Supermono- bygge!

Är det inte lite väl mycket överkurs med en ZX10-gaffel på en hoj som väger 110 kg?
Kawan väger väl närapå det dubbla..

Äsch då!

Där finns kids som slänger 50k på en sketen gammal 740 som kosta 500:-
Bara för att komma upp i 450 hästar på hjulen för att sen blåsa toppen efter en 1/4 mile drag.


Häftigt projekt fö.

Vill se mer bilder! :D:D:D:D:D:kär:kär:kär:kär
 
idag kom den efterlängtade bakdämparen ifrån WILBERS efter 3 MÅNADERS väntan.:död
IMG_0222.jpg
så nu ska även den passas in. och nytt bakdämpar fäste upp till ska tillverkas och svetsas dit.
det största problemet är att jag inte kan svetsa aluminium själv. så jag måste ha tag på någon duktig alu svetsare. men det ska nog lösa sig tids nog.
 
fick bak dämpar fästena färdig frästa idag.
IMG_0223.jpg
så nu ska det bara svetsas dit med. får se när det kan bli av.
 
en liten fråga.
kan man /får man plocka bort sekundärluftsystemet ? vad säger besiktningen?
det får inte riktigt plats där det sitter nu. annars får jag nog flytta det till en bättre plats.
 
en liten fråga.
kan man /får man plocka bort sekundärluftsystemet ? vad säger besiktningen?
det får inte riktigt plats där det sitter nu. annars får jag nog flytta det till en bättre plats.
Ja släng skiten

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
 
det börjar likna en motorcykel nu.
eter att ha fått tillbaka ramen efter att ha haft den på svetsning i 4 månader.
den som väntar på något gott väntar aldrig för länge säg det.
IMG_0251.JPGIMG_0252.JPG

så nu är det bara att börja sätta ihop delarna och få allt att passa och på plats.
 
börjar se hur det kommer at se ut nu.
IMG_0265.JPG
hur ser det ut? jag menar proportionerna på kåporna. dom kommer ifrån fyra olika motorcyklar, som ska sammanfogas och Jutas i hoppa. så lite åsikter är välkomna. man blir lite blind själv när man står ute i garaget. vill att slut resultatet ska bli bra och unikt.
åsikter tack!!!
fler bilder kan fixas om så önskas.
 
precis varit ute i garaget och börjat baka en kaka :tungan
blandade till lite trolldeg för att se om man kan använda det till att modellera fram snygga övergångar mellan de olika kåpdelarna.
 
Instämmer med rotegrop. Frontkåpan ser lite för bred ut i förhållande till resten. Men det är svårt att säga utan tank och förare också.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
har funderat på att använda en elektrisk vatten pump istället för den mekaniska som sitter lite dumt till på 640 lc4.
men frågan är om det är ett klokt beslut när det är tänkt att använda den som hoj för gatan?
eller om man ska försöka att flytta den mekaniska istället ?
 
har funderat på att använda en elektrisk vatten pump istället för den mekaniska som sitter lite dumt till på 640 lc4.
men frågan är om det är ett klokt beslut när det är tänkt att använda den som hoj för gatan?
eller om man ska försöka att flytta den mekaniska istället ?

Är det en 640 motor så har du 150w ledigt att driva pump ifrån så då är det lugnt.

Merlin Motorsports säljer bra pumpar. Jag har aldrig provat just LC4 men har en Bosch EWP004 på en RR hoj och det fungerar utmärkt. https://www.merlinmotorsport.co.uk/s?search=water+pump

http://daviescraig.com.au/electric-water-pumps
En producent som skriver ut rekommenderat flöde.
 
Last edited:
svinballt bygge!!!! MEN, BYT RUBRIK..... :-)
Trodde också att det var nåt moppefucko med storhetsvansinne innan jag började läsa.... :-)
Följer med spänning.:tummenupp
 
Dom pumparna Boris JR länkar till är Boschpumpen han använder sig av. Jag köpte en likadan ifrån Craig Davies genom Demontweeks i UK till min Aprilia banhoj. Då ingick även ett kontaktstycke till en kostnad av ca 1000:-. Om du klarar dig utan kontaktstycket och använder dig av kabelskor så kan du köpa härifrån för c:a 500:- https://www.autodoc.se/stark/8171035
Många använder denna pump till ombyggda Yamaha RD 350/421/485 mm på gatan så den bör fungera till din KTM.
 
nu är den elektriska vatten pumpen beställd.
så under tiden jag väntar på den. så har jag börjat att fundera på hur mycket man kan borra upp cylindern.
tror jag har läst någon stans att man kan gå upp ända till 108 mm om man använder stål foder.
var får man då tag på kolven till det? någon som vet?
för det ska trimmas till max.:banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top