Kan ge lite input angående min inlärning av bakhjulsåka ..
Jag lärde mig på 1ans växel med min gamla -06a dock med orginal drevning 17t.. med 16t blev det lite "hysteriskt" och 2an passar bättre då ..
Ibörjan va det faktiskt lite svårt att gasa upp han på 2an när man är ovan..men med lite djävlaranamma så går det mkt lättare
Inge fjuttgasa utan rejält med gas ..Det går lite lättare om du gasar till lite och släpper gasen så fjädringen trycks ihop en smula sen ger du full gas runt 50-70km/h .
Det viktigaste i början är att du kan hålla uppe hojen på jämn och fin gas och inte gasar och släpper gas så bakhjulsåkningen blir ryckig ..
Sedan så är det kanske enklare att koppla upp hojen på 2an iom att man inte behöver "förbereda" sig och om man inte grejjar att växla så är det fint att få upp han så tidigt som möjligt på 2an "runt 30-50km/h" med koppling
3an går rätt så bra att gasa upp han på men det krävs rätt mkt vana innan och det hjälper med lite soppa i tanken samt en vägbula
Det jag tycker är lite jobbigt eller vad ska man säga är att man ser inte vägen framför sig utan måste kika på sidan om hojen när man får upp han i "rätt" höjd ..
Men det är förbannat kul !!! Härlig känsla