Supermoto Träning Borås Motorstadion 2012

Woltrone

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
KTM 690 smc -09
Borås träning 2012

(Supermoto solo + Quad på Supermotardbanan, Endast solo på Gokartbanan.)

Tider:

Träningar udda söndagar 12-18, måndagar och onsdagar 17.00-21.00, på Supermotardbanan och gokartbanan. Håll utkik på www.fmckboras.se för det kan hända att vissa söndagar byts bort pga av andra aktiviteter på området.
Det finns även möjlighet att köra på Supermotardbanan på Lördagar udda helger men bara efter överenskommelse med träningsansvarig.

Veckoschema 2012:
V: 28 Mån, ons.
V: 29 Mån, Ons, Sön.
V: 30 Mån, Ons. (Tyst Helg)
V: 31 Mån, Ons, Sön.
V: 32 Mån, Ons. (Tyst Helg)
V: 33 Mån, Ons. Ej träning Sön. (Supermoto SM på Sön 19/8) Inte missa!
V: 34 Mån, Ons. (Tyst Helg)
V: 35 Mån, Ons. Ej träning Sön 2/9.
V: 36 Mån, Ons. (Tyst Helg)
V: 37 Mån, Ons, Sön.
V: 38 Mån, Ons. (Tyst Helg)
V: 39 Mån, Ons, Ej Träning Sön 30/9.

Längre räcker inte schema just nu...

EJ Körning!!:::

Undantag från ordinarie Schema!

Vecka: 27, 7-8/7. Ej Öppet pga "Byteshelg" för Trial SM.
Vecka: 35. Sön 2/9 Ej Öppet pga BMW Klubben kör då. (Skall försöka få till träning på Lör 1/9.)
Vecka: 39, 29-30/9 Ej Öppet pga Crosstävling v.38.

Banorna:

Supermotardbanan är en hybridbana mellan bilar, Quad och motorcyklar, vi arbetar på att anpassa denna ännu mer för supermotard. Nyheter hittills i år är ett platåhopp, samt en liten förbättring på det lilla hoppet ut på asfalten.
Vi har mer planer för att göra "grus"delen roligare.

Gokartbanan varvar vi supermoto, gokart och minimoto. Vanligtvis uppdelat i två 20 min pass.

Utrustning:
Crashpuckar, uppsamlingskärl, barkbusters och ett system som inte låter allt för mycket är ett måste (särskilt för +450).

Träningsvgift:
100 för FMCK medlem.
150 för icke FMCK medlem.
Träningskort helår 1500:- (Medlemskap i FMCK Borås Ingår.)
(Motocross ingår i träningsavgiften)

Träningsläger:
Mer info kommer senare.

Vägbeskrivning Borås Motorstadion:http://www.fmckboras.se
Från norr ( Göteborg ,Jönköping) riksväg 40 i Borås ta avfart riksväg 41 Varberg efter ca 11 km se skylt Viskafors , Motorstadion
sväng höger därefter sväng vänster efter 2 km se skylt motorstadion efter 3 km sväng höger se skylt motorstadion grusväg ca 3 km
Välkommen till Borås motorstadion

Från Söder vid Varberg norra tag avfart riksväg 41 Borås, efter ca 70 km och 25 km från Kinna sväng vänster se skylt Motorstadion ca 11 km från Borås, sväng höger därefter sväng vänster efter 2 km se skylt motorstadion, efter 3 km sväng höger se skylt motorstadion grusväg ca 3 km.

Välkommen till Borås motorstadion!

Frågor? Funderingar?

Tveka inte att ringa:

Daniel Söderberg 076-240 60 00

Martin Zetterlund 070-375 24 83

Last edited:
Idag 2012-05-30 kommer vi vara minnst 10 motarder så släpp tasken å kom upp å kör med oss... ju fler desto roligare.. :tuttar:tuttar:tummenupp

Mvh Gaylorden

Det är väl träning på söndag. Jag kan dock inte då så förhoppningsvis tränar jag på måndag eller onsdag för att få lite fart inför SM i örebro.

Arbetsdag på Ons!
Obs Ingen träning Ons 6/6 pga Röd dag.
Det kommer däremot att bedrivas lite arbete med banan så är du sugen på att hjälpa till kontakta Söderberg.
Själv jobbar man på självaste nationaldagen...

Extra träning på Lördag 9/6 så då kan man komma och träna.
Obs vi har inte tillgång till Gokartbanan på lördagar. Endast Supermotobanan.

Lördag 12-18 Träningsansvarig Martin
Söndag Inställt....

Kom och kör!

Last edited:
Söndag 10/6 Supermotard Träning inställd!

Nu har det hänt, det som inte skulle få hända i år.
Informationen om att banorna inte är öppna för träning har inte nått fram.

Vi beklagar verkligen detta. Vänligen sprid ut denna infon till de som du tror berörs!

Har nu krävt en komplett kalender för resten av året, utan ändringar!

Träning Lördag 9/6 kommer att finnas kvar!
Nya bansträckningen kommer att provköras då.

Mycket tråkigt men vi gör Lördagen till en grym träningsdag istället!

Mvh // Martin och Daniel

[/SIZE][/B]

Idag blir vi ett gött gäng :rock
Jag, Annica, Karin, Kolle, Daniel, Gaylord, Martin, Blanken...
Fler som jag inte vet om?

Träning på söndag 24/6? Crossen stängd pga helgdag men inte gokarten enligt hemsidan. Vad gäller?

Goddagens på er gott folk. Hade tänkt dyka upp på lite fler körningar än förra året (då blev det bara en så rekordet borde inte vara svårt att bräcka) men ruttet väder, sommarstugeköp och annan skit har satt köpar i motardhjulet. Men jag försöker rycka mig loss så att det skall finnas en öppning för ett Borås-besök söndagen den 8/7?

Tycker det varit lite tomt på snack i årets tråd, hoppas inte det har speglat deltagare på träningarna i Borås, eller?

Det har snarare varit fler än någonsin på träningarna. Särskilt nu när vi skall arrangera ett SM så är det mycket folk på plats som kör och fixar på banan. Och vi behöver alltid fler som hjälper till så känner du dig manad så finns det alltid plats :)

Det har snarare varit fler än någonsin på träningarna. Särskilt nu när vi skall arrangera ett SM så är det mycket folk på plats som kör och fixar på banan. Och vi behöver alltid fler som hjälper till så känner du dig manad så finns det alltid plats :)

Låter bra det, då kan man räkna med att det blir körning på söndagen (8/7)?

SM? För motard? Måste jag ha missat totalt, hittar inget på hemsidan heller, eller är jag blind?

Låter bra det, då kan man räkna med att det blir körning på söndagen (8/7)?

SM? För motard? Måste jag ha missat totalt, hittar inget på hemsidan heller, eller är jag blind?

Konstigt, jag säger till Daniel att han får styra upp informationen på hemsidan.

Ja, den söndagen är det tänkt att vi kommer o tränar, dock med viss reservation för att vi tävlar på lördagen i eskilstuna så flera av oss kan vara lite slitna :)

Fast nu ser jag på hemsidan att V26 byts mot V27. Dvs träning nu på söndag för den som vill.

Ja, den söndagen är det tänkt att vi kommer o tränar, dock med viss reservation för att vi tävlar på lördagen i eskilstuna så flera av oss kan vara lite slitna :)

Det är ju bara positivt för oss andra sniglar så vi kanske har en suck (om än mikroskopisk) att haka på... :)

Fast nu ser jag på hemsidan att V26 byts mot V27. Dvs träning nu på söndag för den som vill.

Jag blir tyvärr inte riktigt klok på hemsidan...det enda jag ser om nästkommande helg (7-8/7) är att motorcrossen är stängd pga byteshelg. Är det så att inställd motorcross per automatik innebär att även gokartbanan är inställd för oss motardos? För annars står det ju att gokartbanan är öppen, men då bara 17.00-21, och det är ju inte våran tid...
Men hur ser du att det är körning nu på söndag? Blir det inget den 8/7 så är det ännu ett tillfälle som försvinner då jag hade kunnat...var några sådana förra året oxå pga sena ändringar :(

Jag önskar att hemsidan skulle kunna bli mer glasklar om vad som gäller. Om motardträningen är inställd så skall det stå att det är just motardträningen som är inställd, jag struntar ju i om motocrossen är stängd eller inte, där har jag ännu mindre att göra ändå :) Och om det står att det inte är nån träning pga byteshelg, ja då vore det ju jättebra att se vilken helg som det blir istället. Ytterliggare en önskan är att det, när det blir ändringar i träningstiderna, så skall det finnas direkt under länken "Motard/Quad" på hemsidan, det är den naturliga platsen man letar när man vill veta vad som är sista budet i huruvida träning är eller icke med mera. Så om webbansvarig läser detta (Daniel?) eller om nån i dennes närhet har lust att förmedla vore jag evigt tacksam.

Och så får det väl bli att leta efter ett nytt datum man kan komma och hälsa på er då :näsblod

Instämmer med hemsidan, den är bedrövlig. Vi kollar upp och förtydligar info på hemsidan.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti