Superduke-tråden

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
På villket sätt bör man modda en SD så den blir lite rappare? Jag tänkte i nuläget vänta lite med slipon. Är det något annat man kan börja med? Vad gör SAS-kitet? Det jag undrar är helt enkelt om det är någon idé att göra något innan slipon + mappning. Ide att mappa om utan slipon???
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ja, det är alltid bra att custom-mappa. Men jag skulle skaffa slipons först. Då kommer du få ut mer av mappningen.
Om du mappar nu och sedan skaffar slipons så måste du mappa om igen. En mappning går väl loss på ca 3 loppor plus 3,5 eller vad nu en PC kostar...
Skaffar du slipons först så får du en akra map gratis (om du skaffar akra vill säga).

Edit: Du kan skaffa ett DNA luftfilter innan du gör något annat, men det ger inte särskilt mycket.
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Nu är det klart att KTM kommer med på våra körningar i sommar

Alla är välkomna att provköra. (Endast våra deltagare får demoköra på banan)

Dom kommer att ha alla demohojar med 22-23maj gelleråsen, 5-6juni midlanda,

30juni-2juli virtasalmi och 28-29augusti gelleråsen.

Dom kommer att ha ett mindre antal hojar (ca6) på midlanda 1-2maj och

7-8 augusti på midlanda.

Så vill du provköra en Rc8,superduke eller någon annan model så är ni alla

varmt välkomna att besöka våra körningar i sommar.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu är det klart att KTM kommer med på våra körningar i sommar

Alla är välkomna att provköra.

Bara det här gör det värt att åka... Hehe.. Skulle kunna pynta för en dag utan att ta med klubban bara för att åka RC8.

:yoparty
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Begagnatpriserna verkar falla ganska bra på våra hojar. Ligger en -06 med dom vanliga moddarna ute på blocket för 60' nu. Med 2 säsonger i ryggen blir det alltså ett värdefall på 30' per säsong. Om man tänker på det så spelar det ju faktiskt inte så stor roll vad man betalar i försäkring per år, det är ändå en mindre kostnad för alla.

Är det normalt att i stort sett halvera nypriset på 2 år? Jämfört med andra hojar alltså. För min del är det första gången jag handlat ny hoj, så jag har inte mycket att jämföra med.

(Hmm, vid närmare eftertanke så har jag ju faktiskt haft en 660 -04´som jag köpte ny också...)
 
Last edited:

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Västmanland
Hoj
Superduke 07
Den för 60K ligger ju dock en bra bit under resten, så kanske fel att använda den som mall för värdeminskning. Ruggigt bra pris på den, hade jag inte haft en 07 så hade jag slagit till direkt ;)
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Det är bara pengar.
Tänk på vad kul du haft med din Superduke istället. :)

Jag har haft askul (och har fortfarande) och har inga planer på att sälja. Men man blir lite chockad när man ser ett sådant pris ändå.
Så länge jag håller er andra bakom mej på Rörken (bland annat) så ser jag inga skäl att sälja... :arsele

Däremot hade en 1190 som komplement, eller ytterligare en 990 suttit fint faktiskt, och mer 60' på prislappen så ser det ju nästan rimligt ut!
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Jag har haft askul (och har fortfarande) och har inga planer på att sälja. Men man blir lite chockad när man ser ett sådant pris ändå.
Så länge jag håller er andra bakom mej på Rörken (bland annat) så ser jag inga skäl att sälja... :arsele

Däremot hade en 1190 som komplement, eller ytterligare en 990 suttit fint faktiskt, och mer 60' på prislappen så ser det ju nästan rimligt ut!

Det känns som de flesta nya cyklar tappar 55-60% av värdet på 3 år iallfall.
Det är väll som en ny bil, dvs ingen bra affär.
Men pengar är väll inte allt, man ska väll leva och ha kul medans man kan? :)
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Den för 60k är ju på högstbjudande, så jag tror ju inte han har tänkt sälja för det priset. Kollar man på mobile.de tex så ligger de flesta SD högre där än i sverige. Sen hjälper det ju inte andrahandspriset att det fortfarande finns nya 05:eek:r i butikerna. Man kan ju undra vad tex volvo köparna skulle säga om volvo började rea ut förra årets modeller lagom till det är dax att byta bil?
 

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia RSV
Är det någon som kommer vara med Banåkning.nu här ifrån? Jag funderar på det. Kul att se alla nya Ktm hojar och kanske testa Rc8
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Är det någon här som vet om framlyset (BARA kåpan/plasten) från en -07'a passar rakt av på min -06'a? Tänkte på fästen, befintligt lyse mm.

Jag vore riktigt tacksam för svar på detta.

/M
 

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Begagnatpriserna verkar falla ganska bra på våra hojar. Ligger en -06 med dom vanliga moddarna ute på blocket för 60' nu. Med 2 säsonger i ryggen blir det alltså ett värdefall på 30' per säsong. Om man tänker på det så spelar det ju faktiskt inte så stor roll vad man betalar i försäkring per år, det är ändå en mindre kostnad för alla.

Är det normalt att i stort sett halvera nypriset på 2 år? Jämfört med andra hojar alltså. För min del är det första gången jag handlat ny hoj, så jag har inte mycket att jämföra med.

(Hmm, vid närmare eftertanke så har jag ju faktiskt haft en 660 -04´som jag köpte ny också...)

Du har inte förlorat några pengar förrän du sålt:) :) :)

Snart 100 sidor boys :yoparty
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
När det ändå nyss var uppe..

Jag är fett bitter på KTM för hur de hanterat utförsäljningen och hur det påverkat 2:ahandsvärdet. jag är sugen på att byta men det är ju out of the question om man inte ska göra en riktig idiotaffär..

Nu är det ju bara att gasa och hoppas att värdeminskningen de kommande åren/milen blir nästintill obefintlig för att få ordning på ROI:n.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top