Supermoto SM Örebro lördag 18/9

:D:arsele:tummenupp:tungan:banana... Jaja
Men det var kul ändå, Nu ska bara kläderna tvättas med högtryckstvätt och schampo och torka några veckor :D

Vi hade dimensionerat för 0.8*syndafloden. Nu blev det tyvärr 1.3 och banan blev visst lite... eh.... smetig :D

Trodde faktiskt det skulle hålla bättre än det gjorde, kändes så när man gick runt i fredags kväll. Måste kommit rätt mkt natten till idag?

Ni har sett den förut...
index.php

Men kanske inte en så här lerig asfalt?
index.php

Lite fler bilder finns här men jag kan inte gärna ha kameran med mig när jag är tävlingsledare så några actionbilder blir det inte från min kamera.
http://delnorth.mine.nu/bilder/index.php?dir=MC%2F2010%2F2010-09-18_Supermoto_SM_Orebro%2F

Last edited:
Var riktigt bitter efter första träningspasset. 1dm lera är inte populärt om man är talanglös. :) Men allt eftersom dagen gick så torkade gruset upp och leran flyttades ut till asfalten. Så det var en ny upplevelse att få lära sig slajda runt hela banan.

Så efter sista heatet så måste jag säga att det var en av de roligaste och minnesvärda tävlingarna i år. Får hoppas på ett ännu regnigare och lerigare linköping ;)

Villken tävling de va hur kul som helst!!

Grus/lerpartiet var roligt som fan!!!:banana
Enligt mig åkte vi på en helt ny bana i Örebro. Halt å lerigt runt hela banan.
Tyvärr blev det några elaka vurpor ut på asfalten från platån.....:mad:
Men tack för en rolig tävling

Stort tack till alla funktionärer som trotsade vädret och stod ute i ur och skur, grymt bra jobbat! :Bugar

Som tack för hjälpen bjuder vi alla funktionär på en körning på banan nu på tisdag kl.17-20, antingen med era egna hojar eller om ni inte har, våra hojar. Tycker ni gruset såg skrämmande ut i lördags så kan man köra enbart asfalt också. :) Ta gärna med er den skyddsutrustningen ni har.

Även om ni inte tänkt köra så får ni gärna komma ändå så bjuder vi på lite käk och snackar skit. :)

Mvh
Marcus
070-772 78 54

Stort tack till alla funktionärer som trotsade vädret och stod ute i ur och skur, grymt bra jobbat! :Bugar

Som tack för hjälpen bjuder vi alla funktionär på en körning på banan nu på tisdag kl.17-20, antingen med era egna hojar eller om ni inte har, våra hojar. Tycker ni gruset såg skrämmande ut i lördags så kan man köra enbart asfalt också. :) Ta gärna med er den skyddsutrustningen ni har.

Även om ni inte tänkt köra så får ni gärna komma ändå så bjuder vi på lite käk och snackar skit. :)

Mvh
Marcus
070-772 78 54

Vilket trevligt initiativ :krama Ni är ett föredömme i Örebro :tummenupp

Gårdagens funktionärsbelöningsdag blev mycket lyckad i mina ögon :)

Runt 20 pers på banan och många stora leenden tillsammans med t.ex "fan så skoj, vad kostar hjul till min cross månntro?" och liknande kommentarer värmer ett gammalt supermotohjärta :tummenupp

Är det inte nån som sitter på lite bilder från rejset förresten? Eller var alla rädda så om sina dyra systemkameror i syndafloden att det inte blev något?

Gårdagens funktionärsbelöningsdag blev mycket lyckad i mina ögon :)

Runt 20 pers på banan och många stora leenden tillsammans med t.ex "fan så skoj, vad kostar hjul till min cross månntro?" och liknande kommentarer värmer ett gammalt supermotohjärta :tummenupp

Är det inte nån som sitter på lite bilder från rejset förresten? Eller var alla rädda så om sina dyra systemkameror i syndafloden att det inte blev något?

Jag såg en massa kameror lite mest överallt så nån borde ju sitta på lite coola lerbilder kan man hoppas??? :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT