Panzaa
Bättre att verka än att förverkas
- Gick med
- 16 Aug 2007
- Hoj
- 2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Införskaffade mig själv en beggad Triumph Thruxton i höstas som jag knappt hann köra p.g.a. den kalla väderleken.
Har nyligen plockad ut den och har upptäckt att framgaffeln vobblar satans vid kraftiga gaspåslag, hastigheter över 120 km/h, kurvor + gaspådrag. Min gamla Honda Boldor var fan bättre än detta!
Höll nästan på att dra av vägen för en vecka sedan.
Lufttryck, styrlager, hjullager m.m. är helt i sin ordning. Framgaffeln är skit, det vet jag denna skall bytas framgent men så här jävla stissig skall den fasiken inte vara.
Det som jag misstänker kan vara boven i dramat är det förbannade framdäcket - Maxxis skit. Hur fan kan man sätta på ett framdäck för 500 spänn på en hoj?
Bak sitter ett Michelin Pilot - Activ, ett helt ok däck.
Någon som kan tipsa på vad fan det är för problem?
Har nyligen plockad ut den och har upptäckt att framgaffeln vobblar satans vid kraftiga gaspåslag, hastigheter över 120 km/h, kurvor + gaspådrag. Min gamla Honda Boldor var fan bättre än detta!
Höll nästan på att dra av vägen för en vecka sedan.
Lufttryck, styrlager, hjullager m.m. är helt i sin ordning. Framgaffeln är skit, det vet jag denna skall bytas framgent men så här jävla stissig skall den fasiken inte vara.
Det som jag misstänker kan vara boven i dramat är det förbannade framdäcket - Maxxis skit. Hur fan kan man sätta på ett framdäck för 500 spänn på en hoj?
Bak sitter ett Michelin Pilot - Activ, ett helt ok däck.
Någon som kan tipsa på vad fan det är för problem?