Supermotard VM -03...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Hur tror ni att det kommer gå? Chambon leder ju fortfarande med Seel knappar in hela tiden. Tog 44 poäng av 45 möjliga i helgen. Lazzarina kör som faan då och då också, men är ju inte en kanidat till VM vinsten, rykten går ju om att han kör i KTM:s fabriksstall nästa år också...

Vad tror ni?!

- Johan, som håller på seel och Lazzarini (som sladdar grymmast av alla ;))
 
Men har du någon schyrre länk till någon sidan om vm, typ vilka tävlingar e kvar samt sammanställning osv

Jag kollade på supercrossen i bercy igår, när är motarden där Är det i jan eller Feb ?? Den brukar vara rolig



mr_rockster skrev:
Hur tror ni att det kommer gå? Chambon leder ju fortfarande med Seel knappar in hela tiden. Tog 44 poäng av 45 möjliga i helgen. Lazzarina kör som faan då och då också, men är ju inte en kanidat till VM vinsten, rykten går ju om att han kör i KTM:s fabriksstall nästa år också...

Vad tror ni?!

- Johan, som håller på seel och Lazzarini (som sladdar grymmast av alla ;))
 
Supercrossen satt jag oxå klistrar framför mycket bra race :tummenupp
Varför visar de aldrig motard på eurosport???
 
www.supermotos1.com - Officiella sidan för Motard VM...

Tom Byron skrev:
Men har du någon schyrre länk till någon sidan om vm, typ vilka tävlingar e kvar samt sammanställning osv

Jag kollade på supercrossen i bercy igår, när är motarden där Är det i jan eller Feb ?? Den brukar vara rolig
 
Är det samma Chambon som kör Supersport 600 VM???
 
Ordningen börjar bli återställd... Race 1:

1 100 SEEL Eddy HUSQVARNA FACTORY HUSQVARNA 2 96 LAMBERT Eric CFM YAMAHA FRA FFM 12
3 26 BELTRAMI Massimo HUSQVARNA FACTORY
4 7 LAZZARINI Ivan RIGO HUSABERG FACTORY
5 8 GUYOT Fabrice HUSQVARNA FACTORY
6 3 RUBIO William HUSQVARNA FACTORY
7 69 IDDON Christian TEAM IDDON HUSABERG UK
8 4 MANZO Max VERTEMATI FACTORY VERTEMATI
9 102 GRUN Christophe KTM KTM BEL FMB 12
10 62 CROSSET Danny FACTORY GAS GAS GAS GAS

Race 2:

1 100 SEEL Eddy HUSQVARNA FACTORY HUSQVARNA
2 7 LAZZARINI Ivan RIGO HUSABERG FACTORY
3 4 MANZO Max VERTEMATI FACTORY VERTEMATI
4 21 GODFROID Thierry KAWASAKI KAWASAKI BEL
5 20 VORLICEK Pet TUNING SPORT KTM KTM CZE
6 15 CHAMBON Boris KTM FACTORY KTM FRA FFM
7 69 IDDON Christian TEAM IDDON HUSABERG UK
8 9 KÜNZEL Jürgen KTM FACTORY KTM GER DMSB 9 19 GAILLARD Jean-Marc HONDA HONDA BEL FMB 10 12 FIORENTINO Frederic KTM TEAM BIZAR KTM

Bara superfinalen kvar. Som läget är nu så bör Eddy ta förstaplats inför sista VM racet i spanien den 30 Nov. och han verkar onekligen vara i fin form. Kul också att Lassarini kör bra med sitt lilla "skitteam" (jämfört med Huskys och ktm:s fabriksteam...)

På tal om KTM, vart tog alla de vägen?

- Johan
 
men kolla in Godfroid på Kawa då! en 2-takt (antar jag) såpass högt upp, det måste vart ett tag sen!
annars håller jag lite Vertemati grabbsen, kul med en liten tillverkare som sticker upp.
 
rejser skrev:
men kolla in Godfroid på Kawa då! en 2-takt (antar jag) såpass högt upp, det måste vart ett tag sen!
annars håller jag lite Vertemati grabbsen, kul med en liten tillverkare som sticker upp.
Vertemati.. säger du så för att du ska köra det nästa år eller? ;).. skojja bara.. Kul att det går bra för vertemati. Fast mest impad är jag av Lazzarini ändå. När vi var i tjeckien så såg vi Vertemati, KTM och huskys fabriksstall, och sedan såg man hans buss som inte var RIKTIGT lika glassig. Rigo Racing avgassystem (något hemma bygge kanske?) och sådant åsså körde han ifrån de andra grabbarna, det var kul att se.

Sedan att Gas Gas kom bra också var kul tycker jag.

Iallafall så tog Seel hem segern i superfinalen också och leder nu med över 20 poäng inför sista racet i spanien...
 
1, Seel
2, Manzo
3, Lazzarini

Regnade konstant.
Men:
Lazzarini är världens snabbaste grusåkare. Tog 20 m på Seel på 150m grus och mer än 30 på många andra. När han får upp farten på asfalt vinner han VM.
Aprilian var pinsam. (hänvisar till inlägg i aprilia tråden)
Chambon verkade vara sjuk eller ha tappat gnistan helt. Var inte sig själv alls.
Kini, skadade sig i första rejset och haltade runt med stöd resten av dagen.
Manzo blev avkastad under super pole, släpades 30m vid sidan av hojen bara för att lyckas komma tillbaka upp i sadeln utan att vurpa eller ens stanna. Dock slutade han som 4 i Super Pole, hehe...


Daniel...
 
1 100 SEEL Eddy HUSQVARNA FACTORY HUSQVARNA BEL
2 4 MANZO Max VERTEMATI FACTORY VERTEMATI ITA
3 7 LAZZARINI Ivan RIGO HUSABERG FACTORY HUSABERG ITA
4 2 DELEPINE Gerald VERTEMATI FACTORY VERTEMATI BEL
5 20 VORLICEK Pet TUNING SPORT KTM KTM CZE
6 9 KÜNZEL Jürgen KTM FACTORY KTM GER
 
ypvs skrev:
1, Seel
2, Manzo
3, Lazzarini

Regnade konstant.
Men:
Lazzarini är världens snabbaste grusåkare. Tog 20 m på Seel på 150m grus och mer än 30 på många andra. När han får upp farten på asfalt vinner han VM.
Aprilian var pinsam. (hänvisar till inlägg i aprilia tråden)
Chambon verkade vara sjuk eller ha tappat gnistan helt. Var inte sig själv alls.
Kini, skadade sig i första rejset och haltade runt med stöd resten av dagen.
Manzo blev avkastad under super pole, släpades 30m vid sidan av hojen bara för att lyckas komma tillbaka upp i sadeln utan att vurpa eller ens stanna. Dock slutade han som 4 i Super Pole, hehe...


Daniel...
Lazzarini var grym på gruset när vi var och kollade i Tjeckien med. Han tog in MASSOR på gruset, sedan tappade han lika mycket på asfalten igen tyvärr... Chambon kom ju kass i alla race (nåja 6:a i andra men...) och han brukar ju vara med och fightas där framme. Seel verkar vara i form iallafall, har fått MÅNGA poäng i alla de senaste loppen och idag tog han full pott.
 
mr_rockster skrev:
Vertemati.. säger du så för att du ska köra det nästa år eller? ;).. skojja bara.. Kul att det går bra för vertemati.


näe....blir nog ingen vertis :(
lutar mest åt KTM, kommer bli trångt med alla 580 på startplattan -04...
 
mr_rockster skrev:
Lazzarini var grym på gruset när vi var och kollade i Tjeckien med. Han tog in MASSOR på gruset, sedan tappade han lika mycket på asfalten igen tyvärr... Chambon kom ju kass i alla race (nåja 6:a i andra men...) och han brukar ju vara med och fightas där framme. Seel verkar vara i form iallafall, har fått MÅNGA poäng i alla de senaste loppen och idag tog han full pott.

Lazzarini e kung!!!! :banana Attans vilken fröjd att se honom ge allt på gruset och i hoppen!!!
Men fy satan vad det regnade, hela dan!!!! :zpy :tummenner

Dagens roligaste stunt gjorde iaf Manzo som lekte superman i superpolen, hängandes i styret bra länge innan han studsade upp igen!

Dagens roligaste överraskning tyckte jag var lille Christian Iddon som fick starta i superpolen! :Bugar
Snackade med honom lite innan, och han sa "MER REGN-Jaaaaaa!" med ett jätte-grin på läpparna när det började ösa ner...... :kocko Synd bara att han inte fick nån bra start i final-racet.... :( Ge grabben nåt år, så kommer han fightas ordentligt med dom stora grabbarna!

Många coola slide-ar och ofrivilliga släpp blev det iaf i regnet!! :yoparty
 
PutteLiten skrev:
Vilken kanal ser ni SuperMotard på???


Via en realitykanal som endast sänds på plats. Räckvidd ca 300m och sågs bäst med paraply till hands. Man får tom schysst surround utan att ens ha högtalare men det tog två timmar att komma hem från tv-soffan... :7peta

Daniel...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top