Summera din säsong 2010!

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Säsongen började med att man sålde sin MT-03 då suget mot hästkrafter drog än tillbaka.
Phille_hbg hängde med upp till någonstans i höjd med Sthlm, Borås? Var en gammal banhoj som han sagt att han skulle hjälpa mig att få ut på vägen. Hade semester inplanerad 2v efter man hämtat hem den, så lite stress var det.

Semestern gick genom Gotland och upp till Stockholm där jag och min tyske vän träffade "KGK" på forumet, han beslöt sig för att visa oss allt från Slingerbulten till Stockholms innestads sevärdheter! Stort tack!
1-2 veckor efter semestern så körde jag slalom mellan träd och stenar på Söderåsen tills det tog ett abrutt slut och man landade i en stor grop som var fylld med löv.
Ringde runt till lite folk ang. släp men vissa hade inte tillgång, och vissa "kunde inte", ringde VBK för höra om han var ledig men det var han inte. Lite komiskt i efterhand så har jag fått höra att när han fått klart för sig att jag klotat, så frågade han vart jag var, och fick ett svar liknande: "Någonstans i skogen". 2 minuter efteråt så ringde han upp och sa att han var på väg, under tiden som bergaren tog sig upp så höll han sällskap, en riktig vän.

Efter en liten försäkringstvist ang utbetalningsbelopp så åkte jag upp till Trollhättan för hämta en likadan, fastän en som redan var inreggad..

En säsong med mycket jobb och allt för lite köra, ställde av hojen och åkte till Riskokarnas öppningsfest, folket som man kör mest med, alltid lika kul att umgås med er :yoparty

Till nästa säsong blir det nytt igen, så om det är någon som är sugen på godis, Money? :D så kommer det snart finnas en uppsjö till salu, helsystem, pp-godbitar osv.

Något som man fortfarande tänker på och som skär i ens själ är att kuazimodo inte fått komma iväg på någon hoj ännu, det gör ont att se din längtan, men snart bär åt vägen min vän, tills dess får det bli lite öl och MC-mässor! :yoparty
 

Bifogat

  • MT-03.jpg
    MT-03.jpg
    48.2 KB · Visningar: 47
  • CBr.jpg
    CBr.jpg
    63.1 KB · Visningar: 53
  • CBR_fixad.jpg
    CBR_fixad.jpg
    53.1 KB · Visningar: 43
  • Nya.jpg
    Nya.jpg
    60.6 KB · Visningar: 53
  • Riskokarna.jpg
    Riskokarna.jpg
    9 KB · Visningar: 282
Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Sista bilden: Kriss röker cigarr o Migge suger på fingret:yoparty
Edit: Skulle skriva ett svar på SW inlägg och klantade till det igen.

Moderator är ett gissel i bland.
 
Last edited by a moderator:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Gillar den här tråden! :tummenupp Många har många fina minnen! :) Säsongen har vart riktigt jäkla nice trotts att det inte har blivit så många mil som man är van vid. Många nya vänner, erfarenheter, fester och en del sköna mc turer har det blivit i alla fall! :tummenupp

Ser fram emot SVT och kommande säsong som aldrig förr!!! :yoparty


OBS!! Tycker inte vi ska glömma alla våra mc bröder som har råkat illa ut och haft en mindre bra mc säsong! Lider med er!! Krya på er till nästa säsong!
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Jaha vad skall man säga...Vårturen, Nationaldagsrundan:tummenupp
Nån TT, en tur till Sjöbo med er. Afterwork på Hampan, mekdag på Yamahacenter, Kräftskivan med stort K i Borstahusen:tummenupp
Alldeles för lite banåka även detta året...Kan i fall inte skylla på för mycket jobb :näsblod
Men det bästa är att Madde tog kortet, och att man fått förmånen att lära känna fler av er. Fler banåkningar är målet nästa år. Har ju lovat Madde en dag också
 

Bifogat

  • madde.jpg
    madde.jpg
    75.7 KB · Visningar: 46
  • IMG_0206.JPG
    IMG_0206.JPG
    225.4 KB · Visningar: 40

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Vad är det för kul aktivitet på gång med RoH då? Lite mycket nyfiken!
Planera inget sånt kul i början på december- mitten på januari. Är på varmare breddgrader då och puttrar runt med 125cc Ciao bland prismärkta tjejer och tjej lookalikes. :D
 

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Lund
Hoj
Cessna 172N -74
Jag är rätt inaktiv här på forumet, men jag är ändå inne och läser rätt mycket. Jag har varit med på någon enstaka grej, dock ingen körning då min gamla åttiotalare har varit trasig i omgångar. Var med på mekkvällen för ett tag sedan.

Nåväl, jag tog körkortet i början av juni och har trots motgångar med hojen hunnit med att köra cirka 500 mil den här säsongen.

NÄsta säsong blir det ny hoj, hade kunnat bli en rätt ny om jag inte tagit det seriösa i första hand och köpt ny bil, en Volvo V50 är beställd och den är faktiskt billigare att köra än en genomsnittlig MC :) Dock inte lika kul. Med den utgiften i bagaget får det bli en lite billigare hoj till våren - klart är dock att det blir en ny, orkar inte med en säsong till med 85:an.

Med ny hoj i garaget kanske det kan bli en och annan tur med er till våren, skånevårenturen ser jag fram emot!
 

Orange Haze

Im on a highway to hell ;)
Gick med
18 Dec 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -99
Orange Haze summering av säsongen så gott det går...

Det började med att jag gick med i RoH (ett år sen) efter att jag träffade min nuvarande underbara flickvän Satanja, jag ägde då en Yamaha MT-01 -2008... fet hoj med mycket muskler som jag gillar, dock lite väl tung för att köra TT och bana med tycker jag (cc 1700).
Jag tog ett snabbt beslut att sälja gubbhojen och köpa den hoj som Satanja hade spanat in, man kan säga att jag stal den framför ögonen på henne :p (sorry)
Det blev min nuvarande Yamaha R6... Efter att ha legat i garaget i 2-3 månader så va det dags att rulla ut på vägarna med RoH för första gången på renodlad sporthoj, über!

Jag hade lagt ner väldigt många timmar och tyvärr mer pengar än jag räknat med på hojen, men fick den precis som jag ville.. Då helt plötsligt på en vårtur inför typ 80 andra sporthojare så "råkar" Satanja välta min hoj efter att ha suttit på den, ganska kul nu i efterhand, dock inte då :) haha (älskar dig Sofia)

Det blev bankörning på knutstorp (BKK) 1 gång, detta var SJUKT givande och jag tänker köra mycket bana nästa säsong hade jag tänkt! Bodde i stugor några gånger och festade med andra galningar som gillar sprit och hojar :p Fick höra talas om att vissa besökte "rakan" nattetid och annat gött :)

En vända till en insjö nånstans och badade, några bakhjulsläpp men inga vurpor för min del om man bortser från att det första jag gjorde när jag köpte hojen var att lägga den... Dock inga skador och det hände innan jag gjorde min "renovering" som tur var :-D
Körde ett antal TT och andra småturer, tyvärr pga jobb så har jag inte deltagit i så många TT som jag önskat utan fått köra några åsen rundor själv, dock jävligt gött det också.

Satanja fick körtkort och fick låna min hoj, sjukt nice! :-D

Tycker att denna sommaren gick lite väl fort, så nu sitter man här med skitväder utanför och längtar till våren! Hojen är tvättad, avställd och redo för 2011 !!
Dock sugen på att sälja min 600 och köpa en 1000 istället...

Jag har nog glömt hälften men det va det jag kom ihåg nu...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Körde 80mil med R1an och 93 milmed ZX7an.

Thats it.
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
[YOUTUBE-ID]dZjHv1fA660[/YOUTUBE-ID]

1: gamla kawan, parkerad vid sidan av vägen naturligvis ..:huvet
2: bombarepa på järnvägsgatan
3: efter 2010's första tt
4: nån idiot som kör i cirklar
 

Bifogat

  • 25809_374389347724_731352724_3639595_4711137_n.jpg
    25809_374389347724_731352724_3639595_4711137_n.jpg
    54.9 KB · Visningar: 33
  • till sh.JPG
    till sh.JPG
    124 KB · Visningar: 42
  • IMG_0044.jpg
    IMG_0044.jpg
    202.9 KB · Visningar: 44
  • 33899_436448787077_744957077_5234183_8184979_n.jpg
    33899_436448787077_744957077_5234183_8184979_n.jpg
    69.6 KB · Visningar: 42
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Summering:

Jobb, jobb, jobb och jobb. Snart 5000 mil i bil detta året.
DC i Sydskanes, mer flaggning än körning, när chansen fanns att köra så regnade det.
En underbar liten son i september gör att all (fri) tid nästa år kommer att läggas på banan.
 

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX9R
Säsongen började bra med skånevårenturen,ett gäng tts,,sen kvaddade jag knät o axeln o har inte kunnat köra nåt alls.Sålde hojen när jag var som på mest dåligt humör över att inte kunna använda den.Börjar bli bra i knät nu så målet inför 2011 e att skaffa en båge igen o komma ut o gasa tts igen.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top