Superbike VM Portimao 2013

Men vad gör grabbarna i Kawasaki stallet? Dricker kaffe och kollar på paddock brudarna? Sykes fick ju springa runt dom 7 första varven... Så självklart sätter han banrekord när han kom igång .:huvet
 
Last edited:
Men vad gör grabbarna i Kawasaki stallet? Dricker kaffe och kollar på paddock brudarna? Sykes fick ju springa runt dom 7 första varven... Så självklart sätter han banrekord när han kom igång .:huvet

Han kvaddade ju som sagt hojen på sightingvarvet
 
Spännande sista varv i SuperSport! :tummenupp
Sen var väl WSBK lite sisådär den här gången.
Checa tangerade sitt bästa resultat och var hyfsat nära femte så det var ett fall framåt. :)

Kul att se Lundh i bild till och från :) , men 1:10 efter? :va
Vet inte riktigt vilket material han sitter på men det blir ca 3 sek per varv.
Ni som kör, det är väl en evighet? :confused:
 
Kul att se Lundh i bild till och från :) , men 1:10 efter? :va
Vet inte riktigt vilket material han sitter på men det blir ca 3 sek per varv.
Ni som kör, det är väl en evighet? :confused:
Ja, det är en mindre evighet i de här sammanhangen.

Alex är väl precis tillbaka från en skada om jag inte minns fel, sitter på en halvdan hoj och kör för ett av de sämre teamen. Svårt att prestera då.
 
P€RRA;5823744 skrev:
Ja, det är en mindre evighet i de här sammanhangen.

Alex är väl precis tillbaka från en skada om jag inte minns fel, sitter på en halvdan hoj och kör för ett av de sämre teamen. Svårt att prestera då.

Tack, då vet jag! :tummenupp

Är i alla fall kul att se honom(en svensk) där dom få sekunder han är i bild. :)
 
Verkar som att BMW inte är helt övertygade att det var däcket det var fel på med tanke på deras pressreleaser:

In race two, Marco experienced excessive wear on his rear tyre from the very beginning. During the early laps he was able to hold third position, but from the eighth lap onwards he started to drop back. Without the correct level of grip, he was unable to fight back against his competitors and lost positions and after 22 tough laps he finished 12th.

"In race two, I could certainly have been on the podium but instead the rear tyre began to vibrate from lap two onwards. From lap three I started losing grip and then the tyre deteriorated. As a consequence the whole bike started to vibrate and it was difficult to ride. I did the best I could do in that situation. Now I am looking forward to Imola.”

Kan det vara så jävligt att de skruvade bort sig mellan race 1 och race 2?
 
Last edited:
vart är alla oövervinnerliga duccar ??

:hihi

Race 1

Pos No. Rider Bike Time Gap Speed
1 33 M. MELANDRI BMW S1000 RR 1'43.440 300,8
2 50 S. GUINTOLI Aprilia RSV4 Factory 0.007 1'43.354 304,2
3 66 T. SYKES Kawasaki ZX-10R 4.224 1'43.193 305,9
4 2 L. CAMIER Suzuki GSX-R1000 9.479 1'44.064 300,0
5 76 L. BAZ Kawasaki ZX-10R 12.057 1'43.734 304,2
6 19 C. DAVIES BMW S1000 RR 16.610 1'44.253 307,7
7 84 M. FABRIZIO Aprilia RSV4 Factory 21.350 1'44.214 288,0
8 16 J. CLUZEL Suzuki GSX-R1000 22.337 1'44.457 300,0
9 7 C. CHECA Ducati 1199 Panigale R 23.662 1'43.894 293,5
10 23 F. SANDI Kawasaki ZX-10R 1'26.995 1'47.037 284,2
11 31 V. IANNUZZO BMW S1000 RR 1'27.119 1'47.186 279,8
12 18 I. CLEMENTI BMW S1000 RR 1'29.096 1'46.901 266,0
13 27 M. NEUKIRCHNER Ducati 1199 Panigale R 3 Laps 1'44.733 291,1
RET 86 A. BADOVINI Ducati 1199 Panigale R 3 Laps 1'44.542 293,5
RET 58 E. LAVERTY Aprilia RSV4 Factory 11 Laps 1'43.062 305,1
RET 91 L. HASLAM Honda CBR1000RR 13 Laps 1'44.164 288,0
RET 65 J. REA Honda CBR1000RR 14 Laps 1'43.387 303,4
RET 5 A. LUNDH Kawasaki ZX-10R 16 Laps 1'46.725 279,8
RET 34 D. GIUGLIANO Aprilia RSV4 Factory 17 Laps 1'43.403 295,1


Race 2

Pos No. Rider Bike Time Gap Speed
1 58 E. LAVERTY Aprilia RSV4 Factory 1'42.810 305,9
2 50 S. GUINTOLI Aprilia RSV4 Factory 4.107 1'43.153 301,7
3 65 J. REA Honda CBR1000RR 5.853 1'42.820 299,2
4 76 L. BAZ Kawasaki ZX-10R 15.306 1'43.435 305,1
5 19 C. DAVIES BMW S1000 RR 17.552 1'43.645 305,9
6 7 C. CHECA Ducati 1199 Panigale R 18.366 1'43.809 293,5
7 16 J. CLUZEL Suzuki GSX-R1000 29.392 1'44.187 303,4
8 86 A. BADOVINI Ducati 1199 Panigale R 38.359 1'44.196 292,7
9 34 D. GIUGLIANO Aprilia RSV4 Factory 39.321 1'43.918 298,3
10 84 M. FABRIZIO Aprilia RSV4 Factory 44.603 1'44.127 289,5
11 27 M. NEUKIRCHNER Ducati 1199 Panigale R 45.339 1'44.774 292,7
12 33 M. MELANDRI BMW S1000 RR 45.429 1'43.134 300,8
13 23 F. SANDI Kawasaki ZX-10R 1'16.310 1'46.330 288,0
14 5 A. LUNDH Kawasaki ZX-10R 1'16.375 1'46.111 288,0
15 31 V. IANNUZZO BMW S1000 RR 1'18.303 1'45.523 282,7
16 18 I. CLEMENTI BMW S1000 RR 1'24.259 1'46.214 272,0
NC 66 T. SYKES Kawasaki ZX-10R 7 Laps 1'42.475 306,8
RET 2 L. CAMIER Suzuki GSX-R1000 11 Laps 1'43.813 300,8


Pressrelease

A positive result for Team SBK Ducati Alstare and Carlos Checa in race 2 today at Portimao

Portimao (Portugal), Sunday 9 June 2013: the sixth round of the 2013 World Superbike championship brought a solid result for Team SBK Ducati Alstare and rider Carlos Checa today at the Portimao circuit, with the Spanish rider closing race two in sixth position.

Race 1 – race one began under cloudy skies (air 18˚C, track 27˚C). Carlos, starting from seventh on the grid, immediately gained a position to place himself in the chasing group together with Baz and Camier. He was able to maintain a strong pace during the initial stages, lapping with similar times to the leaders. At the mid-race point Checa was lying seventh, a position that he held until three laps from the end when a drop in the level of grip caused him to lose a couple of positions. The Spaniard thus crossed the line in ninth position. Ayrton, tenth on the grid, unfortunately lost a few positions in the first laps but then climbed back up to tenth position towards mid-race. Having maintained this position for the entire second half of the race, the Italian rider was unfortunately forced to retire during the penultimate lap due to a technical problem regarding the fuel line.

Race 2 – conditions were similar for the second race. Carlos made another strong start, positioning himself sixth through the first turns. Lapping with a much faster pace than in race one, the Ducati Alstare rider was able to hold fifth position from mid-race right up until the penultimate lap when Davies, at an advantage as far as top speed is concerned, was able to sneak past along the straightway. Carlos crossed the line in final sixth position, a demonstration of improvement both in terms of his physical condition and regarding the chassis. Ayrton also got away well, fighting with Cluzel through the first laps and lying tenth by mid-race. In the final stages he was able to make up another two places to close the race in eighth position.

Carlos Checa: “In race 1 I was able to keep pace with those ahead of me for the first six or seven laps. From mid-race on I started to gradually lose some grip and that, combined with a tired left shoulder in the final stages, unfortunately prevented me from maintaining seventh position to the line. We made small changes before race 2 and as a result the bike was much easier to ride, especially when it came to changing direction. It was the first time I was able to maintain a good pace for the entire race and I’m very happy with the result. I want to thank my entire team that has worked so hard every weekend up until now, I appreciate all that they are doing – this sixth position motivates us to continue to improve in the next races.”

Ayrton Badovini: “The DNF in race one was pretty frustrating of course. In race 2 we used the bike in a different configuration but I had more trouble with rear grip. Now we need to start working in preparation for Imola where I hope to be able to score better results. My compliments go to Carlos who completed a very strong second race today.”

Francis Batta, Team Manager: “Today was a positive day; the result in race 2 shows us that Carlos’ physical condition has improved thanks to the physiotherapy treatment he has been receiving both in Barcelona and at the Clinica Mobile. The bike is also responding well to recent developments and we’ll continue to work tirelessly towards the podium.”
 
Det är verkligen små marginaler (klysch-varning)! :3freak
Små ändringar som gör mycket.
Om nu BMW skruva till det så bak-däcket bara höll i 8 varv och Ducce via lite ändringar fick cykeln att hålla hela racet för första gången(!?!?).

Checa skrev:
We made small changes before race 2 and as a result the bike was much easier to ride, especially when it came to changing direction. It was the first time I was able to maintain a good pace for the entire race and I’m very happy with the result.

Som sagt. Ett fall framåt. :)
 
Kan säkert finnas massor av anledningar till att Melandris däck började vibrera men min första tanke är balanseringsvikter på bakfälgen. Å andra sidan brukar ett obalanserat bakhjul inte kännas i närheten av lika mycket som ett framhjul.

Kanske något i bakfjädringen som gick sönder?

En helt annan fråga. Kör Sykes med Showa på sin Kawasaki?
Såg en Showa-kille som hjälpte till när de försökte laga hans hoj inför race 2 men han kanske bara var "snäll"?
 
P€RRA;5823853 skrev:
Kan säkert finnas massor av anledningar till att Melandris däck började vibrera men min första tanke är balanseringsvikter på bakfälgen. Å andra sidan brukar ett obalanserat bakhjul inte kännas i närheten av lika mycket som ett framhjul.

Kanske något i bakfjädringen som gick sönder?

En helt annan fråga. Kör Sykes med Showa på sin Kawasaki?
Såg en Showa-kille som hjälpte till när de försökte laga hans hoj inför race 2 men han kanske bara var "snäll"?

Han kör med Showa

http://www.tomsykes66.com/thebike.php
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top