SUCK! Ännu en "Vilken hoj ska jag köpa"-tråd...

Flexonline

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
black R6 2006
Alla måste vara urlessa på dessa frågor, som egentligen inte leder nån vart! Vilken hoj man köper är ju individuellt, med körställning osv.. :huvet

Därför ställer jag samma fråga: :tungan

Var inne på MC hörnan i sthlm o provsatt en svart R6-06, den var jävligt läcker. Tänkte ha min CBR600RR-04 som inbyte.

Mina funderingar är att jag väger rätt mkt, 100pannor, är 183 cm lång och det känns ibland som 600an e lite liten o klen. O andra sidan är det kanske därför jag överlevt min första sommar på båge...

Spelar vikten någon roll, ska jag köra R6an lr ska man satsa på en Gixxer 750 lr en 1000cc? Kanske kan vara bra o köra 600 en sommar till o lära sig lite mer innan man sätter sig på en starkare maskin?

Dessa är mina funderingar.. :fyllisar

MVH/ Fläskberget

Bifogat

• IMGP5243.JPG
    IMGP5243.JPG
    127.6 KB · Visningar: 353
Har oxå funderingar på vilken hoj det blir nästa gång, inte lätt att välja men vill man ha mycket pulver så köper man 1000.
Men oftast räcker 600 skulle jag tro om man bara håller varvet uppe.. Det roliga är ju inte att köra rakt fram det är ju när det svänger! :) Men alla kanske inte tycker det..

Det är väl inte svårare än att du provkör både en 600, 750 och 900/1000 osv, så märker du vad som är góast.

Det är ju inte bara mer krut i en större motor.
Du får ju ett kraftfullare register att leka med. Skönt att slippa växla lika mycket om man inte vill.

...fast lite tyngre blir den ju

Flexonline skrev:
Alla måste vara urlessa på dessa frågor, som egentligen inte leder nån vart! Vilken hoj man köper är ju individuellt, med körställning osv.. :huvet

Därför ställer jag samma fråga: :tungan

Var inne på MC hörnan i sthlm o provsatt en svart R6-06, den var jävligt läcker. Tänkte ha min CBR600RR-04 som inbyte.

Mina funderingar är att jag väger rätt mkt, 100pannor, är 183 cm lång och det känns ibland som 600an e lite liten o klen. O andra sidan är det kanske därför jag överlevt min första sommar på båge...

Spelar vikten någon roll, ska jag köra R6an lr ska man satsa på en Gixxer 750 lr en 1000cc? Kanske kan vara bra o köra 600 en sommar till o lära sig lite mer innan man sätter sig på en starkare maskin?

Dessa är mina funderingar.. :fyllisar

MVH/ Fläskberget
Köp en 1000cc så blir din sommar ännu roligare än föregående. Man kan faktiskt släppa gasen ibland :tummenupp

Spelar ingen roll vilken hoj du köper - Efter köpet kommer du ändå ha ett gnagande tvivel om att du kanske skulle valt den andra istället...

jag tycker att du ska ha kvar den du har om du nu är färsk förare.. kör på den en sommar till :)

Kan inte förstå varför du ska byta från en 600rr -04 till r6 -06 inte så stor skillnad känns mer som kapital förstöring...

Cervantes skrev:
Kan inte förstå varför du ska byta från en 600rr -04 till r6 -06 inte så stor skillnad känns mer som kapital förstöring...

Känns roligare med ny hoj, plus att jag tycker nya r6 e jävligt snygg. Men jag har oxå funderat på o kanske köra med cbr:en en sommar till...En hoj e ju inte så lättsåld, så det känns lite som att man tjänar på o byta in den o lägga en 20 k mellan. Vi får se vad jag får i inbyte.

Flexonline skrev:
Känns roligare med ny hoj, plus att jag tycker nya r6 e jävligt snygg. Men jag har oxå funderat på o kanske köra med cbr:en en sommar till...En hoj e ju inte så lättsåld, så det känns lite som att man tjänar på o byta in den o lägga en 20 k mellan. Vi får se vad jag får i inbyte.

Med tanke på att du fyller 16 i höst så kanske en eu-moppe inte vore så dumt? :va

Själv går jag ner i kubik till denna säsong (Kawasaki 636) och är övertygad om att jag kommer ha hur kul som helst ändå!

Lyd detta råd:
red_ninja skrev:
Köp den hoj du själv vill ha..
:tummenupp

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!