Superduke-tråden

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nån som har tips på snygga miniblinkers att ha i fram?
www.louis.de is de shit. -> LED :yoparty

Btw, har funderat på det här med hur motiverat det är att köpa en nöll7 gentemot exvis en nöll5. Visst. Den nyare är bättre på fler punkter, men är/ger verkligen de ~20kkr i prisökning en "glädjeökning" i takt med att pengarna springer iväg?

Jag har egentligen ingen bra referens eftersom jag endast kört SD nöll7 och ingen äldre...

Å andra sidan är det väl snart dags att "unna" sig något nästan nytt för att känna känslan av "orörd oskuldsfullhet" och åsidosätta alla gamla trötta tankar och orosmoment som infunnits iom gamla häckar man kört.

Schwehr! :gnissla
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Priserna på SD verkar vara extremt varierade. Köpte just en 07a dom rullat 100 mil som demo (hoppas att ingen här har gasat sönder den bara :gnissla ). Fick den för 81´. Tycker att det verkade vara ett bra pris. Var längen inne på en 05-06a, fast jag gillar den uppdaterade modellen bättre. Är grymt sugen på att dra ut och gasa nu i alla fall...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
www.louis.de is de shit. -> LED :yoparty

Btw, har funderat på det här med hur motiverat det är att köpa en nöll7 gentemot exvis en nöll5. Visst. Den nyare är bättre på fler punkter, men är/ger verkligen de ~20kkr i prisökning en "glädjeökning" i takt med att pengarna springer iväg?

Jag har egentligen ingen bra referens eftersom jag endast kört SD nöll7 och ingen äldre...

Å andra sidan är det väl snart dags att "unna" sig något nästan nytt för att känna känslan av "orörd oskuldsfullhet" och åsidosätta alla gamla trötta tankar och orosmoment som infunnits iom gamla häckar man kört.

Schwehr! :gnissla

Tack för tipset, får kolla in dem nu! :tummenupp

Min syn på 05/06 VS 07 kommer vara ungefär som för några år sen när jag var ute efter en BMW M3 E36. Den tidigare modellen med 3.0 motorn var helt ointressant trots att skillnaderna mot en 3.2'a är marginella. TROR många kommer resonera så om något år när de ska köpa en SuperHertig. Varför vill man ha en modell som är lite äldre & inte uppdaterad när 07orna snart kommer ligga på samma peng alt. en marginell skillnad.

Men sen är jag lite konstig också, för jag är övertygad (försöker intala mig själv iaf) om att jag kommer få ut runt 85-90k sommaren 2009 när jag säljer min R... :gnissla
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hej på er ! Angående andrahandsvärdet på olika årsmodeller så vet väl alla att dom Oranga -06 går bäst och är busigast av samtliga Dukar och har därmed ett lite högre andrahandsvärde :tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hej på er ! Angående andrahandsvärdet på olika årsmodeller så vet väl alla att dom Oranga -06 går bäst och är busigast av samtliga Dukar och har därmed ett lite högre andrahandsvärde :tummenupp

Haha.. Ja, den är inte bara originell för att den såldes i begränsad upplaga!
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Hallelulija......hämtade min sd r igår, vilken hoj, vilka linjer, vilket ljud (akra evo), jag är helt salig, vet inte riktigt var jag ska bli av.....bara det är vår nu så finns det inga bekymmer i världen =)). Det blir mycket på knutstorp i sommar. Någon annan som ska dit??
Har plockat av reg-blinkers läppen idag och klurar på en snygg lösning, har ni några tips på hur ni har gjort. (reg. plåten får inte plats mellan akra piperna)
Det sista jag tänker på nu är andra hands värdet.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hittat några eller? De har ett gäng att välja på. Redigt bra priser också!

:tummenupp

Var in och kolla en snabbis och lyckades hitta mig fram till de små blinkarna. Dock måste jag nog hitta bilder på en Hertig med småblinkers innan jag kan bestämma mig för hur jag vill att det ska se ut. Allt jag vet nu är att jag tycker orginal kunde se lite bättre ut...

dandan skrev:
Hallelulija......hämtade min sd r igår, vilken hoj, vilka linjer, vilket ljud (akra evo), jag är helt salig, vet inte riktigt var jag ska bli av.....

Haha, de där känner jag igen. Jag vart helt knäsvag när jag fick min hemlevererad. Var som ett litet barn på julafton :D
Upp med lite bilder!


*EDIT*

Skön bild!
album_pic.php
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Yo!
Nu kommer en fråga som säkert återkommer gång på gång på gång på gång osv osv osv men jag orkar inte söka genom alla era sidor med skitsnack! :D :FU :FU

Var på mässan nu igen och fluktade som vanligt över R modellen. Helt grymt opraktisk och kantig och alldeles underbar!:)

Grejen är försäkringen alltså. Jag har hört alla möjliga konstiga förslag. På lelles säger dom att man kan få hel/hel för runt 8 loppor? Men då måste man köpa den där? Vissa säger 3500 per år för halv osv. Polare kollade runt bland bolagen och fick som högst 60000 per år!:yoparty

Nu har jag runt 11000 hel/hel. Zon 3 och jag är 27.

