Superduke-tråden

HAHA, såja, jag har barn och betala för, du kan man inte bomba in i kurvan och riskera sig (och sina påstådda kamrater).

/A

Bortsett från den där lilla bromsmanövern på Åsen sist så är det inte jag av oss två som brukar vända gummit uppåt!

:7peta
 
Bortsett från den där lilla bromsmanövern på Åsen sist så är det inte jag av oss två som brukar vända gummit uppåt!

:7peta

Så taskigt facit har jag inte, farten kanske saknas men marginalen är för stor, jag tror inte jag behöver bli så mkt snabbare för att ha roligare.

Tyvärr så är skattetrycket i det här landet på tok för högt (Läs jag tjänar för dåligt) för att våga öka takten.

/A
 
Last edited:
Så taskigt facit har jag inte, farten kanske saknas men marginalen är för stor, jag tror inte jag behöver bli så mkt snabbare för att ha roligare.

Tyvärr så är skattetrycket i det här landet på tok för högt (Läs jag tjänar för dåligt) för att våga öka takten.

/A


:fakta
 
Ktm Superduke R 2010. Nån som vet vad ändringarna blir mot 2009 års modell?

Hörde av min handlare som har trådar långt ner i Österrike att pga av nya avgaskrav så kommer effekten gå ner till 105 för en vanlig SD och 115 för SDR...annars skulle dom vara same same.
 
Hörde av min handlare som har trådar långt ner i Österrike att pga av nya avgaskrav så kommer effekten gå ner till 105 för en vanlig SD och 115 för SDR...annars skulle dom vara same same.

Det känns som ett rejält tapp i effekt en vanlig har ju 120 hk, tappa 15hk blir ju 12,5%....ingen vidare ingenjörskonst i Österrike om det stämmer....? Kanske skall ringa Bosch eller någon annan motorstyrningsexpert?
:va
 
Det känns som ett rejält tapp i effekt en vanlig har ju 120 hk, tappa 15hk blir ju 12,5%....ingen vidare ingenjörskonst i Österrike om det stämmer....? Kanske skall ringa Bosch eller någon annan motorstyrningsexpert?
:va

Bara på SD som det blir så, SM modellerna kommer offroad reggas för att stunden slippa tappa effekt...var på tapeten att det retroaktivt skulle installeras på SD -08 och -09 modellerna vid service, men än har EU och KTM inte tagit det steget.
Bosch jobbar på problemet, men det verkar som det inte går att klara utsläppsgränsen utan att skära i effekten.

Så i framtiden är det SuMo som gäller :fakta
 
Nån som har testat BMC luftfilter?
är det nått att ha?
eller är det nått annat märke man ska satsa på?
 
Perfekt, tackar henke.

Vart hittade du dom där skruvarna som du gav bort?
Är sugen på att få på svarta..

Kolla med Cliff Barnes ang. luftburk också! Ryktet går att nån vill ha samma frustration & vrål i maskin som jag hade i Hertigen™

Eloxerade du menar? Finns lite här var. Jag köpte mitt ifrån http://www.kvickmc.se/ Sjukt trevligt bemötande och himlans bra service! Att han sen har massa titanskruvar att sätta på motorn gör inte saken sämre :yoparty
 
Kolla med Cliff Barnes ang. luftburk också! Ryktet går att nån vill ha samma frustration & vrål i maskin som jag hade i Hertigen™

Eloxerade du menar? Finns lite här var. Jag köpte mitt ifrån http://www.kvickmc.se/ Sjukt trevligt bemötande och himlans bra service! Att han sen har massa titanskruvar att sätta på motorn gör inte saken sämre :yoparty

Ja det kanske skulle väcka lite liv i den redan aldeles för (mig) starka motorn =)
effekt är bra.. effekt är roligt.. mest effekt när man dör vinner.. och bling bling alt. lull lull..
ska påbörja vinterns manöver på duken ikväll tänkte jag.. beroende på om sonen tillåter mig =)
ska kolla kvick.. det är väldans intresant =)
Gjorde inte du egen luftburk btw?

EDIT:
Sjukt bra sida.. http://www.ktmpartfinder.com/
 
Last edited:
Hur upplever ni de som har bytat fråm supermotard till superduke???
Lekfullhet smidighet mm..
:banana
 
Back
Top