Sugen på twin, vilken ska man ha?!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Är i hoj bytar tankar nu, har fårr försmak för en twin och handlar det om vilken man ska välja...:confused: Jag funderar mest (nästan uteslutande) på en SP1 eller en RSV Mille R.... Har bara rovkört en SP1 och det var en kanon hoj enligt mig, det ända jag kan komma på var sittställningen, då stövlarna tar i kåporna....:huvet Men det går ju att lösa med justerbara fotpinnar så...:D

Så diskutera fritt i denna tråd om för- och nackdelar med båda maskinerna så kanske jag kan ta och bestämma mig.... Ingen i uppsala trakten som kör aprilia RSV Mille?! Skulle vilja provköra en sån....:rolleyes:

SÅ SNÄLLA, HJÄLP MIG!!!!

Tack på förhand!

Mvh Fredrik
 
Fick tillfälle att provköra Super Duken och måste säga att den var väldigt trevlig..
 
Superduke är KUNG bland Twins... Men man är bra sugen på att testa denna...
 

Bifogat

  • pic5-1280 (Medium).jpg
    pic5-1280 (Medium).jpg
    91.5 KB · Visningar: 342
Givetvis ska du köpa det bästa,bara en idiot köper det näst bästa.
Så givetvis slår du till på en SP-1/2 a för det finns ingen anledning att köpa det näst bästa när man kan få det bästa.
Och vill du ha det driftsäkraste så väljer du Hondan och inget andra hands val som div Italienskt sörja.

För som alla här på sportfloskel vet så kan det aldrig bli så roligt med hoj
så det är värt att betala för prylar som ingen använder utan bara är tuffa för att äga och givetvis berätta om.
 
RSV Mille såklart.
BMW drar i cyllarna på bandagar, Buell är byggt på en motor som med nöd och näppe överlever glidar-tempo och en triple är ingen twin.
 
Lyssna på Looped, vi provkörde samma dag, finns nog ingen twin på marknaden som är roligare! den är FET! :yoparty



Är iofs ingen twin!

Men ingen radfyra heller :)

Erkänn att det verkar vara en dröm, en liten jämförelse lista :D


triumph speed triple 131hk/189kg<-- rad3a
ktm superduke 120hk/186kg<------twin
kawasaki z750 110hk/195kg<------radfyra
street triple 108hk/167kg <--------ganska bra
buell xb12s 103hk/179kg<---------twin
 
Givetvis ska du köpa det bästa,bara en idiot köper det näst bästa.
Så givetvis slår du till på en SP-1/2 a för det finns ingen anledning att köpa...
blablablablalba...

Som ett tilllägg till detta synnerligen fulländade svar så är Millen, förutom "italiensk sörja" en riktigt trevlig och driftsäker hoj. Har testat både denna och SP1an på bana och ingen gör bort sig. Kan rekommendera dessa. Superduken är också riktigt fin om man är sugen på naket :)
 
Fast nya bullen, 1125 R (som Smålis och Maffan skriver om) med Rotax-motor har ju betydligt roligare siffror: 146 hp och 170 kg torrvikt. Men den kommer ju först som årsmodell 2008.
 
Fast nya bullen, 1125 R (som Smålis och Maffan skriver om) med Rotax-motor har ju betydligt roligare siffror: 146 hp och 170 kg torrvikt. Men den kommer ju först som årsmodell 2008.

bland tvåcylindriga skulle jag inte kunna tänka mig något annat nästan, finns det några prisuppgifter på den?
 
Men ingen radfyra heller :)

Erkänn att det verkar vara en dröm, en liten jämförelse lista :D


triumph speed triple 131hk/189kg<-- rad3a
ktm superduke 120hk/186kg<------twin
kawasaki z750 110hk/195kg<------radfyra
street triple 108hk/167kg <--------ganska bra
buell xb12s 103hk/179kg<---------twin

Street Tripeln väger bra lite faktist, visste inte att den va så lätt, fast jag vet inte om jag tycker den är så snygg, det är nått med superduken när man väl fastnat för den. Sen är motorn bra vild ;-)

Z750 vet jag inte mycket om, men Z1000 är karaktärslös men ok hoj, inget märkvärdigt dock.

Speed tripeln har jag kört och kan bara hålla med om att den går som en raket. Gillade den förut men duken har tagit över. :tummenupp

Ska köpa en när jag får råd.
 
Street Tripeln väger bra lite faktist, visste inte att den va så lätt, fast jag vet inte om jag tycker den är så snygg, det är nått med superduken när man väl fastnat för den. Sen är motorn bra vild ;-)

Z750 vet jag inte mycket om, men Z1000 är karaktärslös men ok hoj, inget märkvärdigt dock.

Speed tripeln har jag kört och kan bara hålla med om att den går som en raket. Gillade den förut men duken har tagit över. :tummenupp

Ska köpa en när jag får råd.

en street triple med fz1 framlyse, r6 2007 modell ljuddämpare, acra gärna :)

då tappar man nog en extra 5 -7 kilo :D men jag håller med om att superduken är snyggare. Men 60.000 för en ny street triple i England gör att den vinner :tuttar :yoparty


EDIT: 4-7 hk mer också :D. åska godnatt :(
 
Last edited:
en street triple med fz1 framlyse, r6 2007 modell ljuddämpare, acra gärna :)

då tappar man nog en extra 5 -7 kilo :D men jag håller med om att superduken är snyggare. Men 60.000 för en ny street triple i England gör att den vinner :tuttar :yoparty


EDIT: 4-7 hk mer också :D. åska godnatt :(

60k?! Bara?! Jag är fanemej grymt sugen på den! Har redan börjat dagdrömma :rolleyes:

Nån som vet prisuppgift och när den kommer till sverige?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top