Superduke-tråden

bojjaka

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Superduke 06
Halloj! kör en SD 06a som jag satt på en pc 5a precis, bytte luftburk och tog bort sas:en på en gång.. bänkade förra helgen frid o fröjd, men nu när jag va ut o testkörde så började fi lampan blinka/lysa,, den är släckt 30 sek efter man startar., sen börjar den blinka o ha sig, har någon här koll på vad som kan vara felet? kopplade upp via datorn men fick inga felkoder där..

// Marcus
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Halloj! kör en SD 06a som jag satt på en pc 5a precis, bytte luftburk och tog bort sas:en på en gång.. bänkade förra helgen frid o fröjd, men nu när jag va ut o testkörde så började fi lampan blinka/lysa,, den är släckt 30 sek efter man startar., sen börjar den blinka o ha sig, har någon här koll på vad som kan vara felet? kopplade upp via datorn men fick inga felkoder där..

// Marcus
Funkar pc5 på din?!
Har du ersatt kontakten från SASen?! Inte! då e det den som FI-lampan blinkar för
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ja det skulle ju vara kul att komma men man bor ju i Halmstad, så det är ju en bit bort och dessutom en vardag! :(
 

bojjaka

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Superduke 06
Funkar pc5 på din?!
Har du ersatt kontakten från SASen?! Inte! då e det den som FI-lampan blinkar för

jo den funkar på min, har satt motstånd för lamndasonderna och för sasen.. gick fint i bänken när den mappades, men sen när ja skulle ut o provköra nästa gång så börja det jävlas.. så himla tråkigt,, fick inte med någon instruktionsbok heller så kan inte kika felkoderna.. :/ men får väl kolla lite på det där o rycka isär allting igen o kolla, är väl säkert något skitfel som man inte hittar dom första gångerna man kollar :)
 

goma

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2013
Ort
Götene
Hoj
Triumph Tiger XC, Suzuki GSXR 750, 1953 Monark Blue Arrow, Tuono V4R
Så där, anmäld och betald.
Ska bli riktigt kul, stort tack till er som engarerar er och fixar bankörningen :tummenupp
Någon mer från Götene/Skara trakten som ska dit och vill ta sällskap?
 

Jocke0314

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2014
Ort
Borås/Stockholm
Hoj
KTM 990 SM-R
Eftersom jag är ny på superduke så har jag läst på lite och det verkar som den har fått en del kritik för sitt något ryckiga och lite nervösa uppträdande i stadstrafik, ni som har åkt superduke i stadstrafik vad är eran uppfattning om detta ?? Och finns det något som man kan göra åt det ? Kanske någon mappning eller om en powercomander skulle göra körbarheten bättre i trafik.
Tacksam för svar
 

Dovve

Medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Kawasaki Z900 Performance
Jag blir smått galen. Efter mycket om och men fick jag dit SAS-plattorna. Sen passade inte RC8 trattarna då klacken på "spärren" var minst dubbelt så hög som original, men efter lite sliparbete kom dem på plats.

Nu skulle det bara vara att skruva dit tanken, men den är inte i närheten av att passa. Tänkte vålda dit den, men lyckas inte. Tog bort "staget" som håller upp tanken men det hjälpte inte nämnvärt.

Alla tips är välkomna. Annars sätter jag ett par stripes så jag kan köra imorgon iaf!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Eftersom jag är ny på superduke så har jag läst på lite och det verkar som den har fått en del kritik för sitt något ryckiga och lite nervösa uppträdande i stadstrafik, ni som har åkt superduke i stadstrafik vad är eran uppfattning om detta ?? Och finns det något som man kan göra åt det ? Kanske någon mappning eller om en powercomander skulle göra körbarheten bättre i trafik.
Tacksam för svar
Ta bort SASen så blir det bättre!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag blir smått galen. Efter mycket om och men fick jag dit SAS-plattorna. Sen passade inte RC8 trattarna då klacken på "spärren" var minst dubbelt så hög som original, men efter lite sliparbete kom dem på plats.

Nu skulle det bara vara att skruva dit tanken, men den är inte i närheten av att passa. Tänkte vålda dit den, men lyckas inte. Tog bort "staget" som håller upp tanken men det hjälpte inte nämnvärt.

Alla tips är välkomna. Annars sätter jag ett par stripes så jag kan köra imorgon iaf!
Allt går med vilja våld å vaselin... :smasha:tungan
Det e bara å trycka i bulten snett å skruva.. det e ju gummibussningar i hålet..
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top