Supermoto SM Örebro lördag 18/9

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Kopierat från http://www.teknismc.se/

Åttonde oktober 2005 kördes första tävlingen på Örebro Supermoto Race Park. Året därefter arrangerade vi SM för första gången och nu kan vi stolt presentera klubbens femte SM-deltävling som i år är den näst sista i SM-serien.
Huvudklass är SM (S1 och S2) men inte att förglömma är RM för 85 samt de gasglada killarna och tjejena i Openklassen och S3.
I år ska hemmaföraren Henke Karlsson försvara förra årets SM-guld.

Information för publik:
På förmiddagen den 18e körs träningar och kval för alla klasser. Finalerna startar 13.00 och avslutas ca 16.00 med en superfinal där dagens allra snabbaste gör upp.
Inträde 100:- för publik över 16. Fri parkering. Serveringen står redo med korv, hamburgare, glass, dricka mm mm.
Från Örebro: Följ E18 mot Oslo, ca en mil väster om Örebro är det skyltat mot motorstadion.
Från Karlskoga: Följ E18 mot Örebro, ca en mil väster om Örebro är det skyltat mot motorstadion.

Information för förare:
Anmälan görs via www.supermotosweden.se
TR (EJ ännu godkänt) med preliminärt tidsschema finns också det på www.supermotosweden.se.

Ansökan om wild card görs på tmc.supermoto@gmail.com

-----------------------------------------------------------------------
Kontaktperson inför SM (använd i första hand mail):
Joakim Danielsson: tmc.supermoto[at]gmail.com
Marcus Almqvist, 070 - 772 78 54

Lycka till med tävlingen:tummenupp Jag hoppas ni får kalas väder hela helgen.
Själv åker jag till Spanien en vecka på Lördag annars hade jag åkt förbi och kollat

Vad är vitsen att lägga tävlingen på lördag och träning på fredag???
Har vi inte svårt nog att få ihop folk till racen?:va
Då 90% av alla jobbar fredagar måste man ta ledigt helt i onödan..
Och om vi nu ska locka 85 åkare ska dom behöva ta ledigt från skolan för att kunna träna? (vilket även våra piloter måste göra..)
Visst ska det vara en endagarstävling och det är frivilligt att träna på fredagen, men om man som många nu åker 100 mil tur å retur så vill man väl köra så mycket det bara går..
Kanske nån varit skadad lr liknande och inte kört på ett tag då måste vederbörande klara sig med 15 min på racedagen om han lr hon inte har möjlighet lr råd att ta ledigt..
Ska det bli dom som har råd att ta ledigt som får träna?
Visst har ni banan öppen för träning ganska mycket och det ska ni ha kredd för!!
Men de kommer folk från hela landet som inte kan åka så långt för enstaka träningar (vi har ju "bara" 30 mil enkelväg..)

#Ljusteröligan #

Vad är vitsen att lägga tävlingen på lördag och träning på fredag???
Har vi inte svårt nog att få ihop folk till racen?:va
Då 90% av alla jobbar fredagar måste man ta ledigt helt i onödan..
Och om vi nu ska locka 85 åkare ska dom behöva ta ledigt från skolan för att kunna träna? (vilket även våra piloter måste göra..)
Visst ska det vara en endagarstävling och det är frivilligt att träna på fredagen, men om man som många nu åker 100 mil tur å retur så vill man väl köra så mycket det bara går..
Kanske nån varit skadad lr liknande och inte kört på ett tag då måste vederbörande klara sig med 15 min på racedagen om han lr hon inte har möjlighet lr råd att ta ledigt..
Ska det bli dom som har råd att ta ledigt som får träna?
Visst har ni banan öppen för träning ganska mycket och det ska ni ha kredd för!!
Men de kommer folk från hela landet som inte kan åka så långt för enstaka träningar (vi har ju "bara" 30 mil enkelväg..)

#Ljusteröligan #

Hur vi än gör kommer vissa inte vara nöjda tyvärr.
Träningen på fredagen ingår inte i tävlingen. Valfritt förr alla och det har inte varit problem tidigare år. Det har klagats på söndagsrejs oxå pga "förstörd" måndag, pest eller kolera?
Testar vi inte får vi aldrig veta vad som är bäst. Dessutom vill landslaget testa på söndagen.
Vi räknar med att de som har åsikter talar om dessa :tummenupp

/arrangören ( för de som inte förstod det ;) )

Tack för snabbt svar!!
Fast jag köper inte riktigt resonemanget att måndagen blir lika förstörd som fredagen..
Visst kommer man hem trött, sent och sliten på söndagar efter en helg men man behöver inte ta ledigt från arbete eller skola iaf, nu måste man ju det om man vill träna vilket jag tror alla vill om man bara kan..
Vet att de inte går att göra alla nöjd och nu var det vi som inte gillade upplägget..
Vi för väl se vad resten tycker..
Vi kommer inte att träna iaf då det är för sent och nära inpå att ta ledigt..

Ses på banan!

Gillar lördagsrace...

Jag å anda sidan gillar lördagsrace (för att ge lite motvikt), jag tror att lördagsrace passar dem som har svårt att få tiden och gå ihop t.ex. att ha 3 barn och ett planerat inom en veckas tid osv...(jag tror att barnet kommer på söndag)

Hej,

Funderar på det här med anmälningsavgiften. I TR står det att sista betalningsdag va den 13:e, men kom inte TR (med bg) ut den dagen? Tar ni ut efteranmälningsavgift eller gör ni som Eskilstuna och struntar i det? Eller får vi en liten frist om man betalar in asap?

/Jonas (#63)

Hej,

Funderar på det här med anmälningsavgiften. I TR står det att sista betalningsdag va den 13:e, men kom inte TR (med bg) ut den dagen? Tar ni ut efteranmälningsavgift eller gör ni som Eskilstuna och struntar i det? Eller får vi en liten frist om man betalar in asap?

/Jonas (#63)

Känns lite orättvist att ta avgift som du säger. Vi struntar i det.

Tycker det känns helt ok att köra lördag, men en undran, har vi möjlighet att fjäska boende i klubbstugan från fredagskvällen?
Kommer det även vara träning på söndagen om vi vill stanna kvar?

Tycker det känns helt ok att köra lördag, men en undran, har vi möjlighet att fjäska boende i klubbstugan från fredagskvällen?

Alla som brukar lekai badtunnan får i utbyte mot sovplats uppgiften att leka JÄTTEmekano med vårt stora serveringstält. Deal ? :)

Återkommer om träning men det känns troligt.

Boende går att lösa, men bäst att fråga dom som är arrangörer. Annars har jag gott om plats hemma. Det går nog att träna lite på söndagen. Men... det skall provas däck på söndagen. Så jag har lånat ut banan till landslaget. Men om man frågar på lördagen så tror jag inte det ska möta hinder.

Låter bäst i båda fallen, tyvärr blir vi ju bara 3 från götet men det får väl gå, dyker väl upp imorgonkväll nångång, hör av oss då.:tummenupp

hur ser banan ut inför imorgon, vattensjuk?

vädret ser ut att bli publikvänligt i'll be there :tummenupp

hur ser banan ut inför imorgon, vattensjuk?

vädret ser ut att bli publikvänligt i'll be there :tummenupp

Regnar det inte mer inatt och får blåsa lite imorgon bitti kommer det bli kanonbra. Vi har jobbat en hel del för att banan ska tåla så mycket vatten som möjligt. Och det verkar som vi lyckats rätt bra.

Välkommen :tummenupp

Fan jag som trodde att det skulle hålla på till imorgon... surt...

Regnet??

Vi hade riktig otur med vädret. Men fördelen va ju att det blev lera runt hela banan mot eftermiddan så man kunde åka runt och slaaaaada hej vilt! :tummenupp

SURT JA DET VAR SURT:huvet men det var kul fast det regna.. jag var på hjulen hela tiden fast fotpinnen gick av .tack LASSE. R för lånet av fälgarna till regndäckena, jag är skitnöjd med dagen det bästa är alla som kör är så jä.la trevliga fast vädret är SKIT:D vill tacka alla funktionärer som var där och ställde upp i det jä.la vädret ...GRATTIS TILL ALLA SOM VANN IDAG :tummenupp... och ni som vurpa hoppas det gick bra med er .. TACK TMC för en jä..la kul tävling..MVHARRY:yoparty

Regnar det inte mer inatt och får blåsa lite imorgon bitti kommer det bli kanonbra. Vi har jobbat en hel del för att banan ska tåla så mycket vatten som möjligt. Och det verkar som vi lyckats rätt bra.

Välkommen :tummenupp

:D:arsele:tummenupp:tungan:banana... Jaja
Men det var kul ändå, Nu ska bara kläderna tvättas med högtryckstvätt och schampo och torka några veckor :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman