Supermotard <> Roadracing

Olof Eriksson skrev:
Jag håller med, jag tycker det är läckert med RR-grabbar på bredden också.
oj oj oj så roliga citat kan bli med lite tur :rofl

F'låt Olle, kunde inte låta bli :fyllisar

moto-gg skrev:
Jag undrar vad dom menar med 600 production? vad jag har förstått så har man tagit bort std och ss för att bara köra stk och hur många deltagare får dom den helgen i den klassen när man kör stk 600 i karlskoga "stcc" samma helg?

Bra uppmärksammat... :tummenupp Det hade inte jag tänkt på, var så insnöad på min upprördhet att dom sparkat ut oss rookies innan det kommit nåt officiellt beslut från SVEMO.
Blir kanske som på Knudan, typ 10 startande i STD600... Men publiken får ju se Supermotard juh.... Så det löser sig... ;)

Macke skrev:
Bra uppmärksammat... :tummenupp Det hade inte jag tänkt på, var så insnöad på min upprördhet att dom sparkat ut oss rookies innan det kommit nåt officiellt beslut från SVEMO.
Blir kanske som på Knudan, typ 10 startande i STD600... Men publiken får ju se Supermotard juh.... Så det löser sig... ;)

Det är väl upp till varje SM arrangör att välja om/vilka support klasser de vill ha med på sin tävling. Det finns väl inte något krav från Svemo att det måste finnas med annat är de faktiska SM klasserna.
Det är väl bara ekonomin som gjort att klubbarna varit tvungna att komplettera med andra klasser.

oFFkeFF skrev:
Undrar om inte den där länken bara råkat komma ut för tidigt? Tycker inte det verkar som sidan är helt klar.. r600/1000 finns med i anmälningen. Datum är satt till sista april i anmälan. Förseningsavgift ska betalas om man betalar senare än den 10/10 etc...

Det måste vara någon som hackat sidan. Jag har svårt att tro att LMS själva skulle välja en bild på 250 åkarna på Knutstorp på anmälningssidan. Bilden är snygg, men va tusan det måste ju finnas tusentals liknande bilder från Sviestad.

Macke skrev:
Vad än SVEMO beslutar så har ju LMS redan kastat ut Rookie klasserna...

http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=96

LMS
har INTE kastat ut någon klass! :kocko
Inget är ju helt klart ännu!
Får vi ha fler klasser så kommer vi att ha det.
Vi har t.o.m. påpekat för Svemo att vi INTE vill bli av med Rookieklasser.

Lugna ner dig några kilo och sluta vara så negativ och snacka skit om LMS innan du ens vet om det där är sant eller inte!!
Jag kan inte svara för vad som hänt på hemsidan, men det var garanterat ett misstag.....

Last edited:
Wheeliegirl skrev:
[
Jag kan inte svara för vad som hänt på hemsidan, men det var garanterat ett misstag.....

Ok ok....

Men det är väl inte konstigt att man reagerar när det står på LMS hemsida att det är RR SM, med Supermotard. Och att klasserna R600 och R1000 inte är med?

Last edited:
30/4 står det att tävlingsdatumet är. Skulle inte LMS ha tävling den 28/5 ? :confused:

Den 30/4 är det ju premiär på Anderstorp.

sleven skrev:
30/4 står det att tävlingsdatumet är. Skulle inte LMS ha tävling den 28/5 ? :confused:

Den 30/4 är det ju premiär på Anderstorp.
Verkar mest vara en webmaster-blunder tror jag.

Webmaster är på solsemester, vem som skrivit det där har jag ingen aning om men nu har jag lagt till lite text.

Glöm det ni läst, inget är bestämt ännu, varken hos LMS eller Svemo.

I alla fall vad jag känner till.

/HW

Klipp från Svemos hemsida

(Roadracing) 2005 12/22 09:44
Samarbete RR & Supermoto 2006
Inledande samtal har förts och en grundläggande överenskommelse finns inför 2006.

Inför säsongen 2006 för SVEMO:s Motocross och RR-sektioner samtal angående samarbete för Svenska mästerskapen i Roadracing och SuperMoto.
Anledning till samtalen är den positiva, och förhoppningsvis fortsatta positiva, utveckling disciplinerna haft de senaste åren. Vi kan dra nytta av varandra genom att inte konkurrera om nyttjandet av gemensamma anläggningar, och sedan gemensamt hjälpa varandra att skapa och öka det publika intresset och den mediala publiciteten.

Preliminär kalender för Svenska mästerskapen 2006 i Roadracing och SuperMoto:
30/4 Anderstorp, Roadracing och SuperMoto
21/5 Falkenberg, Roadracing
28/5 Linköping, Roadracing och SuperMoto
18/6 Göteborg, Roadracing och SuperMoto
23/7 Östersund, SuperMoto
6/8 Strängnäs, SuperMoto
13/8 Knutstorp, Roadracing och SM-final i SuperMoto
10/9 Karlskoga, SM-final i Roadracing

Ännu återstår arbete för att slutföra upplägget inför 2006 och arbetet planeras vara klart som senast till MC-Mässan ”På Två Hjul” 26 januari.

Slut citat

Någon som vet var banan där man kan köra RR på är i Göteborg?

Åsa skrev:
Klipp från Svemos hemsida

(Roadracing) 2005 12/22 09:44
Samarbete RR & Supermoto 2006
Inledande samtal har förts och en grundläggande överenskommelse finns inför 2006.

Inför säsongen 2006 för SVEMO:s Motocross och RR-sektioner samtal angående samarbete för Svenska mästerskapen i Roadracing och SuperMoto.
Anledning till samtalen är den positiva, och förhoppningsvis fortsatta positiva, utveckling disciplinerna haft de senaste åren. Vi kan dra nytta av varandra genom att inte konkurrera om nyttjandet av gemensamma anläggningar, och sedan gemensamt hjälpa varandra att skapa och öka det publika intresset och den mediala publiciteten.

Preliminär kalender för Svenska mästerskapen 2006 i Roadracing och SuperMoto:
30/4 Anderstorp, Roadracing och SuperMoto
21/5 Falkenberg, Roadracing
28/5 Linköping, Roadracing och SuperMoto
18/6 Göteborg, Roadracing och SuperMoto
23/7 Östersund, SuperMoto
6/8 Strängnäs, SuperMoto
13/8 Knutstorp, Roadracing och SM-final i SuperMoto
10/9 Karlskoga, SM-final i Roadracing

Ännu återstår arbete för att slutföra upplägget inför 2006 och arbetet planeras vara klart som senast till MC-Mässan ”På Två Hjul” 26 januari.

Slut citat

Någon som vet var banan där man kan köra RR på är i Göteborg?
Stämmer det med knutstorp den 13/8? Jag är ganska säker på att knutstorp är första helgen i september...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!