SUPERBIKE i GBG har gjort mig besviken!

bebbe skrev:
Då var det bara att finna sig i att kunderna ibland ville titta på när jag jobbade med deras bilar, gilla läget!
Att en del inte vill att man kollar när servicen görs kan ju bero på att den går väldigt fort på vissa hojar/bilar och inte står i direkt relation till priset.
(Har en kompis med bilverkstad och vanliga servicar är det bästa de vet. Bilen är klar på ett kick men de väntar med att ringa kunden till eftermiddagen)
 
Jag har alltid blivit väldigt trevligt och hjälpsamt bemött av Superbike! Springer inte där såå ofta, men när jag har varit där har jag fått hjälp...
Dock är det en ny person bakom reservdelsdisken nu som inte har riktig koll på saker och ting... :va
Tycker mekanikern är väldigt schyst med att visa och ge tips på alla dumma saker man frågar om!!! :tummenupp

För övrigt är jag inte med i något "superbike-kompisgäng" eller har tuffa tatueringar...

Däremot tycker jag det är underligt att man har stängt tor-sön just när jag var där i fredags och skulle köpa oljefilter! :huvet
Men då trädde cross o enduro-kompaniet i Kållered in som en räddande ängel!

/en åsikt i mängden
 
Är ledsen om jag ställt till något med den här tråden... knappt man vågar visa sig på suerbike igen =)

Har också good erfarenhet av suerbike innan.. de HAR FELSKÖT min förra hoj helt gratis vilket BIKE i trollhättan vägrade typ... (testa felkoderna med dealer mode) de har tipsat och hjälpt mig en jävla massa. Det är inget större fel på dem förutom denna enstaka häldese.

Det värsta med hela situationen hade varit om jag crossväxlat upp till superbike pg.a. att hela handtaget varit trasigt. Dock var bara halva handtaget trasig vid detta tillfället så det gick att ta sig hem. Men det är som superbike säger "principen"... Det var mest mekaniker attetyden som fick mig att skriva denna tråd... hade han te.x. sagt.. "ledsen men jag har verkligen fullt upp så jag hinner inte idag..

-kan jag låna en 10 nykel?

-nej tyvärr lånar inte ut verktygen av principsjäl.. så mycket sturl med det, men kom tillbaka imorgon eller boka tid så skall jag nog kunna hjälpa dig.


alt.

-Har nekat andra att låna så jag kan tyvärr inte låna ut några verktyg... men du är välkommen tillbaka.. ring hälst innan så skall vi nog kunna lösa det...

Finns tusen svar som hade varit bättre än då nochalanta jag fick,.. men men =) ¨
Jag dör inte av det hela, vill bara få sagt mitt istället för att säga.. Fuck you till honom så valde jag att skapa en tråd! :banana
 
Som hydraulik-konstrukör så bemöter man ALLTID kunderna på ett proffesionellt sätt och ställer upp att utföra kundens uppgifter även om det betyder övertid.

Men när det gäller service på min XVS-650 så hade jag krävt hjälp för mina bromsbackar men när jag kom tillbaka på eftermiddagen så såg jag personalen wheela med min hoj på 6:an fast jag satt dit extra tunga framhjulsbultar för att får den sluta vilja gå upp på fram hjulet.

:skärpning
 
Lite OT kanske men,
jag hade inne min KTM på Superbike för en försäkringsskada. Dom bytte massa prylar. Bra för mig. Jag fick även ett trevligt bemötande etc. :tummenupp

MEN, nu efteråt har jag märkt att typ allt dom har mekat med sitter löst. Jag har tappat några skruvar å så. Känns ju sådär med tanke på att dom skruvat med framhjul, sving etc.. :död
Visst, en KTM är ju inte direkt vibrationsfri, men man ska väl inte behöva sprida delar efter vägen när man kommit typ 10 mil..
(Jag har såklart kännt på alla grejerna själv nu efter att jag märkte det..)

