Superduke-tråden

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Banåkning har jag tyvärr inte provat än med SD:n , men däremot både touring , skjutsa o bus..:) .

Att skjutsa på den är en ren fröjd ! Kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig skjutsat på en bättre hoj.... Men det är nog v-twin överhuvudtaget. VYR:en jag hade innan var oxå skön att sljutsa på....även om tanten sitter bättre på denna enligt henne själv.

Busa med ?...Tja...det är väl egentligen det den är byggd för !:tummenupp http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=164338

Touring ? Ska du ha mjuka väskor så får du bygga ngt sånt här :http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=160514 annars brinner de upp mot dämparna. Vi körde 380 mil eller nåt på 7 dagar i Norge , hem , packade om , o fortsatte dagen efter till Gotland på en 100 mila tur. Underbar hoj !:tummenupp

tackar för det snabba svaret :)
då har man nått att fundera på. tycker den ser inbjudande ut duken.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
tackar för det snabba svaret :)
då har man nått att fundera på. tycker den ser inbjudande ut duken.

Det är helt klart en kanonhoj o jag är grymt nöjd med min !:). Lyckades till o med tjata över en kompis i v-twin träsket , så vi beställde våra samtidigt i våras då de sålde ut -06:eek:rna..... Det tar lite tid att komma underfund med v-twinkaraktären om man aldrig kört sånt innan , men när man väl gjort det så är man ( i alla fall jag ) S Å L D !..:D

Denna sommaren blir det lite Gotland Ring o i Juli åker jag o 2 kompisar till Alperna så det Österrikiska järnet får tugga asfalt på hemmavägarna..:). Lycka till med funderingarna !:tummenupp
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Den fungerar bra på bana..
den van väl någon BOTT (battle of the twins) tävling i somras. :tuttar
skjutsa gick bra.
sen så ser den ju ruskigt snygg ut oxå:yoparty

/F


har lite funderingar angående superduken.
sitter och funderar på en hoj man kan toura lite med under sommaren.
men även ska vara rolig under banåkning. ungefär en blandning av
gixxer och ktm 640, undrar om duken hammnar i den kategorin.
passar även mjuka packväskor på duken? och e det en bra hoj att sjussa på
vill nämligen ha tanten med mig.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
För chassit.. Det var ingen kritik mot hojen, skitkul! Men den hade pallat med en 20-30hk till..


Mycket vill ju alltid ha mer , så är det !:). Men jag tycker inte att effekten skäms för sig. Topphastigheten räcker gott o väl till iom avsaknaden av kåpor. O accelereationen räcker för att få bakhjulet att släppa vid för tidiga påslag om man nu skulle finna nöje i det...:).

Men visst...Jag förstår hur du tänker. I slutet på sommaren så saknas det ALLTID 20-30 hk oavsett vilken hoj man har...:)
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
en till fråga...
vad e skillnaden på duke och duke-r?? förutom att Duke-r är snyggare.
kan se att markfrigången e lite lägre på r och ytters lite annat.
e den bara enkelsitts?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
en till fråga...
vad e skillnaden på duke och duke-r?? förutom att Duke-r är snyggare.
kan se att markfrigången e lite lägre på r och ytters lite annat.
e den bara enkelsitts?

Japp, bara enkel. Dock inte så hård/obekväm som ryktet säger. 5h i sträck är inga problem. Sen skiljer den sig på lite fler punkter, b.la "race" gaffel + bakdämpare. Sen vet jag inte om alla 07or har styrdämparen orginal? R'en har det iaf.
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Hallojsan, det sitter bara styrdämpare på r:en om det nu inte är eftermonterat. Har precis köpt en r och väntar på leverans, akra evolution + mappning. Är det någom som har detta system på sin r hoj, sticker det ut efter baklampan? Hitter ingen bra bild på nätet. Har hojen levt upp till era förväntningar.
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Hallojsan, det sitter bara styrdämpare på r:en om det nu inte är eftermonterat. Har precis köpt en r och väntar på leverans, akra evolution + mappning. Är det någom som har detta system på sin r hoj, sticker det ut efter baklampan? Hitter ingen bra bild på nätet. Har hojen levt upp till era förväntningar.

Det här var en jag hade i datorn, vet inte om det hjälper dig :) Men dom sticker ju inte ut lika mycket som titanburkarna!
 

Bifogat

  • DSC_0255.jpg
    DSC_0255.jpg
    139.4 KB · Visningar: 162

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Fel.... R har högre markfrigång en vanlig pga annan gaffel och bakdämpare

lr så e det rätt??
att Ground clearance (unloaded) 140 mm på R

och Ground clearance (unloaded) 150 mm på vanliga

Japp, bara enkel. Dock inte så hård/obekväm som ryktet säger. 5h i sträck är inga problem. Sen skiljer den sig på lite fler punkter, b.la "race" gaffel + bakdämpare. Sen vet jag inte om alla 07or har styrdämparen orginal? R'en har det iaf.

tackar då kan man inte skussa på R.
och kanske därför den e lite dyrare också
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Vad brukar första 100 mila servicen kosta på en Superduke -07? Hörde att den ska vara ganska dyr. Vilka åtgärder gör de vid denna service. Funderar på att köpa en demokörd -07a.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Vad brukar första 100 mila servicen kosta på en Superduke -07? Hörde att den ska vara ganska dyr. Vilka åtgärder gör de vid denna service. Funderar på att köpa en demokörd -07a.


Det som tar mest tid är att ställa ventilerna.

Cirkus 4-5 timmars jobb räknas det med för en 100a mila.

/A
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Vad brukar första 100 mila servicen kosta på en Superduke -07? Hörde att den ska vara ganska dyr. Vilka åtgärder gör de vid denna service. Funderar på att köpa en demokörd -07a.

Hittade min servicerapport från 1:a servicen...

Oljebyte
Oljefilter
Rengöring luftfilter

KOntroll av:
Styrlager
Kylsvätska
Däckslitage
Lufttryck i däck
Smörjning kedja
Bromsbelägg
Bromsvätska
Belysning
Wires
Bultband ( ??? )
Ventiler ( Behöver sällan eller aldrig justeras på 1:a servicen , men tar tid att kolla )

I min dumhet valde jag Castrol R4 olja... 800 kr/ 4 l... ( Köper själv Q8 SBK Racing för 42 kr/lit...)

Bytte samtidigt framdrev till 16T

Totalkostnad 4170 :- !!...Liiiiite väl svettigt enl mig.....
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Har precis vänt skylten på en helt ny 07a, 100-mila skulle bli 3300 vad jag förstår med Motorex-oljan. JAG VILL HA SOMMAR NU! ;)
Superduke är den absolut roligaste hojen jag kört på delad förstaplats med Ducati 1098s!
Hmm, måste försöka få råd med nya mullerburkar mellan amorteringarna i vår :yoparty
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Har precis vänt skylten på en helt ny 07a, 100-mila skulle bli 3300 vad jag förstår med Motorex-oljan. JAG VILL HA SOMMAR NU! ;)
Superduke är den absolut roligaste hojen jag kört på delad förstaplats med Ducati 1098s!
Hmm, måste försöka få råd med nya mullerburkar mellan amorteringarna i vår :yoparty

Då är det bara att säga grattis, du kommer inte ångra dig! :rock
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top