supermotard

Ger 4k hel / hel Länsförsäkringars offroadförsäkring :tummenupp

Runt 5000 halv/helår hos if, KTM 525 exc, bor i stockholm och haft kort för tung med begränsning i hela 3 dagar utan att gått omkull :rolleyes:
Lätt mckort 1 år innan.

Hur fan en del får sina låga premier förstår jag inte!:va

625SMC -04
Jag betalar 3200:- hel/hel
31 år
Bor i 08 området

Haft kortet sen -95!

Last edited:
8000 halv/hel bara för att jag är 23.
Hade jag varit 24 skulle det kostat 3500 hel/hel.
Honda xr650 sm -00
Bor i pisshålet sunne

Johnsen skrev:
2428771 8000 halv/hel bara för att jag är 23.
Hade jag varit 24 skulle det kostat 3500 hel/hel.
Honda xr650 sm -00
Bor i pisshålet sunne

det var en jäkla skilnad det :D

fan vilka bra priser alla har...
21år ktm 640 00a
6500kr halv/hel

Tyckte jag fick dåliga priser av alla bolag, 6 - 7000 kr / år halvförsäkrat. Sen ringde jag till Sveland, tecknade en hemförsäkring för 50 kr i månaden och fick hojen försäkrad där för 3500 kr / år. 23 år, kortet snart två år gammalt.

Bra mycket billigare än sport,frågan är bara om det även är en tidsfråga att motard/offroad priserna sticker uppåt ju mer poppis det blir med dessa hojar.

Iförsig är delar billigare över lag till dessa hojar än sporthojar.

Bra mycket billigare än sport,frågan är bara om det även är en tidsfråga att motard/offroad priserna sticker uppåt ju mer poppis det blir med dessa hojar.

Iförsig är delar billigare över lag till dessa hojar än sporthojar.
Jag förstår din tanke, men håller inte riktigt med. Det är två olika typer av hojar, för att inte tala om hur mycket komforten/serviceintervaller skiljer sig åt (ok servicen beror ju på vilken modell man väljer, men ska du ha en sportigare motard, då får du minnsan serva den därefter). Sporthoj är mer bekvämt och mycket mindre skruva, därför tror inte risken är så stor att priserna springer iväg :tummenupp!

Och till trådskaparen: tänk på att klota med en motard är mycket billigare än att klota med en sporthoj, vad kostar inte ett helt kåpset till en sportis jämförelsevis med en motard t.ex.?

Last edited:
Jag fick liknande offert först också, sen upptäckte de att hojen var offroad-klassad och då sjönk premien till 3-4000. Offroadklassningen innebar inga begränsningar i hur den får användas, det var bara en ren klassning i deras system och inget annat, i alla fall enligt den jag pratade med.

Tanten hos LF som jag pratade med sa att hojen måste brukas som offroad annars gäller inte försäkringen. Så när jag sa att det sitter inte grusdäck utan gatdäck på så gick det inte. Värt att tänka på.

Jag betalar 3500 hel/hel bilsport & MC. 26 år, kk 3 år.

Tanten hos LF som jag pratade med sa att hojen måste brukas som offroad annars gäller inte försäkringen. Så när jag sa att det sitter inte grusdäck utan gatdäck på så gick det inte. Värt att tänka på.

Nä nu jäklar måste jag ringa till dem och jäklas lite! Det finns faktiskt gatdäck som är offroadskurna.....

En Husaberg FS650 är ju såld och reggad som motard, dvs det sitter inte grusdäck på den... Då borde de ju inte ha synpunkter på det heller.

2863545 jag betalar 1497:- hel/helår och bor i centrala malmö :)
jag e 27
herregud.

bor i lödde 2 mil norr om lund.
~8000 hel/hel dock,:gnissla 125:a från 2006 och haft kortet i ca 1år..utan problem..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park