Så man kan ju fundera på vad mekarna pysslar med.
 
inferi skrev:
2292634 Lite OT kanske men,
jag hade inne min KTM på Superbike för en försäkringsskada. Dom bytte massa prylar. Bra för mig. Jag fick även ett trevligt bemötande etc. :tummenupp

MEN, nu efteråt har jag märkt att typ allt dom har mekat med sitter löst. Jag har tappat några skruvar å så. Känns ju sådär med tanke på att dom skruvat med framhjul, sving etc.. :död
Visst, en KTM är ju inte direkt vibrationsfri, men man ska väl inte behöva sprida delar efter vägen när man kommit typ 10 mil..
(Jag har såklart kännt på alla grejerna själv nu efter att jag märkte det..)

Så man kan ju fundera på vad mekarna pysslar med.
Det var nog den gången meken i ett svagt ögonblick lånade ut sina verktyg till en kund och fick skruva fast dina delar för hand istället :näsblod
 
Tjet skrev:
2291122 Givetvis är det så. Får nån bra service häver de ju inte ut sig till allt och alla (nåja, den här tråden är väl ett undantag) om hur bra service de fick, som om de fick dålig service.

man får se det så här:

Kunden gnäller = Man har gjort ett dåligt jobb

Kunden är tyst = Man har gjort ett bra jobb

Kunden berömmer = Man har gjort ett djävligt bra jobb
 
Jag har alltid fått trevligt bemötande hos Superbike, av Mathias. Köpt ställ där, köpte hojen där, alltid kanonbra pris och schysst service. Grejer hemskickade i brevlådan mot faktura, mail om något skulle saknas eller om det tar längre tid än väntat.

Jag bor i Jönköping men handlar alltid hos Superbike ändå, helt klart bästa handlaren! Kände ingen där från början, bara blivit riktigt bra bemöten och fått bra förtroende och affärsförhållade.
 
Emmi skrev:
2293015 Jag har alltid fått trevligt bemötande hos Superbike, av Mathias. Köpt ställ där, köpte hojen där, alltid kanonbra pris och schysst service. Grejer hemskickade i brevlådan mot faktura, mail om något skulle saknas eller om det tar längre tid än väntat.

Jag bor i Jönköping men handlar alltid hos Superbike ändå, helt klart bästa handlaren! Kände ingen där från början, bara blivit riktigt bra bemöten och fått bra förtroende och affärsförhållade.


vart i gbg ligger Superbike låter som man ska åka dit och kolla läget nån dag ^^
 
Catway skrev:
2273539 Jag kanske har fel i det jag säger nu, i så fall får n hjälpa mig på bättre tankar för just nu är det :mad: :mad: :mad:

Har länge försvart superbike inför mina kompisar som gnäller om det mesta när det gäller den butiken. Jag tycker det är synd att jag nu måste framföra lite kritik för Jessica som jobbar där brukar alltid ge mig bra service...

I alla fall så ringer jag dem förra veckan och beställer ett kopplingshandag.. Det var inte gratis dirket när vi snackar Suzuki orginal delar :huvet får dock bita i det sura äpplet då det inte finns några sådana här delar beg. till min gsxr1000 -03.

De säger att det skall ta ca 1-2 dagar och att de sickar mig ett sms... tiden går och idag fredag 5 dagar senare böjar jag få lite panik och ringer dem... de rotar runt och hittar det tillslut i någon låda där och jag blir glad och åker ner efter mitt jobb.

Är framme 17:00 (de stänger 18:00) betalar och går ur butiken till min motorcykel. Eftersom jag har ganska långt att åka innan jag är hemma + att jag inte har några verktyg hemma (precis flyttat och har dem hemma hos mina päron) så tänker jag att det vore bra att montera handtaget dirket på plats.

Mekanikern på superbike står utanför den 10 kvadratmeter stora verkstadlokalen och mekar lite på någon ny cykel..

-Hej tänkte höra om du har tid att montera på detta handtaget åt mig.
-NEJ HAR INTE TID så här sent på en fredag.

-Hmm.. kan jag få låna verktyg och montera på det själv då?
-NEJ

-Shysst (lite ironiskt)
-Det har kommit bort och gått sönder så många verktyg som jag lånat ut.

-Men Jag står ju precis här och mekar på det 5meter ifrån dig (vill mena på att det minsan inte kommer bort nått, + att en 10:ans nyckel knappast går sönder??)

-NEJ DET ÄR EN PRINCIP SAK!

:argpådato

Inser nästan själv att det är jag som blir sur när jag inte borde, men det måste varit upplägget som gjort mig så sur som jag nu är!

PRINCIP sak var nästan det värsta "#¤"#!
Blir tvungen att hänga ut hela butiken här nu av ren PRINCIP SAK :fatta!


Sjögrens ligger 2minuter gångväg därifrån och vad kan en fast 10 kosta? 25 kr?

Hade förstått dig om det var ett specialverktyg för suzuki och du köpt en dyr grej för 5000 som du behövde montera dit med ett specialverktyg för hudratals kronor men nu är du löjlig!
 
best bike is a superbike

OJOJ!
vad PR www.superbike.se/ får vid denna fina tråd :tummenupp
Bra bemötande från alla i butiken och verkstaden :yoparty
Kart att det kan vara problem ibland men det är ju inte specifikt för superbike!
Men det är ju till för att lösas/så öppna käften och prata med dom.
Dom är ju lika mycket människor som vi.

Stå på er på superbike så ses vi i sommar/Mvh villy
 
Kawwa skrev:
2292843 man får se det så här:

Kunden gnäller = Man har gjort ett dåligt jobb

Kunden är tyst = Man har gjort ett bra jobb

Kunden berömmer = Man har gjort ett djävligt bra jobb

En liten parantes där...finns kunder som aldrig blir nöjda och gnäller ändå,vet inte om det beror på att dom är såna som människor i grunden att gnälla är trevligt.
 
När jag skruvade hojar lånade jag aldrig ut ett enda verktyg, inte ens till mina kollegor. Alla mina sprejburkar (smörj, rengöring, kedje osv) sprejade jag svarta så fick man alltid ha dem i fred.

Har man verktygen i fred går det enklare att hålla ordning, och man kan serva kundernas hojar snabbare och bättre.

MEN om någon behövde hjälp så brukade jag alltid hjälpa till, men inte genom att låna ut verktyget utan genom att bara fixa det. Inte orda i 20 sekunder om något som tar 20 sek att fixa. Det är sånt man vinner kunder på i längden.

Jag skulle personligen inte stå och mecka i där kunder parkar sina hojar eftersom det innebär att folk som köper delar kommer att fråga och behöver hjälp.


Så min enda åsikt i frågan är, stå inte och mecka där det är kunder som kan störa eller fråga, stå i verkstaden och mecka. Så får kunden gå till kundmottagaren och får säkert ett korrekt bemötanade, alt låna en tia de har i en skrotlåda.

//Fredde
 
moppekalle skrev:
2293341 En liten parantes där...finns kunder som aldrig blir nöjda och gnäller ändå,vet inte om det beror på att dom är såna som människor i grunden att gnälla är trevligt.


Jo, undantag finns det ju alltid, tyvärr!
 
SUKKI skrev:
Stå på er på superbike så ses vi i sommar/Mvh villy
Du Villy, vad har du för dekaler på den här hojen då? :D
 
SUKKI skrev:
2294985 vadå det är väl orginaldekaler på hojen :confused:
Även på bakkutsen? :lol

Falkenberg förra året :7peta
 
Gnäll gnäll

Intressant att se hur mycket uppfattningar det finns!

Men faktum är att om man sluppit alla sura kunder så hade man inte behövt ha grinig personal.......

Skämt åsido.

Det är lätt att glömma att Superbike om man jämför med deras "kollegor" är förhållandevis små personalmässigt. Och med tanke på hur lite personal dom är tycker jag dom gör ett bra jobb.
 
CorbenDallas skrev:
2296749 Bingo - Mannen som minns alla dina sponsorer. :D
Du missförstår. Jag skall dock inte avslöja mer än att den gode SUKKI bär på en mörk hemlighet...
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top