SUPERBIKE i GBG har gjort mig besviken!

Adde-Gbg skrev:
2290732 Dom gånger jag har varit på Superbike har jag blivit riktigt illa bemött.
Det är tack vare dom jag kör en Honda CRF istället för en 525.

Och ni som tycker att det var riktigt gjort av mekanikern måste ju vara helt jävla korkade, klart som fan att man lånar ut en 10nyckel till en kund som har varit inne och handlat, och det är jag helt säker på att ägaren till SB också tycker. Sådant uppförande gör verkligen att dom tappar kunder.

Jag har nog i runda slängar MINST 10st 10mm ringnycklar plus alla lednycklar/spärringnycklar och hylsor i 1/4, 3/8 och 1/2 tums fattning i 10mm... så nog kan jag låna bort en av dom i nån minut utan att för den delen bli hindrad...och nu har jag en liten verkstad. Man behöver ju inte låna ut den dyraste...Har dom inte fler verktyg på en så stor verkstad så är det ju skrattretande!

Som skrivit innan så vill jag inte komentera den exakta händelsen!

Men om man jobbar i en verkstad på det viset som det är i Superbike så är det ju en självklarhet att kunderna kommer att fråga om hjälp resp råd. Tycker även att man kan räkna med att få låna ut lite verktyg ibland till småsaker som tex ett handtag (kan ju inte direkt börja justera ventiler kanske :tungan ). Och om det är så att verkstaden är i sådan kris att man bara har en nyckel utav en storlek så borde de kanske tänka om lite :rolleyes: . Vad händer om meken själv skulle pja eller slarva bort ett verktyg? Kommer firman stå en halv dag tills denna har hämtat ett nytt verktyg?

Att jobba i en mc firma är i det närmaste ett rent service yrke! Iom att man till 99% enbart har hand om andra vanl människor i privat syfte så är bemötande och service A-O! Kanske skulle tänka på att personen som kommer till firman kanske har tagit ledigt från jobbet eller i övrigt offrat mycket annat för att hinna med att åka till firman och få saker uträttat innan denna stänger så att man kan andvända sin pärla när man är ledig. Oftast så är det skitsvårt för normalt folk att hinna göra ärenden iom att stängningsdags brukar vara kl 18 eller så har de bara öppet till 13 på helgen när man kanske äntligen kan få en chans att vila ut lite.

bebbe skrev:
2290842
Kanske skulle tänka på att personen som kommer till firman kanske har tagit ledigt från jobbet eller i övrigt offrat mycket annat för att hinna med att åka till firman .

Så sant. Har man tagit ledigt från jobbet och kommer dit och handlar grejjer så vill man ha ett vänligt bemötande och sen kan man la vara schysst att låna ut en tia-nyckel. Han ska ju inte byta motor precis med nyckeln, även om det jävlas tar det knappast mer än 10 minuter och dom har väl mer än en tia-nyckel :7peta

Denna tråd är kanppast bra reklam för Superbike. Det hade nog varit lugnast om mekanikern lånade ut den förbannade nyckeln.

Har handlat massa saker på Superbike o ALLTID blivit väl bemött.

Köpte ett ställ där i vintras och fick bra med hjälp när jag bad om det. Har även åkt dit en gång och fick nitat min kedja på plats. Givetvis ringde jag innan och pratade med verkstaden om det var ok och om de hade tid

:tummenupp

Är lite rädd att det finns många som känner de killar som jobbar där på ett eller annat sätt och därför får bra service :rolleyes:

Jävigt tror jag uttalande från dessa kallas :)

Har alltid fått bra service på Superbike!

Jag hade aldrig lånat ut eller hjälp någon att byta handtaget vid den tidpunkten!!! Tänk bara på vad som händer om man står på gården och hjälper han med det, jo nästa snubb vill "bara" att man ska kika på nästa sak på en annan mc, och det jobb man skulle göra igentligen blir aldrig klar! Så då får man stå in på småtimmarna och fixa alla hojar på kvällen/natten så de blir klara till utlovad tid.

Sen titta er runt lite... killen är begravd i jobb nu under högsommaren, tror garanterat att du hade fått det bytt eller ialla fall hjälp utan någon större kostnad om du kom när det var "normalt" att göra i butiken

ha det gött alla!

liljekvist skrev:
2291069 Har alltid fått bra service på Superbike!

Kanske beror på att du är sponsrad av dem? :gnissla

Jag har aldrig varit där, vet knappt ens var det ligger så jag kanske inte ska uttala mig. Men jag har fått uppfattning att det är lite "Lelles" över Superbike, är det ett korrekt antagande? Lite halvslappa och orädda om sina kunder eftersom det inte finns så många konkurrenter?

Om vi nu skall orka disskutera ,

Så har jag blivit nobbad att få hjälp med en avdragare när jag kom med en lös motor dvs bara att dunka på avdragren och vrida loss.Dessutom erbjöd jag mig att betala för tjänsten.

Men fick nej med motiveringen att det var fullt i verkstaden,Vilket jag kan förstå,har man fullt så har man så är det.

Men sedan när man går förbi verkstaden så är liften tom och meken står och rökar samtidig som han snackar skit med sin polare i mobilen,då faller ju hela grejen.

Läs gärna min tråd om att försöka köpa ett bakdäck av dom.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91264

Har alltid funkat för mig med vad det än har varit, ringt när grejerna har kommit m.m. Sen kanske man blir bemött efter hur man är själv så då måste jag vara jävligt trevlig

Långa farbron skrev:
2291081 Om vi nu skall orka disskutera ,

Så har jag blivit nobbad att få hjälp med en avdragare när jag kom med en lös motor dvs bara att dunka på avdragren och vrida loss.Dessutom erbjöd jag mig att betala för tjänsten.

Men fick nej med motiveringen att det var fullt i verkstaden,Vilket jag kan förstå,har man fullt så har man så är det.

Men sedan när man går förbi verkstaden så är liften tom och meken står och rökar samtidig som han snackar skit med sin polare i mobilen,då faller ju hela grejen.

Läs gärna min tråd om att försöka köpa ett bakdäck av dom.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91264
Men du är ju en jobbig fan även om du är söt :7peta :tungan

Tjet skrev:
2291075 Kanske beror på att du är sponsrad av dem? :gnissla

Jag har aldrig varit där, vet knappt ens var det ligger så jag kanske inte ska uttala mig. Men jag har fått uppfattning att det är lite "Lelles" över Superbike, är det ett korrekt antagande? Lite halvslappa och orädda om sina kunder eftersom det inte finns så många konkurrenter?
Som sagt du har inte varit där och din uppfattning är ju på andras negativa erfarenheter.
Jag har alltid fått bra service där och försvara inte på ngt sett deras agerande i vissa andra fall.

Rasorblade skrev:
2291096 Som sagt du har inte varit där och din uppfattning är ju på andras negativa erfarenheter.
Jag har alltid fått bra service där och försvara inte på ngt sett deras agerande i vissa andra fall.

Givetvis är det så. Får nån bra service häver de ju inte ut sig till allt och alla (nåja, den här tråden är väl ett undantag) om hur bra service de fick, som om de fick dålig service.

Kan väl förstå att killen inte gör det åt dig men nog fan hade dem kunnat lånat ut en nyckel så du kunde gjort det själv... :va

bebbe skrev:
2291033 Är lite rädd att det finns många som känner de killar som jobbar där på ett eller annat sätt och därför får bra service :rolleyes:

Jävigt tror jag uttalande från dessa kallas :)
Jag känner inte en käft där och har inget annat skäl att gilla dem än att jag fått bra pris och mycket bra service. Du är bara insinuant :fatta!

Ang att låna ut verktyg. Läs i tråden hur vad de andra som jobbar i en liknande situation anser. Vi som inte är MC-mekar kan tycka att "han borde lånat ut en tia", men de som jobbar med verkar vara ganska överens om att verktygsutlåning mest leder till skit. Dessutom tycker jag att Lanz (som jag inte känner) förklarade saken på ett helt tillfredsställande sätt - man jobbar som fan tolv timmar om dagen och hela tiden är där folk "bara" behöver låna nåt, "bara" behöver hjälp en minut, "bara" vill att man ska hålla ett ögonblick osv.

kosz skrev:
2291094 Har alltid funkat för mig med vad det än har varit, ringt när grejerna har kommit m.m. Sen kanske man blir bemött efter hur man är själv så då måste jag vara jävligt trevlig
Men du är ju en jobbig fan även om du är söt :7peta :tungan

Efter 12 år i detaljhandlen så känner jag igen en butik med dålig rutiner.

Lovar man för mycket (även om man menar väl),men inte håller vad man lovar så sätter man sig och butiken i klistret.

Jag vidhåller att dom är dåliga på att leverera och en del personal har ett väldigt dåligt kundbemötande.

Sen håller jag med Bebbe om att det verkar vara som det bara är vissa som är med i "kompisgänget" som är välkommna.

Ibland vet man inte ens om personen jobbar där eller bara är någon kompis som velar runt bakom disken.

I vilket fall.
Ser ingen andlening att handla där när det finns postorderfirmor som levererar snabbare till samma pris fast dom ligger halvägs upp i norrland.

