Supermoto @ Botkyrka MK

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
har sem nästa vecka och inte spec för mej nån dag som man kan va till hjälp?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Putti nutt! :krama Själv röntagde man nacken för två veckor sedan och är fortfarande halvt paj i halva kroppen. Jag tänker mig mer att lite ordentligt kroppsarbete kan göra gott för en illa sargad kropp :)

.
.
.

MOUHAHHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAA
Det är skillnad på juniorkraschare som mest håller till i skogen bland de mjuka träden och de som faktiskt är PROFFS !
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Super-tack till Jerry för hjälpen med maskin på banan! Blev en massa gjort. Så nu är alla farliga bergsknallar täckta och gruspartiet justerat och till fixat lite.
Nu ska det bara få ligga till sig lite innan vi provar och ser hur det blev.
 

Bifogat

  • IMG_0614.jpg
    IMG_0614.jpg
    240.7 KB · Visningar: 95
  • IMG_0617.jpg
    IMG_0617.jpg
    251.9 KB · Visningar: 99
  • IMG_0619.jpg
    IMG_0619.jpg
    240.4 KB · Visningar: 98

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
Äsch det var så lite så, kul att kunna vara till hjälp!:)

Får se i fall jag får tag på nå lämpligt material å köra dit!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
har sem nästa vecka och inte spec för mej nån dag som man kan va till hjälp?

Jag kommer inte ha tid att åka ut något i veckan. Men det som finns att göra i första hand är att kapa upp de träd vinden fällt och som nu ligger redo att choppas upp.
Kan du tillsammans med fam. Krig kanske ta er ann detta?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Det ser riktigt grymt ut! Fantastiskt bra jobbat av er!

När kommer banan att öppna och vilka tider kommer man att kunna köra? Är det samma tider som cross/enduro?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag är på g att boka upp för besiktning så vi kan börja köra på banan ungefär som den ser ut. Dvs ej klar, i första hand då gällande asfaltering. Men det är en rad punkter som måste åtgärdas innan banan är godkänd. Troligtvis kommer vi att förbesiktiga banan för att få en "att göra" lista att jobba efter.

Öppetider har vi inte diskuterat, men några andra tider än de som cross/enduro håller kommer ej vara aktuellt. Men rimligtvis kommer vi börja med att ha öppet 1-2 dagar i veckan beroende på intresse.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Ser fram emot att banan öppnar! Har ni något preliminärt "mellan-tummen-och-pekrfingret-datum"?

Det skulle vara kul att kunna ta med motarden och köra några varv när man ändå är på Botkyrka MK och kör med crossen.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Allt hänger på när vi kan få till en förbesiktning, kvantiteten av punkter på att-göra-listan och hur svåra dom är att pricka av.

Sen inte minst hur många som hjälper till så klart. Ju fler som hjälper till ju fortare kommer det gå.

Ju just det. Vi behöver någon form av gummi matta att täcka armco-räcken i en kurva med. På andra banor har jag hört att man andvänt uttjänt transportband för att göra samma sak. Ett sånt eller vad som helst som kan liknas vid detta kommer att behövas och helst utan att det medför någon kostnad. Någon som har kontakter???
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Vad för mått på gummimattan? Hård/mjuk?

Jag kan ställa upp o jobba lite om det sker i veckorna.

Vad är det för träd som ska röjas?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag har inga mått tyvärr. Är inte en plyfa 125cm bred? Isf är det höjden.
Vi har redan klätt in räcket en gång jätte fint i plyfa. Men det höll inte så bra efter ett par folkrace bilar dammat in i det :) Gummi matta bör dock hålla, men bör kanske vara mer åt det hårdare hållet än mjukare antar jag?

Träden är sådana som blåst ner. Vi har lyft dom åt sidan så det som återstår är att kapa upp dom och forsla dom till mer lämpligt ställe.

Arbets kvällar i veckorna kan vi absolut ordna nu är solen är uppe lite längre. Denna veckan är körd för min del.

Just det. Stängsel modell orange vägarbets stängsel i plast eller motsvarande. Någon som har någon kontakt, känning, eller liknande??? Det kommer säkert behövas en hel del även av denna vara.
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Vi har orange stängsel i Örebro som vi inte använder då det inte är godkänt i avåkningszon. Hojjar åker ju rätt igenom det. Det skulle jag kunna tro att vi kan skänka bort. Men måste ju fråga först.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hehe, fast då behöver ju inte vi det heller!? ;)
Hur gör man då och vad använder man istället?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
hehe, fast då behöver ju inte vi det heller!? ;)
Hur gör man då och vad använder man istället?

Nya reglerna säger Gunnebostängsel eller motsvarande, nergrävt 5 cm djupt och 30 cm mot banan. Det är ok med plastnät kompletterat med fårstängsel men varför fuska när ni ändå gör nytt, det kommer förmodligen inte vara tillåtet så länge. Kolla Banbesiktningsmanualen för stängselkrav och var de behövs.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Nya reglerna säger Gunnebostängsel eller motsvarande, nergrävt 5 cm djupt och 30 cm mot banan. Det är ok med plastnät kompletterat med fårstängsel men varför fuska när ni ändå gör nytt, det kommer förmodligen inte vara tillåtet så länge. Kolla Banbesiktningsmanualen för stängselkrav och var de behövs.

Tack Marcus!
Då är det gunnebo eller motsvarande vi söker.
 

Krig

www.krigmxracing.se
Gick med
26 Jun 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
KTM sxf 450, kawaski Kxf 250
Tja hur lång sträcka behöver vi?? Hur högt över mark behöver det vara?? Hittade 25m långa rullar på Jula det finns 1,25m eller 1,75m höga. 799kr respektive 999kr Sen behöver vi lite tryckade stolpar och kanske lite fäst mtrl.
Här är länken www.jula.se/stangselnat-738540 .

Jag sökte lite på blocket men det fanns bara 80cm högt nät där. Om vi då skall gräva ner en bit så känns det som att det blir lite lågt.

Kan klubben stå för några pengar? För att inhandla bygg mtrl.

Ett förslag är att vi medlemmar går in och köper ett så kallat "säsongs tränings kort" det skulle ju göra att vi får in lite deg att röra oss med. Det kommer ju i sådana fall att gå mycket enklare att fix "att göra listan" som lär komma efter besiktningen. :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top