg70_DSC_1570.jpg73_DSC_2075.jpg101_DSC_2265.jpg137_DSC_1969.jpg151_DSC_0831.jpg430_DSC_1454.jpg

OBS! Sporthoj.com komprimerar bilderna ganska brutalt, för bättre kvalité kika på länken ovan istället.

tänkte komma förbi den 16:de om allt vill sig väl, kollat lite på hemsidorna om vad som gäller för hojen med najning och kärl. jag har full utrustning förutom skinställ, är man välkommen ändå? :crash

Antar att du har ett allvädersställ. Det är ok att träna på men kommer göra ont om du klotar.

Klotar du efter rakan med det på dig så får du transplantera hud och några benbrott. Grejen med asfalt är att det är hårt och skydden flyttar på sig om man inte har skinnställ.

Klotar du efter rakan med det på dig så får du transplantera hud och några benbrott. Grejen med asfalt är att det är hårt och skydden flyttar på sig om man inte har skinnställ.

Hmm ja det låter ju inte så jävla sexigt :( skiter nog i att den 16:de då å tar det i vår när jag har ställ då. Surt om man lägger ner och inte gör mer det året. Nån som vet vart jag kam hitta "hålade bultar" för att dra najtråd igenom? Tack för svar kerttu :D

Hmm ja det låter ju inte så jävla sexigt :( skiter nog i att den 16:de då å tar det i vår när jag har ställ då. Surt om man lägger ner och inte gör mer det året. Nån som vet vart jag kam hitta "hålade bultar" för att dra najtråd igenom? Tack för svar kerttu :D

borrmaskin och borr ;) det är inga konstigheter, ta det försiktigt och ha några borr extra då det är lätt att borren går av.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT