Superbike VM Portimao 2013

Enligt wsbk:s hemsida kör ockelfelt en gammal K9:a:confused: utgår från att K9 är årsmodellen på hojen i förarpresentationen, är det inte lite gammalt material i de här sammanhangen?

Oh, Keenan hyfsat bitter i sina kommentarer och kroppsspråk efteråt.

"It's like this every weekend, I can't understanding anything the bike is doing." Med det menar han att han inte har någon känsla för vad hojen gör. "We are going to stay here for testing tomorrow and I'm going to change everything with the bike and hopefully it gets better".

Last edited:
Fantastisk Supersportrace!
Och nej Lukas kör en nyare cykel!

Missade varför Lundh vurpade. Vad hände, berodde det på hans tidigare skada?

På hemsidan står det gsx1000r k9! Vad betyder k9 isf i sammanhanget?

Årsmodellen, Suzuki började med K under 2000-talet så K1 är en 2001, K2 är en 2002 och jag låter dig gissa själv vad en K9 är. Jag vill ju inte förstöra allt det roliga genom att berätta... :)

Vad hände med Sykes? Kraschade han på varvet innan gridshowen??

Vafan, verkar som att Melandri har fått ett måndagsexemplar till bakdäck, han kör ju tider som är långsammare än toppen i WSS...

Last edited:
Ja en händelserik helg minsann!
Lukas åker en hoj ifrån 2012! L2 tror jag den kallas?!
Vet ej varför det står K9..

Ja en händelserik helg minsann!
Lukas åker en hoj ifrån 2012! L2 tror jag den kallas?!
Vet ej varför det står K9..

Är det fjolårshojen från fabriksteamet? Vet iofs om det är ett riktigt fabriksteam men det är nuvarande Fixi Suzuki jag menar.

Det är samma hoj som han vann Pro Superbike med!

K9(2009) og L2(2012) er nesten like, små detaljer på chassie, bla. Brembo bromsåk.
Motor har større endringer, bla annet veivhus med større "pustehull", andre kolvar, kamaksler og div annet.
Målt effekt på L2 er høyere enn K9, men oppgitt effekt er lik.

Är det fjolårshojen från fabriksteamet? Vet iofs om det är ett riktigt fabriksteam men det är nuvarande Fixi Suzuki jag menar.
Svårt att få igenom en WSBK-hoj i SST1000 ;-)

Och ja, Sykes kraschade på utvarvet. Häftigt att sätta nytt varvrekord när man är 7 varv efter ledaren :D

P€RRA;5823562 skrev:
Svårt att få igenom en WSBK-hoj i SST1000 ;-)

Och ja, Sykes kraschade på utvarvet. Häftigt att sätta nytt varvrekord när man är 7 varv efter ledaren :D

Sorry, jag blandade ihop svenskarna. Tänkte inte ens på att Lundh kör Kawasaki... :rodnar

Jo, han måste vara en av de få som förlorat ett VM med 0,5 poäng OCH kraschat på ett sighting lap :)

Tyckte jag läste av kommenterar hittills att BMW mer eller mindre öppet sagt att det var fabrikationsfel på däcket som Melandri körde race 2 med. Ska bli spännande att se vad pressreleasen säger.

Vilket race i SS600. :)
Michael van der Mark kan bli något.

Fast han fick ju egentligen bara chansen att vara med på slutet för att Lowes och Keenan tjurade och vägrade köra i ledningen, de var väl uppe i varvtider över 1.47 då jämfört med 1.45/46 resten av racet?

Men det är klart, fyra hade han ju kommit i vilket fall som helst. Vet dock inte mycket om honom?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT