Supermotard-stövlar

Stoffy skrev:
Gaerne Supermotard
I år har Gaerne tagit fram en riktigt grym stövel som bygger på SG 10 crosstövel. Ledat skaft men mycket rejälare än sidi. Insänkta och utbytbara delar av sulan, fram på sidan och bak på hälen. Du slipper de höga puckarna som du tex kan sätta på sidi stövlarna. Tror stenhårt på att detta kan vara den bästa motardsövlen någonsin. Smidiga, säkra och snygga med speciell sula som ska tåla slitaget mot asfalten mycket bra. Har i alla fall beställt ett par. Finns på www.jofrab.se

Har du fått dina stövlar ännu och verkar dom lika bra som förväntat?

just ja! Måste ju visa mina pjäxor!
Fox Forma Pro heter dom. Jag fick lov att välja storlek 44a. Jag har egentligen 42 i vanliga dojor. Något att tänka på.

Känns riktigt stabila. Känns som de klarar hårda smällar.

Får se på Söndag! Då blir det premiärtur!

Bifogat

• foxformapro.jpg
    foxformapro.jpg
    118.9 KB · Visningar: 130
Last edited:
Swedie skrev:
just ja! Måste ju visa mina pjäxor!

Känns riktigt stabila. Känns som de klarar hårda smällar.

Får se på Söndag! Då blir det premiärtur!

Nice :tummenupp

Kanske skulle skaffa mig ett par motardstövlar jag med om ett tag...

Ingen som testat dom här ? http://www.diadora-racing.it/ita/prodotti/scheda.php?sectionid=6&itemid=110&pathtype=sectiontree

Kanske inget att ha på motardbanan , men för gata duger de alldeles ypperligt ! Har haft mina 1 säsong nu o är helnöjd ! Det går till o med att gå i dom !!!! :tummenupp . Mjuka o sköna redan ifrån början , går att vinkla foten upp/ner , utbytbara slitdelar på sulan....
Enda nackdelen är att de är ganska tjocka över tå o vrist... Tog tid innan man fick känsla för uppväxlingarna. Pris ca : 2.200 :-

suck!,...vad säger man,.......alltid en massa tjafs om allt!,..håller med ovanståående ( Mr R) ang tech 10 o riktigt bra hjälmar o övrig utrustning efter 15 år på tävlingsbanan,....-om ni är rädd om er så betala lite extra o få lite bättre skydd,....förresten så är inte fox-dojjorna dumma för den delen,..lätta är dom oxå! :tummenupp

Last edited:
Swedie skrev:
Vad rekommenderas?

Kanske blir Fox Forma PRO. Men vet inte mycket om dessa pjäxor till skor.

Fox verkar ha hjälmar oxå. Så vad sägs? Bra eller dålig?
Keva motor i hässleholm säljer motardstövlar med utbytbara delar av sulan för 2300:-

Back