Superduke-tråden

Jag har en på min men kan tyvärr inte säga så mycket om den just nu!

Är det någon här som kör runt i boråstrakterna ibland föresten?

Jag kör runt i Borås trakten :) En svart superduke med HP corse slip-on så man hör att det är jag!
 
Jag lämnade in min på storservice nyss hos DinMC och jag fick betala 6200kr till slut. Först ville de ha 6,7k och påpekade att en annan verkstad gjorde samma jobb för ca 9900kr. När jag påpekade att Funbike i Västerås gjorde detta för 5k (Har ingen aning, bara läst det i denna tråd) så fick jag ned priset med 10%.

Polackmekanikern verkade rätt vilsen men Lelle var bra på att.. prata iaf :musik Dock har de tydligen dragit tankbulten snett och försökte skylla på att jag hade varit där tidigare och skruvat och då lagt grunden för dåliga gängor. (Vilket jag inte har gjort)

Hade samma problem med samma person, gillar att försöka lägga över egna amatör misstag på kunden tyvärr. För mig var det ingen överraskning att Ragnar slutade där. Alla får bilda sin egen uppfattning men jag avråder att serva hojen där
 
Tjääna! (Café Bärs hälsning... )

Vad är optimal drevning för superduken tycker ni? Jag ser att vissa kör 16-40... jag har 16-38 idag och tycker den är lite nervös på låga varv. Vad kör ni på?
 
16/41 kör jag på och it's fun as fuck

Annars kan jag (mest för att se till att hålla tråden vid liv) passa på att rekommendera Turtle wax black shine.
010.JPG
 
Nu är det nybesiktigat och klart =)

Accra med dB-killer var inga problem alls (var lite osäker innan).
 
tjäääna !

Håller på och byter olja och filter på superduken. Tänkte höra hur ni gör startar ni direkt eller finns de nå knep för att få startmotorn att gå, så bara så oljan går runt utan att den tänder?
 
Någon som haft problemet att hojen stannar när ni kört och när ni försökt att starta den igen går det inte.
Går ett par varv men stannar sen och fi-lampan tänds....?
 
Någon här som är sugen eller känner någon som är sugen på att köpa en Superduke? Är i valet & kvalet om jag ska behålla min eller sälja. Blev endast 60 mil ifjol och känner inget större sug att köra nu heller så funderar på att köpa mig en cab istället.

Hojen är hur som helst en orange -07 med Akrapovic Evo, precis under 1.600 mil i skrivande stund. Nyservad nu i vår samt nybesiktigad (gick igenom med Akra med db-killers monterade utan problem).

Bild finns här: http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=4733&image=1559772
 
Besiktning idag, inga probs med leovince + insatser.

Däremot anmärkte han på reflex bak, jag kör dock med originalläppen... Spelade ingen roll sa han, åk och köp en reflex och kom tillbaka på lunchen så är det lugnt.
 
Besiktning idag, inga probs med leovince + insatser.

Däremot anmärkte han på reflex bak, jag kör dock med originalläppen... Spelade ingen roll sa han, åk och köp en reflex och kom tillbaka på lunchen så är det lugnt.

Min gick inte igenom med Leovince och dB-killers...
En bild från Gelleråsen...
 

Bifogat

  • 920140_467751166635434_1631819384_o.jpg
    920140_467751166635434_1631819384_o.jpg
    239.1 KB · Visningar: 191
Alltså nu håller jag på att bli tokig...

Har bytt däck på hojen och då tog jag av kraschpuckarna till svingen och till framgaffeln... Jag skruvade isär allt och tog bort puckarna.

Men nu när jag skulle montera tillbaka dom så får jag det inte att stämma. Varje puck så att säga kan ju bara passa på ett ställe som jag ser det... dom där bak passar, men fram blir det ett glapp.

Ska pinnarna som går genom vara lika långa? I mitt fall är dom det... men det känns som den fram ska vara kortare. Någon som har koll på detta?

Kan det vara så att tidigare ägare har beställt fel puckar men monterat dom på fel ställe så att det har passat ändå... Kan någon ta en bild på sina så får jag se hur det ska se ut.

Tack på förhand:confused:
 
Då var pärlan såld :(
Blev tvungen pga husköp...SDR är tveklöst den läckraste och roligaste hojen jag ägt. Låga odds att det blir en ny när kapitalet finns tillgängligt igen! Nu ska här letas billig motard att leka med "under tiden". :)

SDR1.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top