My bad, hade för mig det var RM status fortfarande. Att Supermotard inte ska köra med Rallycrossen är ju i varje fall klart.RookieSM skrev:Iofs en liten petitess bara, men det har varit SM-status i två år redan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
My bad, hade för mig det var RM status fortfarande. Att Supermotard inte ska köra med Rallycrossen är ju i varje fall klart.RookieSM skrev:Iofs en liten petitess bara, men det har varit SM-status i två år redan.
Fanken, jag som tänkte hugga förra gången du for med osanning. Och den andra gången kom jag för sentGustav O skrev:My bad, hade för mig det var RM status fortfarande. Att Supermotard inte ska köra med Rallycrossen är ju i varje fall klart.
Mulles skrev:Blir lite trött på er som tror er vara så mkt mer delaktiga och ansvarsfulla...det är ju inte svårt när man kan promenera, cykla eller åka moppe till banan som ni i Linköping, Karlskoga och vissa runt Knutstorp.
SLUTA ANKLAGA OSS(...INFORMERA OSS ISTÄLLET ;o)
Axxexs skrev:Sen undrar jag till motardfolket: Hade ni en bra komentator till era program? Får man köra i båda motard-klasserna som b-förare?
Och man får inte dubblera.Barrett skrev:Man måste vara A-förare för att köra SM i SuperMoto.
Med andra ord hamnar vi B-förare i SuperMoto i samma sits som B-förare i RR, vi är inte välkomna på sm-helgerna. Då borde ju vi när vi anordnar våra tävlingar inte ha någon klass för A-förare.Supermoto skrev:Och man får inte dubblera.
De två klasserna som kommer köras är 450cc och Open (max 750cc, en eller två cylindrar). Internationellt kallas de för S1 och S2 men vi verkar behålla 450 resp. Open.
Eftersom 2006 blir första året med en egen "riktig" licens kommer man i princip att kuna välja själv när man ansöker om man vill vara A- eller B-förare. Naturligtvis baserat på vad man gjort tidigare.
HW skrev:Det är inte säkert, beroende på hur många klasser som blir kvar i RR-SM kanske det finns plats för en "amatör-klass" i supermoto.
HW skrev:Det är inte säkert, beroende på hur många klasser som blir kvar i RR-SM kanske det finns plats för en "amatör-klass" i supermoto.
Och dessutom kan vi åka till SM-tävlingarna iklädda stora talibanskägg och kasta ägg på dem när de kör, hälla grädde i deras däck och sen måla om deras bussar så de inte hittar tillbaka till dem efteråt, HAHA!RookieSM skrev:Med andra ord hamnar vi B-förare i SuperMoto i samma sits som B-förare i RR, vi är inte välkomna på sm-helgerna. Då borde ju vi när vi anordnar våra tävlingar inte ha någon klass för A-förare.![]()
Supermoto skrev:Och man får inte dubblera.
...
Hör du latgubbe. Gå in på www.roadracing.se och kika själv. Generellt så är väl NSBK störst och sedan 250R och minst är 125R.Supermoto skrev:En annan fråga till RR-folket...
Hur många startande är det i respektive klass lite på en höft???
Vad jag förstått blir det till att börja med 125R, 250R och NSBK som ska köras och rimligen nån mer klass. 600STD kanske? Finns den kvar?
Hehe, intressant tanke....Axxexs skrev:Hur ser den regeln ut? Förmodar att det är för att inte man ska kunna få fördel med mer träning mot andra som inte har råd att köra dubbelt. Skulle man kunna köra motard och RR samtidigt samma helg då enligt den regeln eller är det också uteslutet?
Höhö, latgubbe kan du vara själv som inte listade ut att vi redan korat svenska mästare i två år redanGustav O skrev:Hör du latgubbe. Gå in på www.roadracing.se och kika själv. Generellt så är väl NSBK störst och sedan 250R och minst är 125R.
Svårt att säga eftersom det inte togs inträde på "vanligt" vis där. Jag slår till med "några hundra". HW eller Butler kommer säkert med bättre siffror snart.moto-gg skrev:Hur mycket publik kommer det på bevikscupen?
Supermoto skrev:Hehe, intressant tanke....
Tror inte nån tänkt så långt faktiskt. Jimmy L var ju med och körde ett rejs i Bevikscupen i år med gott resultat. Ako Kihlander var med på vårt höstrejs i Örebro oxå.
Man skulle kunna köra med motardhojen i NSBK för att få mer träningstid![]()
Höhö, latgubbe kan du vara själv som inte listade ut att vi redan korat svenska mästare i två år redan![]()
![]()
Det är väl bra att samla relevant info på samma ställe, fler vill säkert veta...
Svårt att säga eftersom det inte togs inträde på "vanligt" vis där. Jag slår till med "några hundra". HW eller Butler kommer säkert med bättre siffror snart.
Men vi hade knappt 300 på vårt höstrejs här i Örebro utan ett endaste gram av PR och sånt + att tävlingen beslutades om tre veckor innan vi körde.
Bra, jobba för det, är det några banor man vill vara med och testa är det ju de riktiga.HW skrev:Det är inte säkert, beroende på hur många klasser som blir kvar i RR-SM kanske det finns plats för en "amatör-klass" i supermoto.
3000 tror jag blir väldigt svårt att få ihop.moto-gg skrev:kommer det 3000+ betalande på ett sånt här hybridarrangemang då är det helt klart värt nackdelarna som det drar med sig tycker jag
jovisst, och i tidningen stod det att vi haft ca 700 på rejset hos oss trots att det var ganska enkelt att räkna kassan, uppskattade siffror tror jag inte ett sket på. 2000 på Beviks finner jag VÄLDIGT osannolikt.Jag heter Lasse skrev:Jag hörde något om ett par tusen som var och tittade första eller andra rejset. Önsketänkande kanske?
Inga banor är väl för stora, kolla hur man löst det på Sviestad t.ex.RookieSM skrev:Bra, jobba för det, är det några banor man vill vara med och testa är det ju de riktiga.
De banorna som kan vara aktuella är Sviestad, Knutstorp och Falkenberg eller? Luff lär väl inte bygga om nåt och Anderstorp är alldeles för stort? Jag har svårt att se hur man gör bana av Falkenberg också men det ryktas ju redan att det är sånt pågång så..?
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |