supermotard

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
vad kostar en supermotard i försäkring för en 20 åring? är det billigare en sporthoj? eller är dom lika dyra för att det är en leksak??

Mvh/håkan

Ingen aning.
Jag betalar 6000 hel/helår på Bilsport & Mc.
27 år, 660 05, bor i storstad, haft mc körkort sen 6 år utan skada.

det var ju inga farliga priser :) de här med motard lockar mer och mer :D ser bara fördelar :D

Honke skrev:
2330190 :D ser bara fördelar :D
Så länge du håller dig inom stan. Ska du ut på någon längre tur kommer du bli less på vibrationerna och den stenhårda sadeln. Men är man aldrig ute på några längre åkturer så fungerar det nog kalasfint med motard.

Esquire skrev:
2330192 Så länge du håller dig inom stan. Ska du ut på någon längre tur kommer du bli less på vibrationerna och den stenhårda sadeln. Men är man aldrig ute på några längre åkturer så fungerar det nog kalasfint med motard.

ja det lär ju vara sant :)

länsförsäkringar ville ha 56000 hel/hel av mej. 22år bor 2 mil norr om malmö o kör ktm 525 exc.

nöjde mej med halvförsäkring hos IF för 3600 om året.

chukabowa skrev:
2330373 länsförsäkringar ville ha 56000 hel/hel av mej. 22år bor 2 mil norr om malmö o kör ktm 525 exc.

"56000 hel/hel" oj det kostar ju nästan mera än hojjen^^

chukabowa skrev:
2330373 länsförsäkringar ville ha 56000 hel/hel av mej. 22år bor 2 mil norr om malmö o kör ktm 525 exc.

Jag fick liknande offert först också, sen upptäckte de att hojen var offroad-klassad och då sjönk premien till 3-4000. Offroadklassningen innebar inga begränsningar i hur den får användas, det var bara en ren klassning i deras system och inget annat, i alla fall enligt den jag pratade med.

har ringt runt till olika bolag och snart 20 och kollade på en husaberg fs650e så skulle jag få ge 5000 hel/år med IF, och trygghansa skulle jag få ge 27000;- om jag hade skyddsdräkt :P

men nu är ju husan reggad som 6kW också,,

5500:-/år (med 10% rabatt för medlemskap i SMC) Hel/hel, KTM Duke II-03, 36år, Stockholm, Bilsport och Mc

På min husa hade ja 1023kr för hel. Köpte en Triple speed igår och skulle försäkra den idag, billigaste ja hitta va 14000 hel hos if. Dumt att vara 23år ibland :(

freddaj skrev:
2362115 har ringt runt till olika bolag och snart 20 och kollade på en husaberg fs650e så skulle jag få ge 5000 hel/år med IF, och trygghansa skulle jag få ge 27000;- om jag hade skyddsdräkt :P

men nu är ju husan reggad som 6kW också,,
kollat folksam? Där får du den under deras "lätt MC" försäkring.. då kommer du på runt 1000kr hel/hel

Nej satan jag som valde offert på folksam idag på min husa som är på 10kw under tung mc :mad:

Fick 233/mån halvförsäkring helår

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...