mr_rockster
www.jsfoto.com
Det pågår ju förhandligar om att ha Supermotard VM i sverige. Hur mycket vet ni om det? Kom igen, fyll på info!
- Johan
- Johan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mr_rockster skrev:Det pågår ju förhandligar om att ha Supermotard VM i sverige. Hur mycket vet ni om det? Kom igen, fyll på info!
- Johan
mr_rockster skrev:"50 procent chans till VM
Motocross 2005-11-02 | Det har kanske noterats att lilla Sverige med Kinnekulle Ring står uppsatta som arrangör för en VM-deltävling (Supermoto) 20 augusti nästa år. Men ropa inte hej än. "Ingenting är klart. Det är kostnadsfråga för arrangörsklubben. Jag skulle säga att chansen är 50/50, mer är det inte, propagerar Elisabeth Perrone, från Bergmans Trading i Borås" "
Står det ju på IB:s hemsida. Har även hört att Ring Knutstorp KAN vara aktuellt. 600 000:- är utgångsbudet som Götene MK ska få betala för att hålla i det. Förhoppningen är att kunna förhandla ner det för att ha en möjlighet att vara arrangör.
- Johan
Sundsvall är ju på vägen och oftast finns det plats i bussen så det är bara hänga med nästa år. Jag kommer nog åka alla SM-tävlingar iaf!ozeo skrev:synd man har 80 mil typ enkel väg för o se lite motard![]()

Men det känns som att man får offra sig för att se denna tävling (även några SM vore inte fel).ozeo skrev:synd man har 80 mil typ enkel väg för o se lite motard![]()
Du får gärna ta en vända in i landet också.Olof Eriksson skrev:Sundsvall är ju på vägen och oftast finns det plats i bussen så det är bara hänga med nästa år. Jag kommer nog åka alla SM-tävlingar iaf!
Risk att du blir meck dock![]()
![]()
Östersund kändes som en liten omväg ;D Men kan du ta tåget till sundsvall eller så äre ju bara hoppa på där!Jockwell skrev:Men det känns som att man får offra sig för att se denna tävling (även några SM vore inte fel).
Du får gärna ta en vända in i landet också.![]()
Ja, det är nog en LITEN omväg.Olof Eriksson skrev:Östersund kändes som en liten omväg ;D Men kan du ta tåget till sundsvall eller så äre ju bara hoppa på där!

Ja, eller om ni har öppet banan över en helg och kan fixa boende så går det åka ner på en träningshelg baraJockwell skrev:Ja, det är nog en LITEN omväg.Jag får väl ta tågen till Sundsvall. Du får komma hit och köra när vi har banan klar och OM det blir någon tävling här.
![]()
Okej! Då gick det fort isf. Jag hörde från en kille på Götene MK om detta i lördags, å då var det förhandlingar... Jaja, jag vet inteRookieSM skrev:Jag hörde igår att det inte skulle bli nåt i Sverige, varför vet jag inte men det borde kunna varit en kostnadsfråga..?
inga problem...men jag suger på o meckaOlof Eriksson skrev:Sundsvall är ju på vägen och oftast finns det plats i bussen så det är bara hänga med nästa år. Jag kommer nog åka alla SM-tävlingar iaf!
Risk att du blir meck dock![]()
![]()
Jockwell skrev:Ja, det är nog en LITEN omväg.Jag får väl ta tågen till Sundsvall. Du får komma hit och köra när vi har banan klar och OM det blir någon tävling här.
![]()

ozeo skrev:inga problem...men jag suger på o mecka![]()
om de inte gäller o skruva åt en bult här o där![]()
Olof Eriksson skrev:Det är inget avancerat, typ byta däck. Värsta man kan åka på är väl i princip att rengöra bromsarna ;D

Det ska vi nog kunna ordna någon helg. Vore riktigt skoj.Olof Eriksson skrev:Ja, eller om ni har öppet banan över en helg och kan fixa boende så går det åka ner på en träningshelg baraDet vore helnice!
Den ÄR skoj och lär bli ännu roligare när det blir en grusslinga till den!ozeo skrev:jag kanske komma upp nåt för er bana ser skoj ut![]()
i VM tråden. Hoppas det blir av så man kan åka och titta. 
Nä, du verkar ha bättre kontakter så jag hoppas att det är du som har rätt, speciellt om det ska byggas om, faan va kul det skulle vara!!mr_rockster skrev:Okej! Då gick det fort isf. Jag hörde från en kille på Götene MK om detta i lördags, å då var det förhandlingar... Jaja, jag vet inte
Ska det bli tävling av så kommer banan att byggas om och fixas till så det blir en "riktig" sm bana. En tysk kille från youthstreem kommer rita och hjälpa till att fixa banan. Tror det KAN bli en riktigt bra bana på kullen.
- Johan
Vore kul å veta anledningen!ypvs skrev:Förhandlingarna är avbrutna vad gäller nästa år. Det blir inget.
Daniel
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |