SuperCharger + InterCooler + Yamaha R1 2006

Har suttit o "lekt" med programet du hade... kom fram till att 20/42 (mot 17/45 orginal) borde göra susen... 364km/h @ 12 500Rpm :yoparty (378km/h @ Max Rpm) men det är jue med den mappning ja har idag...så det får jue räknas om när allt är klart...

o till er som neggar...:arsele

Vad kostade kalaset??
Funderade på ifall ett sådant bygge samt turbo kostar ungefär likvärdigt
 
Inget fel i ambitioner, men vore det inte skoj att kompsänka på så enkelt vis som möjligt (enligt Mr. J.), få på pryttlarna, mappa och sedan ta ut möget på väg och bana för att känna på förändringen. Det kan ju faktiskt hända att Du gillar det Du då har?

En uppgradering kan ju alltid göras i ett senare skede när både Du, plånboken och hojen hunnit hämta Er lite...

Mina 2p - lycka till i alla fall:tummenupp

Later som ytterst vettiga ideer/haller med 100% :tummenupp
 
Inget fel i ambitioner, men vore det inte skoj att kompsänka på så enkelt vis som möjligt (enligt Mr. J.), få på pryttlarna, mappa och sedan ta ut möget på väg och bana för att känna på förändringen. Det kan ju faktiskt hända att Du gillar det Du då har?

En uppgradering kan ju alltid göras i ett senare skede när både Du, plånboken och hojen hunnit hämta Er lite...

Mina 2p - lycka till i alla fall:tummenupp

jupp...blir så...men det är jue så...man får en siffra i skallen o sen vill man ha den...tyvärr så lär det inte bli mer än ca:200-220Bhp :huvet

Vad kostade kalaset??
Funderade på ifall ett sådant bygge samt turbo kostar ungefär likvärdigt

turbo är nog billigare vad ja förstått...men det är jue lite smaksak om man vill ha tanken i skallen lr ej...:gnissla :D

ToT-pris har ja inte ännu då allt inte är klart men ja kan nog räkna ihop det om du är sugen...velar du över vilket du ska ha lr?? *nyfiken*
 
Last edited:
Nu är motorn isär och nästa grej blir att sätta i kolvarna.

/J
 

Bifogat

  • 65.JPG
    65.JPG
    111.2 KB · Visningar: 206
jupp...blir så...men det är jue så...man får en siffra i skallen o sen vill man ha den...tyvärr så lär det inte bli mer än ca:200-220Bhp :huvet



turbo är nog billigare vad ja förstått...men det är jue lite smaksak om man vill ha tanken i skallen lr ej...:gnissla :D

ToT-pris har ja inte ännu då allt inte är klart men ja kan nog räkna ihop det om du är sugen...velar du över vilket du ska ha lr?? *nyfiken*

Jo, i vilket fall som helst funkar både då man får kraft så det räcker o blir över.
Men att ha kraften redan i början lockar faaaan så mer men frågan är hur prisbilden ser ut. Har fått en offert på ringa 60.000:- för ett turbobygge på min K7:a. Vilket borde ge säkra 250hk på baken...o sedan kan man pilla upp trycket hur mycket man vill tills den spricker.

Men som sagt...skulle uppskatta ifall du skulle kunna ge mig en någoluna prisbild på kompressorbygget inkl. allt.
Har inte en aning för tillfället vad det skulle kunna ligga på
 
jupp...blir så...men det är jue så...man får en siffra i skallen o sen vill man ha den...tyvärr så lär det inte bli mer än ca:200-220Bhp :huvet ...

Jag tror Du fattar helt rätt beslut, Brink:tummenupp Det är ju inte siffror på ett papper Du åker omkring på, eller? Om jag förstår Dig rätt är det inte ren dragracemaskin Du vill ha (i nuläget), då Du ju skrev tidigare att Du ville testa den på bana. Ett alternativt sätt att se det hela på är ju annars att Biaggi och pojkarna åker ju på hojar med 220-230 hk i motorn om jag förstått det rätt - får Du samma på bakhjulet ställer det nog tillräckligt stora krav på Din gaskontroll för att undvika high-sidern! Marklund har ju rätt stor erfarenhet av MC-körning och hans egen Gixxer ger väl 250-260 hk på bakhjulet så Du är inte sååå långt ifrån med Din hoj...

