Superduke-tråden

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Riktigt cool grafikost!
Är burkarna lackade eller hur har du gjort dom som? Eloxerade?
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Kan nån berätta(som monterat ett....) Hur många länkar det är på SD:ns kedja. Dom flesta firmor skriver 118 länkar, men jag har också sett nån utländsk sida ända ner till 110 länkar(alltså med 16/17 och 38 drev)

KTM själv skriver inget om det
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ingen som vill köpa eller känner någon som vill köpa en bandag plats med kcs den 26e på gelleråsen? Platsen jag har är i lugn grupp och är betalt för andra märken också.
 

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
110 länk på std drevning, det låter väldigt lite, kan inte stämma..?
Jag åker idag med 16+41, fick kapa bort två länk på 120 kedja vill jag minnas..

Men spela roll, bara inte kedjan är för kort, en dorn på 4-5mm och en vinkelslip så är saken biff b:tummenupp
 

grafikost

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono v4 1100 RR 2016
Tips på lättmonterad tailtidy? Ser ju ut som stryk med läppen, men ser ut att va ett helvete om man ska behöva kapa i plasten och härja?!
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
110 länk på std drevning, det låter väldigt lite, kan inte stämma..?
Jag åker idag med 16+41, fick kapa bort två länk på 120 kedja vill jag minnas..

Men spela roll, bara inte kedjan är för kort, en dorn på 4-5mm och en vinkelslip så är saken biff b:tummenupp

Tack för svaret. Kedjan sitter på nu så det var inga probs. Jag kapade den från 120 till 118. Sen fick han som monterade kedjan kapa den till 110. Han var sen förbi mig o lämnade kedjeverktyget han lånat. Kedjan satt då där och jag nitade den lite till åt han....

Mycket märkligt?!? Alla svenska leverantöre har 118 på kedjan. Hittade en utländsk som anger 110 som OEM
http://sprocketcenter.com/street-sprocket-applications/ktm/990-superduke-r-2005-2013.html
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Finns säker en beskrivning någonstans så någon vänlig person kanske kan länka till hur man gör om en SDR till tvåsits?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Tips på lättmonterad tailtidy? Ser ju ut som stryk med läppen, men ser ut att va ett helvete om man ska behöva kapa i plasten och härja?!

Jag har den "lilla läppen" kvar och på den sitter en R&G Tailtidy - ser rätt bra ut, även om jag ibland funderar på att ta bort även den lilla läppen.

Tyvärr innebär det kapning och förmodligen en jävligt skitig jacka vid körning i blött.
 

Barbagnu

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Vara
Hoj
Yamaha R6 -02
Bjuder på en liten bild från senaste turen.
Gött som fan trots att jag stötte på rejält oväder mot slutet :)

3hjx1.jpg
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Om någon har varv och hastighetsmätare till salu så hör gärna av er, gäller en 2006. Har ni tips på var man hittar snygga dekaler, till tank och kuts.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Bytt blinkers och speglar på min samt gjort ordning lite allmänt kring rumpan. Tidyn är nå hemmabygge av tidigare ägare.
Dock vill inte vänster dämpare hålla sig uppe än hur mkt jag justerar och drar åt. Måste sätta nå brickor som distans eller liknande. Som det är nu är den farligt nära skylten.

uploadfromtaptalk1431549758828.jpg

uploadfromtaptalk1431549670435.jpg

uploadfromtaptalk1431549857256.jpg
 

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Streetfighter
Någon som har koll på vad en 1500 mila service kan gå loss på? Och vad som ska göras. Butiken jag köpte min sd i säger och jag har även fått papper på att oljor är bytt ventiler kollade och även filterbyte är gjort och detta är gjort vid 1200 mil. Behöver inte tänka på 1500 mila servicen kanske
 

El_Zeta

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2014
Ort
Årsta
Hoj
Superduke 990 -07
Tips på lättmonterad tailtidy? Ser ju ut som stryk med läppen, men ser ut att va ett helvete om man ska behöva kapa i plasten och härja?!

Så här ser min bakdel ut. Satt något tail tidy fäste på när jag köpte hojen som jag moddat lite. Original så är vinkeln på fästet mera vinklat neråt så det ser ut som det går rakt ner i däcket, så jag har vinklat ut fästet lite mer och jag blev rätt nöjd med resultatet. Svårt att trolla för mycket när man måste ha regskylten synlig..
Har även gjort en schyst innerskärm av plast från Sparco, som man använder till stänkskärmar på rallybilar.
Valde även att sätta dit orignal blinkers för att "fylla ut" bakdelen lite mer. Satt några fula miniblinkers på innan, och det såg lite fjantigt ut..






 
Last edited:

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Någon som har koll på vad en 1500 mila service kan gå loss på? Och vad som ska göras. Butiken jag köpte min sd i säger och jag har även fått papper på att oljor är bytt ventiler kollade och även filterbyte är gjort och detta är gjort vid 1200 mil. Behöver inte tänka på 1500 mila servicen kanske

ca 3-4000kr
Ventilkoll och det vanliga
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top