Superduke-tråden

Halloj! kör en SD 06a som jag satt på en pc 5a precis, bytte luftburk och tog bort sas:en på en gång.. bänkade förra helgen frid o fröjd, men nu när jag va ut o testkörde så började fi lampan blinka/lysa,, den är släckt 30 sek efter man startar., sen börjar den blinka o ha sig, har någon här koll på vad som kan vara felet? kopplade upp via datorn men fick inga felkoder där..

// Marcus

Halloj! kör en SD 06a som jag satt på en pc 5a precis, bytte luftburk och tog bort sas:en på en gång.. bänkade förra helgen frid o fröjd, men nu när jag va ut o testkörde så började fi lampan blinka/lysa,, den är släckt 30 sek efter man startar., sen börjar den blinka o ha sig, har någon här koll på vad som kan vara felet? kopplade upp via datorn men fick inga felkoder där..

// Marcus
Funkar pc5 på din?!
Har du ersatt kontakten från SASen?! Inte! då e det den som FI-lampan blinkar för

Ja det skulle ju vara kul att komma men man bor ju i Halmstad, så det är ju en bit bort och dessutom en vardag! :(

Funkar pc5 på din?!
Har du ersatt kontakten från SASen?! Inte! då e det den som FI-lampan blinkar för

jo den funkar på min, har satt motstånd för lamndasonderna och för sasen.. gick fint i bänken när den mappades, men sen när ja skulle ut o provköra nästa gång så börja det jävlas.. så himla tråkigt,, fick inte med någon instruktionsbok heller så kan inte kika felkoderna.. :/ men får väl kolla lite på det där o rycka isär allting igen o kolla, är väl säkert något skitfel som man inte hittar dom första gångerna man kollar :)

Så där, anmäld och betald.
Ska bli riktigt kul, stort tack till er som engarerar er och fixar bankörningen :tummenupp
Någon mer från Götene/Skara trakten som ska dit och vill ta sällskap?

Eftersom jag är ny på superduke så har jag läst på lite och det verkar som den har fått en del kritik för sitt något ryckiga och lite nervösa uppträdande i stadstrafik, ni som har åkt superduke i stadstrafik vad är eran uppfattning om detta ?? Och finns det något som man kan göra åt det ? Kanske någon mappning eller om en powercomander skulle göra körbarheten bättre i trafik.
Tacksam för svar

Jag blir smått galen. Efter mycket om och men fick jag dit SAS-plattorna. Sen passade inte RC8 trattarna då klacken på "spärren" var minst dubbelt så hög som original, men efter lite sliparbete kom dem på plats.

Nu skulle det bara vara att skruva dit tanken, men den är inte i närheten av att passa. Tänkte vålda dit den, men lyckas inte. Tog bort "staget" som håller upp tanken men det hjälpte inte nämnvärt.

Alla tips är välkomna. Annars sätter jag ett par stripes så jag kan köra imorgon iaf!

Eftersom jag är ny på superduke så har jag läst på lite och det verkar som den har fått en del kritik för sitt något ryckiga och lite nervösa uppträdande i stadstrafik, ni som har åkt superduke i stadstrafik vad är eran uppfattning om detta ?? Och finns det något som man kan göra åt det ? Kanske någon mappning eller om en powercomander skulle göra körbarheten bättre i trafik.
Tacksam för svar
Ta bort SASen så blir det bättre!

Jag blir smått galen. Efter mycket om och men fick jag dit SAS-plattorna. Sen passade inte RC8 trattarna då klacken på "spärren" var minst dubbelt så hög som original, men efter lite sliparbete kom dem på plats.

Nu skulle det bara vara att skruva dit tanken, men den är inte i närheten av att passa. Tänkte vålda dit den, men lyckas inte. Tog bort "staget" som håller upp tanken men det hjälpte inte nämnvärt.

Alla tips är välkomna. Annars sätter jag ett par stripes så jag kan köra imorgon iaf!
Allt går med vilja våld å vaselin... :smasha:tungan
Det e bara å trycka i bulten snett å skruva.. det e ju gummibussningar i hålet..

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back