Vad har ni för tips? Ringa till bilsport/mc och pruta? Hur gjorde ni? Vad har ni? Är grymt sugen men premien gör om och om igen att jag tänker om....hjälp!
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Yo!
Nu kommer en fråga som säkert återkommer gång på gång på gång på gång osv osv osv men jag orkar inte söka genom alla era sidor med skitsnack! :D :FU :FU

Var på mässan nu igen och fluktade som vanligt över R modellen. Helt grymt opraktisk och kantig och alldeles underbar!:)

Grejen är försäkringen alltså. Jag har hört alla möjliga konstiga förslag. På lelles säger dom att man kan få hel/hel för runt 8 loppor? Men då måste man köpa den där? Vissa säger 3500 per år för halv osv. Polare kollade runt bland bolagen och fick som högst 60000 per år!:yoparty

Nu har jag runt 11000 hel/hel. Zon 3 och jag är 27.

Vad har ni för tips? Ringa till bilsport/mc och pruta? Hur gjorde ni? Vad har ni? Är grymt sugen men premien gör om och om igen att jag tänker om....hjälp!

Jag har min "vanliga" SD hos Bilsport för 7 hel/hel, personliga kontakter räknas när du köper nytt, lelles har bra kontakt med Bilsport och får bra pris på försäkringen, det ingår i service:en hos dem.

Köp, våren är snart här.

/A
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Krashisar

Är det någon som vet vart man kan köpa krashkåpor till SD'n? Har inte hittat något...

Mvh
Magnus
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Yo!
Nu kommer en fråga som säkert återkommer gång på gång på gång på gång osv osv osv men jag orkar inte söka genom alla era sidor med skitsnack! :D :FU :FU

Var på mässan nu igen och fluktade som vanligt över R modellen. Helt grymt opraktisk och kantig och alldeles underbar!:)

Grejen är försäkringen alltså. Jag har hört alla möjliga konstiga förslag. På lelles säger dom att man kan få hel/hel för runt 8 loppor? Men då måste man köpa den där? Vissa säger 3500 per år för halv osv. Polare kollade runt bland bolagen och fick som högst 60000 per år!:yoparty

Nu har jag runt 11000 hel/hel. Zon 3 och jag är 27.

Vad har ni för tips? Ringa till bilsport/mc och pruta? Hur gjorde ni? Vad har ni? Är grymt sugen men premien gör om och om igen att jag tänker om....hjälp!

jag ringde runt till ALLA, nu innan jag köpte min. bilsportmc slår alla stort och du behöver inte känna någon där (kolla online). det är heller ingen skillnad på sd och sd r. kävlinge kommun hel/hel smc medlem 30 år, 7100 sek. det tycker jag är helt ok.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
jag ringde runt till ALLA, nu innan jag köpte min. bilsportmc slår alla stort och du behöver inte känna någon där (kolla online). det är heller ingen skillnad på sd och sd r. kävlinge kommun hel/hel smc medlem 30 år, 7100 sek. det tycker jag är helt ok.

Detta är väldigt intresant :confused:

Jag har en SD -05, 34 år och bor i Sthlm/Hägersten (mckort sen 1994).
Den billigaste försäkringen som jag har hittat är på bilsport&mc (SMC).
Halv helår 10 791:-
Hel helår 15 117:-

Är det någon som har hittat något som är billigare i Sthlm?

Tycker att det låter väldigt mycket med tanke på vad jag har läst här.
 

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Detta är väldigt intresant :confused:

Jag har en SD -05, 34 år och bor i Sthlm/Hägersten (mckort sen 1994).
Den billigaste försäkringen som jag har hittat är på bilsport&mc (SMC).
Halv helår 10 791:-
Hel helår 15 117:-

Är det någon som har hittat något som är billigare i Sthlm?

Tycker att det låter väldigt mycket med tanke på vad jag har läst här.

Stockholm=dyrt:tungan
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Detta är väldigt intresant :confused:

Jag har en SD -05, 34 år och bor i Sthlm/Hägersten (mckort sen 1994).
Den billigaste försäkringen som jag har hittat är på bilsport&mc (SMC).
Halv helår 10 791:-
Hel helår 15 117:-

Är det någon som har hittat något som är billigare i Sthlm?

Tycker att det låter väldigt mycket med tanke på vad jag har läst här.

Jag är 26 i Sthlm.. under 10´

Det är på 24+ specialförsäkring. Du kan få ännu bättre med 30+.. Kolla igen!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag är 26 i Sthlm.. under 10´

Det är på 24+ specialförsäkring. Du kan få ännu bättre med 30+.. Kolla igen!
Under 10kkr? :va

Billigaste jag sett (25 år GBG - KK6år) är Bilsport&MC på ~13kkr halv/helår. :mad:

Kanske är läge att ringa istället för att köra med deras formulär iofs.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top