Superduke-tråden

Låter/går era hojar annorlunda vid kyligare väder/lågtryck?

Får för mig att min hoj låter lite annorlunda just nu, och att den känns rappare i mellanregister. Däremot så känns det som att den går lite fett på lägre varv..

Kanske vore läge att se över mappningen, eller invänta annan väderlek :confused::tummenupp
 
Inväntar dock lite nya dekaler... :tungan
 

Bifogat

  • 20130924_113747.jpg
    20130924_113747.jpg
    245.4 KB · Visningar: 96
  • 1794598_10152734689989966_99567571_n.jpg
    1794598_10152734689989966_99567571_n.jpg
    157.1 KB · Visningar: 79
  • 1897776_10152660610134966_314826761_n.jpg
    1897776_10152660610134966_314826761_n.jpg
    233.7 KB · Visningar: 87
Hjälp! Idag när jag tog hojen till jobbet, har stått ute under helgen, körde senast i fredags, så märker jag att gasreglaget går trögt. Det är lite tuffare att vrida om än innan och i början av turen (kollade aldrig i slutet) stannar liksom gasrullen kvar istället för att gå tillbaka till tomgång när jag släpper den.

Någon som upplevt nåt liknande? Är det sabotage eller kan något bara klibbat fast?
 
Hjälp! Idag när jag tog hojen till jobbet, har stått ute under helgen, körde senast i fredags, så märker jag att gasreglaget går trögt. Det är lite tuffare att vrida om än innan och i början av turen (kollade aldrig i slutet) stannar liksom gasrullen kvar istället för att gå tillbaka till tomgång när jag släpper den.

Någon som upplevt nåt liknande? Är det sabotage eller kan något bara klibbat fast?

Öppna gasrullen och smörj vajern med lite 5-56.
 
Öppna gasrullen och smörj vajern med lite 5-56.

5-56 skall man inte smörja med, det är ett medel som löser fett plus att det dunstar snabbt. 5-56 skall man använda för att lösa saker som rostat fast eller få bort gammalt klet. Man kan rengöra gasrullen och vajrar med 5-56, sen smörjer man själva rullen med grafitfett och vajrar med t ex tunn motorolja...
 
2 skruvar vid rullen. Som Niklas skrev, använd ej 5-56. dock fungerar WD-40 finfint.

Tack för tipsen, det ordnade sig när jag släppte lite på skruvarna som satt ruskigt hårt. Jag tajtade givetvis till dem efter så det var nog något groll som satt sig fast vid senaste regnkörningen eller något. Får be verkstan ta en genomgång av vajrar och annat när jag lämnar in för service. Någon som gjort ventiljusteringen på http://mcverkstaden.se/ förresten och vet ungefär vad de tar för stora servicen?
 
5-56 skall man inte smörja med, det är ett medel som löser fett plus att det dunstar snabbt. 5-56 skall man använda för att lösa saker som rostat fast eller få bort gammalt klet. Man kan rengöra gasrullen och vajrar med 5-56, sen smörjer man själva rullen med grafitfett och vajrar med t ex tunn motorolja...

Tack för tipset!
 
Snabb fråga, vad kan ett par begagnade Acrapovic slipons vara värda?
Runda modellen med utstick på slutet och inte kona lr hur man ska säga.

Kanske svår fråga dock då skit skiljer men...
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top