Har alltid fått bra service och blivit bra bemött på SuperBike.
Både av Anders och personalen i butiken. TACK!

Är likt en annan person här datakonsult.
Och skulle man fixa "bara" det där lilla till alla personer som behäver hjälp med sina datorer har man att göra hela dagarna.

Tycker det är starkt av SuperBike att ha verkstaden så öppet som dom har, och jag fattar att dom inte lånar ut grejer.
Antingen ska man låna ut grejer till alla eller ingen.

Gå in till BMW och fråga om du får låna verktyg från deras verkstad, vad tror du dom svarar......om du ens kommer in i verkstan.

Dessutom vet jag var det innebär att mycke jobb på kö, då är det inte läge att "bara" fixa det.

Men dom kanske har för mycke jobb. Växtvärk kallar vi det i företagsvärlden. Och är precis som det låter, en övergående sjuka.

Bra tråd! Har alltid trott bra om superbike till jag läste detta. Nu bor jag inte i götet, men ändå. Om jag tänker efter har jag bara stött på två butiker jag är riktigt nöjd med. Eller var kanske... gamla schneiders som utan tvekan lånade ut verktyg och hjälpte med en felkoll utan groll. Och Forsells motor i Sollentuna, där har de alltid tid och de vet vad de snackar om. Synd att de inte säljer KTM bara.... Till skillnad från Lelles tex där killen bakom disken undrade om KTM 625 och 660 var nån form av moped....

GuW skrev:
2287789 Vi lånar aldrig heller ut verktyg, dom stjäls/tappas bort/går sönder/lämmnas igen skitiga
Vi fyllde en verktygslåda med verktyg som vi lånade ut, allt som kunde tänkas behövas, på 14 dar var lådjäveln tom, ytterligare ett par dagar senare stals den tomma verktygslådan.
Lånar man ut ett verktyg en halvtimme innan stängning för ett femminuters jobb så får man likförbannat stå och vänta på att få igen det så man kan gå hem.

Jag jobbar 9:30-17:30 i butik/verkstad
Sommartid har jag i bästa fall hunnit låsa dörren 18:00, sen ska kassorna slås ut och räknas, pengar bankas och man kommer hem och ska börja laga middag vid 18:30-18:45, man har ätit och plockat bort 19:30.
Det är fan inte många kvälls aktiviteter man hinner vara med på då och att själv hinna till butiker och handla är uteslutet, finns det inte på den kvällsöppna stormarknaden får jag be någon att köpa det åt mig.

Allt detta till den fantastiska lön som Handelsanställdas förbund tycker att man är värd...

Och sen tycker kunderna att man är grinig ibland....

Så du tycker att som kund ska man acceptera att du är grinig på grund av
att du har så vansinnigt mycket att göra å ingen fritid.
Detta har inget med varken superbike eller hurvida man ska låna ut
verktyg eller inte att göra jag bara reagerade på din snyfthistoria.
/Turture

Har svårt att förstå inlägg där det låter som att högsäsong är så fruktansvärt :va
Vissa jobb är säsongsberoende bla skidor, bärplockning och mc. Pungt!
Jobbar själv i en mcaffär över sommaren, visst är det för mycket att göra ibland men det är ju nu firman tjänar pengar! Kunder=$=bra!

Last edited:
Bingo skrev:
2291182 Jag känner inte en käft där och har inget annat skäl att gilla dem än att jag fått bra pris och mycket bra service. Du är bara insinuant :fatta!

Ang att låna ut verktyg. Läs i tråden hur vad de andra som jobbar i en liknande situation anser. Vi som inte är MC-mekar kan tycka att "han borde lånat ut en tia", men de som jobbar med verkar vara ganska överens om att verktygsutlåning mest leder till skit. Dessutom tycker jag att Lanz (som jag inte känner) förklarade saken på ett helt tillfredsställande sätt - man jobbar som fan tolv timmar om dagen och hela tiden är där folk "bara" behöver låna nåt, "bara" behöver hjälp en minut, "bara" vill att man ska hålla ett ögonblick osv.

Jag sa vissa :rolleyes:

Jag jobbar själv som mekaniker, har gjort så i snart 10 år. Jobbar nu inom företaget med endast anställda som kunder vilket jag är glad för. Men jobbade tidigare på Bilia. Då var det bara att finna sig i att kunderna ibland ville titta på när jag jobbade med deras bilar, gilla läget! Det var det jag menade med att Superbike lite får skylla sig själva när de har verkstaden så som de har den. Bara acceptera att kunderna ibland vill låna verktyg och ha hjälp :fakta Kunden har alltid rätt. Ville de inte komma i den situationen så får de byta lokal, så enkelt är det. Se bara vad mycket negativ kritik detta har genererat :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka