Summera din säsong 2010!

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Tänkte det kunde vara roligt att dela med sig/ läsa av hur årets säsong har varit för alla.

inför 2010 hade jag 3 mål jag ville jobba med: inga fegisränder på däcken, knäskrap och ingen vurpa. det blev 2 av 3. lyckades aldrig få ner knät men fotpinnarna har jag skrapat några gånger (tack för hjärtattacken knudan) det har blivit många asgoa turer med Roh+ bihang:krama fått lite blodad tand för bankörning nu i slutet av säsongen men bara 2 dagar på knudan å 2 på lockarps gokartbana. Sagt hejdå till kawan, fått kraftigt sug efter street triple eller daytona (men nästa hoj blir en trajja iaf)

fortsätt fylla på gärna med bilder, filmer osv. så vi får en tråd som värmer i kylan:krama
 

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Började säsongen med att lägga en riktigt sleten lack och få driftingbilen komplett. Massa slit i verkstan. Allt var frid och fröjd. Körde några tävlingar som gick inte alls bra. Mest pga för stora förändringar på bilen inför tävlingarna. Sista tävlingen började med att en spridare sprutade bensin över allt. Fick den tät lagom för att missa all träning och på tävlingen gav kopplingen upp och jag placerade mig i däckhögen.
P1090760.jpg


Med svansen mellan benen började man snegla lite på en kollegas 07 ZX10R och började ju givetvis prata med honom om hoj. Har tidigare provat en R1 01 och en R6 07. Han menade på att det blir ju inte lättare att ta kortet senare i livet. Nä nä tänkte jag och skickade efter papperna på lämpet. Han tyckte det var fruktansvärt roande så han menade på att jag skulle få provköra hans en sväng.

Gammalt1873.jpg



Efter den där provturen på den där var jag helt såld. "Kämpade" på med kortet och har nu uppskrivning och uppkörning kvar. Stressade inte utan satsade på att få en av dom första uppkörningarna nästa år vilket jag lär få med.
Efter mycket blocket tittande råkade jag hitta min kärlek. En fabriksny 08 från en kursad MC butik för helt rätt pengar. Och jag slog till direkt. Och där tog min säsong slut. Nu står man här och tycker synd om sig själv att man har en skönhet man inte kan köra med på ett antal månader...


2010012.jpg



Ses till våren :D
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Började året med min höstköpta Speed Triple 05 och nytt skinnställ, hann med skånevårturen och en bkk med den innan topplockspackningen gick, blev ledsen i ögat eftersom det skulle kosta multum att fixa för mig som inte kan sånt, åkte ner med den till Triumph i Lödde och bytte in den mot världens roligaste hoj, en Street Triple R -10.
Hann köra med den i 400mil tills den 5:e september då jag fick för mig att prova något dumt och den blev historia.
Nu ser jag fram emot en lugnare säsong på gatan och fler bandagar med min nyinköpta Street Triple R igen =)
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
>Tänkte igentigen inte kör mc i år utan hade lagt de på hyllan.
Sålde min subaru och då kom mc suget igen.
Givetvis ville man ha en snygg mc så de blev en gsx-r 750 -00.
Efter några turer märkte jag att jag fick sjukt ont i rygg och nacke av sittställningen och började då titta på andra alternativ.
Provade en er6 och blev helt kär :) Sen var de ju bara bonus att den var sjukt billig att äga.
Så i Maj månad så började jag köra min ny köpta er6 och de blev 1200mil på 4 månader :D.

De värsta eller iaf jobbigast denna säsongen var när vi skulle bada på åsen och vi körde fel så vi kom på en jätte smal väg med gräs och lera , inget roligt att vända där inte :/
Det var också en av de varmaste dagarna på året så skinnställ var väl inte så trevligt.
Och texmex hade lånat Wilcans hoj som inte gick att starta utan var tvungen att springas igång... Usch.
Aja men till sist så hittade vi sjön och de var RIKTIGT nice att doppa sig efter allt slit :p

Kan ej välja årets bästa dag eftersom de varit så grymt många bra och trevliga dagar :banana.
Kommer behålla er6an även nästa säsong men 2012 blir de nog byte till en Street triple eller något liknande som är busvänligt :D
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
>Tänkte igentigen inte kör mc i år utan hade lagt de på hyllan.
Sålde min subaru och då kom mc suget igen.
Givetvis ville man ha en snygg mc så de blev en gsx-r 750 -00.
Efter några turer märkte jag att jag fick sjukt ont i rygg och nacke av sittställningen och började då titta på andra alternativ.
Provade en er6 och blev helt kär :) Sen var de ju bara bonus att den var sjukt billig att äga.
Så i Maj månad så började jag köra min ny köpta er6 och de blev 1200mil på 4 månader :D.

De värsta eller iaf jobbigast denna säsongen var när vi skulle bada på åsen och vi körde fel så vi kom på en jätte smal väg med gräs och lera , inget roligt att vända där inte :/
Det var också en av de varmaste dagarna på året så skinnställ var väl inte så trevligt.
Och texmex hade lånat Wilcans hoj som inte gick att starta utan var tvungen att springas igång... Usch.
Aja men till sist så hittade vi sjön och de var RIKTIGT nice att doppa sig efter allt slit :p

Kan ej välja årets bästa dag eftersom de varit så grymt många bra och trevliga dagar :banana.
Kommer behålla er6an även nästa säsong men 2012 blir de nog byte till en Street triple eller något liknande som är busvänligt :D

Edit: Wilcan tjatade på att sälja subban å köpa hoj
Edit2: "Kommer behålla er6an även nästa säsong men 2012 blir de nog byte till en KTM 690 smc"
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Liten uppdatering: vurpade med hojen idag så endast 1 mål av 3 uppfyllda den här säsongen, son of a bitch! som tur var gick det hela i kanske 10-20 km/h när jag bromsar och framhjulet bara släpper, lite småskador på hojen men ingenting på mig iaf
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Liten uppdatering: vurpade med hojen idag så endast 1 mål av 3 uppfyllda den här säsongen, son of a bitch! som tur var gick det hela i kanske 10-20 km/h när jag bromsar och framhjulet bara släpper, lite småskador på hojen men ingenting på mig iaf

Sånt berättar man inte , man håller snarare käften om sånt tills man blir påkommen :D
 

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Efter att min övningskörning blivit rejält uppskjuten pga inbrottet, så började jag infiltrera mig i RR. Detta gjorde att jag ganska snabbt slog mina åkta mil från förra året :D. Tror jag slutade någonstans runt 900-1000 åkta mil i år :)

Efter mycket jobb för att ta min in i RR, och då speciellt hos en person, så hade jag lyckats fjäska in mig tillräckligt för att få både handledare och lånehoj där nere. KTM 525 är en perfekt moppe att börja köra på!
Nu jäklar skulle det gazzaz!! :squid

En månads körning och sedan var det dax att börja träna inför uppkörningen, vilket innebar att jag blev upptvingad på "den store och klumige jävlen", dvs Z1000. :eek:
Men, efter många svordomar från mig, och en del (kvävda)suckar från aidem, så fick jag äntligen mitt körkort den 9 september!! :banana:banana:banana:banana

Månaden efter där var sen otroligt intensiv. På fyra veckor hann jag sedan köra ytterligare en KNIX (övningskörde där en gång också), samt en runda på SRW, och en runda på Knutstorp.
Roligt värre!!:banana:banana:banana

Mål för 2011:
* Sälja gixxern och köpa något som är lite mer lättkört än vad den klumpen är.
* Fler bankörningar, både vad gäller SRW, Knutstorp och KNIX
* Våga anta erbjudandet om att gå som aspirant på KNIX körningarna.



:yoparty
 
Last edited:

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Min säsong började med en iskall TT i April. Tror jag åkte på Danne, och turen gick via jonstorp. Därefter blev det en massa smååk (TT, stadsrundor osv). Skånevårenturen var jag med på, då nyförälskad och fumlig välte jag mannen med stort Ms hoj (Orange Hazes) inför hela skånes sporthojsliga (typ), ville dö. Åkte resten av turen hem i bil. Tack gode gud för att den incidenten bara fick oss närmre ;)

29201_383317127724_731352724_3876046_3700620_n.jpg


Vårturen hann jag också med, innan jag fick höra att mina föräldrar lånade mig pengar till MC-kortet - något de har varit väldigt motstridiga för innan. Så jag lånade Anthonys Yamaha och övningskörde lite hemma. Sedan fick jag låna VBKs moppe och Henkes tid för att övningsköra på gata.

60918_438679677884_745327884_5173156_2279714_n.jpg


I Juni/juli någon gång gjorde jag risk tvåan tillsammans med Vilse, i Aug skrev jag upp och den 22 september - på min födelsedag - körde jag upp och fick mitt körkort.

66384_434577036980_643356980_5509356_6085012_n.jpg


47562_426435547724_731352724_4963198_7615561_n.jpg


Hann inte köra så värst mycket efter det, men några åsenrundor med Danne, Haze, Anthony & Jimmy hann det bli, och även R6an hann jag prova :D

Målet inför 2010 är att ta lite bandagar o lära mig mer, hitta nytt skinnställ (måste!!) och vem vet, kanske även en hoj?
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
På tok för lite TT och RoH:huvet
Men en bra halva av sessongen:D

2 klotor men för första gången gips i ett antal veckor.

Känns som ett mellanår då jobbet tagit mycket tid, men ändå ca 1800 mil tom nu.

Nu har SVT och NDR tänket börjat så ni alla vet:)

Våren är snart här men jag kommer att kasa in på Shell hela tiden fram till dess.

Började säsongen med att lägga en riktigt sleten lack och få driftingbilen komplett. Massa slit i verkstan. Allt var frid och fröjd. Körde några tävlingar som gick inte alls bra. Mest pga för stora förändringar på bilen inför tävlingarna. Sista tävlingen började med att en spridare sprutade bensin över allt. Fick den tät lagom för att missa all träning och på tävlingen gav kopplingen upp och jag placerade mig i däckhögen.
P1090760.jpg


Med svansen mellan benen började man snegla lite på en kollegas 07 ZX10R och började ju givetvis prata med honom om hoj. Har tidigare provat en R1 01 och en R6 07. Han menade på att det blir ju inte lättare att ta kortet senare i livet. Nä nä tänkte jag och skickade efter papperna på lämpet. Han tyckte det var fruktansvärt roande så han menade på att jag skulle få provköra hans en sväng.

Gammalt1873.jpg



Efter den där provturen på den där var jag helt såld. "Kämpade" på med kortet och har nu uppskrivning och uppkörning kvar. Stressade inte utan satsade på att få en av dom första uppkörningarna nästa år vilket jag lär få med.
Efter mycket blocket tittande råkade jag hitta min kärlek. En fabriksny 08 från en kursad MC butik för helt rätt pengar. Och jag slog till direkt. Och där tog min säsong slut. Nu står man här och tycker synd om sig själv att man har en skönhet man inte kan köra med på ett antal månader...


2010012.jpg



Ses till våren :D


Ja vi ses till våren eller tidigare kanske... Kommer RoH aktivitet snart:brinnerup
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top