Supermoto @ Botkyrka MK

Hej alla!

Bygget har somnat in lite. Mkt tackvare att tid har varit en grym tidsbrist för vi som drog igång det från början. Men det betyder inte att vi gett upp hoppet på någotvis.

Min tanke är att när snön börjar smälta och vi kan skönja vår så tar vi ett möte på plats och samlar alla oss som vill ha en bana i stockholm. Där delar vi upp ansvarsområden lite och listar ner det vi vet måste göras.

Tyvärr ligger banan i lite av ett surhål så ofta kan man inte börja åka direkt när de första vårkänslorna infinner sig. Tyvärr så brukar det även innebära att man även måste vänta för att kunna jobba på grusdelen. Men det finns mkt annat att göra så för den sakens skull är det ingen fara på taket.

Jag kan tänka mig att hjälpa till med banan. Finns det några bilder på hur banan ser ut just nu?

Nu börjar det närma sig, har vi nån med vana av att gjuta betong?
Enklare grejer, men erfarenhet är kung. :)

Nu börjar det närma sig, har vi nån med vana av att gjuta betong?
Enklare grejer, men erfarenhet är kung. :)

Ingen större erfarenhet än att man varit gjutslav på byggen när man var lärling. Är snickare någonstans i grunden. Vad behövs det hjälp med så kan jag få tag på riktigt betongare/armerare.

Ingen större erfarenhet än att man varit gjutslav på byggen när man var lärling. Är snickare någonstans i grunden. Vad behövs det hjälp med så kan jag få tag på riktigt betongare/armerare.

:tummenupp

Vi ska gjuta curbs och så funderar vi på om vi kan laga potthålen i asfalten genom gjutning oxå.

Som sagt, inget avancerat men det blir så mycket enklare om det är nån som vet vad dom håller på med.

/Klåpare.

ja!! :) Hur går det. vore skit kul om ni fick ihop en liten bana :tummenupp Behövs hjälp med något så ställer jag gärna upp.. Så kanske man själv får prova bana :D

På onsdag kör vi träning på Tuvängen, 18:00, uppsamlingskärl, ingen glykol och kraschpuckar.

OBS! Kör inte med lösningen "Billiga skateboardhjul + gängstång" för bakaxel. Hjulen slås bort för enkelt vid vurpa och istället lämnas en gängstång i sin ensamhet redo för att gräva sig ner i backen.

KTM's orginal mverkar vara av bra kvalité så tillverka något liknande det alt. köp färdigt. Finns även axelblock färdiga med krachpuckar att köpa alt. att jag skruvar eller på annat vis fäster något på svingen.

Se till att allt som sticker ut från hojen är skyddat. Gärna fotpinnar (speciellt om det finns grejer som sticker ut när pinnen fälls upp) och styrändar/barkbusters.

Ja mycket som jag förstår det. Kolla gruppen supermoto @ tuvängen på fejjan.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman