Superduke-tråden

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
De verktyg som behövs finns i verktygsväskan under sadeln om du har kvar den, jag åkte också på batteribyte efter att tidigare ägare slarvat med underhållsladdning. Naturligtvis monterade jag dessutom dit snabbkontakt till cteken:tummenupp

Ah, det visste jag inte. Den är dock utan tvekan kvar där. Dock så är jag så pass händig att jag inte ens fick upp sadeln, haha :tungan Men läste i manualen sedan att man skall trycka nedåt vid spännet/remmen och samtidigt dra upp. Bra tips, ska kika! Kom fram till att det sitter en CTEK "Pigtail", alltså en sådan comfort-kontakt med 3 lampor på min också :brynad

som sagt.. batteriet sitter inte på det bästa stället och då hertigen är lite kinkig med för lite kräm så är det bra att montera en snabbkoppling så man slipper ta bort kåpa mm för att ladda batteriet. :yoparty
View attachment 380075

Absolut, har förstått att Duken är kinkig med bakdäck, drivmedel samt batteri, men fan värt det :D Satt en CTEK snabbkoppling på min också när jag fick den :tungan

Vad bra att du får ett nytt batteri. Det kan behövas så lite som ett välformulerat mail ibland för att få som man vill. Synd att jag inte bodde närmre, annars hade även jag som en del andra här gärna hjälpt dig med bytet.

Men som sagt, slå en titt i manualen så löser det sig. Lycka till hursomhelst.

Stort tack!

Var i Stockholm bor du?

Kungsholmen. Cykeln huserar på Fridhemsplan.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
OK. Jag har vägen förbi Fridhemsplan nästan varje vardagskväll. Säg till när du fått tag i ett nytt batteri så kan jag hjälpa till med bytet om du vill.

Stort tack! Jag kan varje kväll förutom på onsdag då jag är bortrest på jobbresa. Jag hör av mig så fort batteriet landar. Ett riktigt stort tack igen, och en bärs får det nog allt bli :D
 

-Erik-

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Göteborg
Hoj
-07 KTM Superduke 990
Hello!
Tog kortet förra sommaren och gick och köpte mig min första hoj igår, självklart blev det en SD:banana
Hoppas det nu blir en grym sommar!:yoparty
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Har inte sett speciellt många av de gamla Supderdukarna till salu än. Vad borde en 05'a kosta med pipor kosta i dagsläget? Är riktigt sugen på att köpa tillbaka en hertig.
 

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Superduke -07
Stort tack! Jag kan varje kväll förutom på onsdag då jag är bortrest på jobbresa. Jag hör av mig så fort batteriet landar. Ett riktigt stort tack igen, och en bärs får det nog allt bli :D

Och jag bor vid Odenplan så nog finns det folk som kan hjälpa dig :tummenupp
 

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Superduke -07
Magiskt! Om inte annat kan jag få bjuda på bärs och du kan förklara för mig hur man öppnar bakdelen och ställer inte skärmen, bl.a., haha! :D :huvet

Jag hade tänkt skriva att man knappt kan misslyckas med att byta batteri, men sen såg jag att du var tvungen att kolla instruktionsboken för att få upp sadeln :yoparty hehe
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
det stog en på HONDA-butiken i Västra frölunda, tror den kostade strax över 50 om jag inte helt missminner mig..
Har inte sett speciellt många av de gamla Supderdukarna till salu än. Vad borde en 05'a kosta med pipor kosta i dagsläget? Är riktigt sugen på att köpa tillbaka en hertig.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Jag hade tänkt skriva att man knappt kan misslyckas med att byta batteri, men sen såg jag att du var tvungen att kolla instruktionsboken för att få upp sadeln :yoparty hehe

Hörde att du hjälper mig i helgen att få upp sadeln och ställa in displayen osv :rofl Ska fixa en tail-tidy inom kort så du kan samtidigt passa på att visa hur man gör :lol
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Sweet! Har precis köpt tillbaka min gamla superduke:yoparty polaren som jag sålde den till ska köpa lägenhet. I'm back on track... nu jävlar längtar jag till våren.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Vill rikta ett riktigt stort TACK till English Bloke som hjälpte mig idag att byta batteri. Oerhört trevlig och kunnig! Förhoppningsvis får man bjuda på en bärs framöver :fyllisar Hör av mig när kortet är säkrat så kör vi en runda! Tack igen!
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Funderar lite på vilket luftfilter jag ska beställa, någon som har förslag på ett bra till en SD 990? Luftboxen byter jag i sommar, till ett Motohooligan :crash
 

Katoh

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Växjö
Hoj
KTM Superduke 07
Hej !

Trots att det är svinkallt börjar det väl ändå kännas som om våren kryper lite närmare om än för jäva sakta. Behöver en ny uppsättning däck till hojen. Kör ingen bana bara landsväg och lite kortare turer.

Alltså ett däck med bra mil men ändå bra med fäste. Vad skulle herrarna rekommendera ?

//Peter
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top