Sub på film???

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
jag har två filer

1. Oldboy.2003.DVDRip.DivX.DTS.CD1-MoNG
2. Oldboy.2003.DVDRip.DivX.DTS.CD1-MoNG.srt

hur får jag "in" .srt filen i filmfilen ?? .srt e la textev va??

hjälp tack,, filmfean e ju på kinesiska :tungan

kör du med windows media player så kan du ladda hem VobSub. Filmen och subfilen måste heta samma sak och ligga i samma mapp så fixar vobsub det själv

VLC playern fixar det också, om du (precis som jag) avskyr mediaspelaren.

Hur funkar det med Vobsub igentligen? Måste det vara bin och cue filer eller funkar det med vilket format som helst?

Fick nämligen ner Man On Fire som det stod att det skulle vara swe sub på men det är ingen text. Filen heter så här: Man.On.Fire.DVDRiP.XViD-DvP.CD1.SWEsub-eXz.avi

Kan jag få text genom Vobsub på denna film?

Last edited:
Evil M skrev:
Hur funkar det med Vobsub igentligen? Måste det vara bin och cue filer eller funkar det med vilket format som helst?

Fick nämligen ner Man On Fire som det stod att det skulle vara swe sub på men det är ingen text. Filen heter så här: Man.On.Fire.DVDRiP.XViD-DvP.CD1.SWEsub-eXz.avi

Ja, men då måste du ha en fil med textningen också (.srt eller .sub, oftast). Om textfilen har samma filnamn som filmfilen (förutom ändelsen då) så spelar Vobsub automagiskt upp textningen tillsammans med filmen.

@toca1: ball film som flippar rejält mot slutet.... typiskt asiatiskt sjuk.... :rolleyes:

Evil M skrev:

Du ska ha som ovanstående
1. Oldboy.2003.DVDRip.DivX.DTS.CD1-MoNG
2. Oldboy.2003.DVDRip.DivX.DTS.CD1-MoNG.srt

Vobsub läser upp flera olika format, bland annat .sub/.srt osv.
Du installerar det bara, och möjligtvis startar om burken, sen spelar du
upp filmen i antingen Windows Media Player Classic (tredjeparts version)
Eller det vanliga Windows Media Player. Din subtitle kommer automatiskt spelas när du spelar upp filmfilen!

Notera: Din subtitle måste ha (EXAKT) samma filnamn som filmen.
Förutom att .avi/mpg ersätts av srt eller sub, naturligtvis.

Din film som du har, bör vara med text eftersom den är döpt efter det
Men om det skiter sig, så är det bara gå in på undertexter.se och ladda ner den som verkar passa din 2cd's version

Har hittat undertext till man On Fire nu som heter precis samma som filmen jag har nere. Har packat upp filerna i samma mapp som filmen, hur gör jag sen med VobSub? Antar ju att man måste köra det proget på nått sett ihop med filmen?

Kan inte spela upp filmen med mediaplayer eftersom det är en avi fil, har aldrig funkat spela avi filmer i mediaplayer för mig.

ok,, har progget,, har filmen med tillhörande .srt fil.. samma namn som sagts ovan.

ska jag öppna SubMux, kasta in filerna där å klicka MUX eller..

jag får ingen text oavsett hur jag gör...

tack för hjälpen so far :tummenupp

ps
kör VLC
ds

Skriv gärna vad du tycke om filmen sen, har haft den liggandes på burken i evigheter utan att tittat på den men den kanske är grymt bra.

Hade själv problem med textningen till filmen Dhoom.
Om du har en divx spelare typ centrum så kan du bränna ner filmfilen tillsammans med textfilerna sen sköter spelaren resten, lysande.

Last edited:
toca1 skrev:
ok,, har progget,, har filmen med tillhörande .srt fil.. samma namn som sagts ovan.
...kör VLC

Om du har VLC så borde det väl funka med att bara köra avi filen?
Ligger texten i samma katalog med samma namn så tar den väl den automatiskt? SubMuX eller ngt liknande ska du inte behöva köra..

Evil M skrev:
hur gör jag sen med VobSub? Antar ju att man måste köra det proget på nått sett ihop med filmen?
Räcker med att ha VobSub installerat, det startar automatiskt med filmen när du kör den i mediaplayer

Evil M skrev:
Kan inte spela upp filmen med mediaplayer eftersom det är en avi fil, har aldrig funkat spela avi filmer i mediaplayer för mig.
Orsaken till att du inte kan köra den är sannolikt att du saknar codecs för at spela upp den.

Ladda hem:
FFDShow för bild - http://prdownloads.sourceforge.net/ffdshow/ffdshow-20041012.exe?download

AC3codec för ljud - http://prdownloads.sourceforge.net/ac3filter/ac3filter_0_70b.exe?download

Så är det bara att köra i Mediaplayer sen..

toca1 skrev:

ska jag öppna SubMux, kasta in filerna där å klicka MUX eller..

jag får ingen text oavsett hur jag gör...

tack för hjälpen so far :tummenupp

ps
kör VLC
ds
Starta VLC, tryck File, tryck Open File, tryck Browse, välj din film, kryssa i rutan Subtitle options, klicka på Settings, tryck på Browse, välj din .srt/.sub-fil, tryck Ok. Voila! Filmen spelas nu med din valda text.

kaZmur skrev:
Starta VLC, tryck File, tryck Open File, tryck Browse, välj din film, kryssa i rutan Subtitle options, klicka på Settings, tryck på Browse, välj din .srt/.sub-fil, tryck Ok. Voila! Filmen spelas nu med din valda text.

Nu sere ut som att min filmkväll är räddad :tummenupp tackar tackar

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back