Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
det verkar dåligt med anmälningar till superbike/STCC
endast runt 13-14 styck just nu
var och tittade på sturup i lördags..visst lite hade förändrats.
men många balkar sitter oroväckande närma...tycker jag.
Vilket domedagsutlåtande, har du ens kollat in banan nyligen, dom har ändrat på en hel del sedan du var där och körde sist."Vad var det jag sa mode on"
Vad konstigt, var det inte den klassen som skulle blomstra och himlens alla frukter skulle falla ner över den om den blev 1000cc?
"Vad var det jag sa mode off"
Fast såklart är det tråkigt, dock har ju klassen lyckats samla en riktigt bra topp så det kommer nog gå sketfort och bli väldigt hetsiga race.
Sturup är tyvärr fortfarande väldigt farlig, till och med i jämförelse med andra svenska banor. Dessutom undrar jag i ärlighetens namn vad Sveriges största racingarrangemang ska på en gokartbana och göra när banor som Gotland och Mo i Rana står outtnyttjade....
"...Gotland och Mo i Rana står outtnyttjade....
Ja, och extra tragekomiskt blir det när man tänker på debattens historik med öppna brev, smutskastning, personliga angepp, anklagelser, förarupprop o s v. För vadå? För det här? Det känns som ett högt pris att betala för så lite.Vad konstigt, var det inte den klassen som skulle blomstra och himlens alla frukter skulle falla ner över den om den blev 1000cc?
Ja, och extra tragekomiskt blir det när man tänker på debattens historik med öppna brev, smutskastning, personliga angepp, anklagelser, förarupprop o s v. För vadå? För det här? Det känns som ett högt pris att betala för så lite.
Sturup! Är inte det den där lilla vispbunken som man kör runt med tvåan hela varvet? Vad ska STCC dit och göra???![]()
Vilket domedagsutlåtande, har du ens kollat in banan nyligen, dom har ändrat på en hel del sedan du var där och körde sist.
Banan är längre än Knudan och bredd har den oxo, vi får se vad förarna tycker efter första racet.
/Objektiv
....Höj blicken och titta på de banor som byggs nere på kontinenten. .....
Visst är allt relativt, när jag kom ner till Brno så blev jag imponerad av den banans goda säkerhet och enorma sandfållor.Jag har varit där och kört bil för inte alls länge sedan, på den nya sträckningen. Banan ligger säkerhetsmässigt långt från modern standard. Höj blicken och titta på de banor som byggs nere på kontinenten. Knutstorp och Sviestad är inga säkra banor med internationella mått mätt.
Det går att bygga en 10 000 m lång gokartbana, men visst, det är upp till betraktaren.
Varför då?!? Jag har ingen möjlighet att köpa en Porche, ska jag vara missnöjd med min Opel för det? Vi har fått en till godkänd bana och folk gnäller??
Sturup är tyvärr fortfarande väldigt farlig, till och med i jämförelse med andra svenska banor. Dessutom undrar jag i ärlighetens namn vad Sveriges största racingarrangemang ska på en gokartbana och göra när banor som Gotland och Mo i Rana står outtnyttjade....
Nyttigt vetande: Mo i Rana ligger 160 mil norrut. I norge. Åker man 160 mil söderut hamnar man på Misano, Le Mans och en hel drös andra fina banor. Varför nöja sej med svenska banor när man kan höja blicken till europa?
Ibland behöver man ta ett steg tillbaka för att komma framåtDet är nog TV:s bortfall som gjort att det inte blir den där anstormningen som man önskade. Nu blir det ju inte TV i SM/SO heller så... vi tar steg tillbaka nu inom RR-sporten.
Nyttigt vetande: Mo i Rana ligger 160 mil norrut. I norge. Åker man 160 mil söderut hamnar man på Misano, Le Mans och en hel drös andra fina banor. Varför nöja sej med svenska banor när man kan höja blicken till europa?
För att inte tala om Assen i Belgien.
Ibland behöver man ta ett steg tillbaka för att komma framåt
Att vissa skulle komma med beska kommentarer om få antal startande, uselt val av banor osv var ju inte direkt oväntat.
Jag hoppas på en bra säsong och tror som bekant att 1000cc är helt rätt väg att gå för att nå ut lite bredare.
Sen när ligger Assen i Belgien?
strunt samma och hoppas att 1000 kubikarna kan lyckas i STCC och förhoppningsvis bli en lika stor succe som SS600 gjorde när de slogs ihop med SM i protest!
Jo, jag vet att en del tycker så, jag gör det dock inte.Jag tror inte det spelar roll för extern intresse om man kör 600cc eller 1000cc. Det är bara oss invigda sport-mc förare som fattar skillnaden. Vanligt folk märker inte skillnaden. Man ser snabbaste MC-klassen i Sverige. Sen spelar kubik mindre roll.
det verkar dåligt med anmälningar till superbike/STCC
endast runt 13-14 styck just nu
.....
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|