Drevar Du nu modest för en toppfart på 310-315 km/h så har Du nog en hoj Du kan leva länge med.

Jag är säker på att Du kommer att bli tillfreds med resultatet och jag tror att inte ens ramram åker fortare än de farterna varje gång han tar ut hojen på rastning:)

Ha de!
 
Jag tror Du fattar helt rätt beslut, Brink:tummenupp Det är ju inte siffror på ett papper Du åker omkring på, eller? Om jag förstår Dig rätt är det inte ren dragracemaskin Du vill ha (i nuläget), då Du ju skrev tidigare att Du ville testa den på bana. Ett alternativt sätt att se det hela på är ju annars att Biaggi och pojkarna åker ju på hojar med 220-230 hk i motorn om jag förstått det rätt - får Du samma på bakhjulet ställer det nog tillräckligt stora krav på Din gaskontroll för att undvika high-sidern! Marklund har ju rätt stor erfarenhet av MC-körning och hans egen Gixxer ger väl 250-260 hk på bakhjulet så Du är inte sååå långt ifrån med Din hoj...

Drevar Du nu modest för en toppfart på 310-315 km/h så har Du nog en hoj Du kan leva länge med.

Jag är säker på att Du kommer att bli tillfreds med resultatet och jag tror att inte ens ramram åker fortare än de farterna varje gång han tar ut hojen på rastning:)

Ha de!
Sa ratt sa ratt :tummenupp
Aker tom mer 'nertrimmat' i ar an forra (nu 0.9bar/287hk/245nm emot forra aret 1.0bar/313hk/265nm) nar det ska akas kurvigt och de gangerna man 'aker fel' in pa ett banmote... :)
Fast det blev 800mil touring oxa forstas pa 3.5 vecka...:hihi
 
Monterat ihop motorn med kolvar och bakstöttan på plats. Nästa blir in med motorn och montera kittet............bara avgassystemet dyker upp.......

/J
 

Bifogat

  • 11.JPG
    11.JPG
    105.1 KB · Visningar: 238
  • 15.JPG
    15.JPG
    113.7 KB · Visningar: 282
Hehe...mjo, NU kanske ja nöjer/klarar mig på det men ja VET att jag kommer vilja ha mer vid ett senare tillfälle...har o kommer alltid att vara en fartgalning ÄLSKAR ALLT som ger AdrealinKickar!!! så det är bara en tidsfråga...:yoparty


När hojen står i mitt garage o allt är utrett (det med Mats då) så lovar ja hålla ferre hemma hos mig!!! (sovplats + garageplats för hoj finnes :tummenupp ) skriv här/PM:a för intresse...

Hmm :va Det blir ju problem om vi ska fest och du far prova 400hk H-busa :tungan Da vill du knapp se Rettan langre :näsblod
Sovplats+garageplats lat ju kanon :yoparty What about:tuttar ?
 
Hmm :va Det blir ju problem om vi ska fest och du far prova 400hk H-busa :tungan Da vill du knapp se Rettan langre :näsblod
Sovplats+garageplats lat ju kanon :yoparty What about:tuttar ?

hmm...ligger ngt i det...Joakim lär jue bli glad iaf för då lär ja komma till honom omgående...:D ja :tuttar finns det alltid...men frågan vilken ålder som önskas?? :D :gnissla kvaliteten behöver man inte fråga för alla vill ha det som är übersnyggt... :yoparty

Om man är välkommen så löser det sig.. Låt Brinken köra min MT, så kommer han att älska sin Retta!.. :D

klart du är välkommen!! :yoparty :tuttar :banana :tuttar
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top