Du inser inte att du står ensammen här?
Du målar och målar men hörnet blir bara mindre.
Hur många extraljus har du monterat?
Ja, jag jordar reläet med självborrande skruv ibland, samma som håller reläet, det har hittils aldrig fallerat.
Vid andra montage drar jag in reläets jordanslutning i bilen via en brytare så att jag kan slå av extraljusen, då jordar jag i lämlig jordpunkt inne i bilen, eller med en självborrande om det saknas bra jordpunkt...
Rally (inte rallycross, dom brukar sällan ha lysen) bilar må se få timmars bruk, men värre förhållanden än någonting annat, så jag tycker att det är ett ganska bra mått på en hållbar installation.
Till exempel brukar man behöva klammra och dragavlasta alla kablar till reläet betydligt bättre än i en standardbil, rallyförare blir så lätt griniga om dom blir utan lyse efter ett hopp på en fullfartsraka, dessutom brukade jag åka kartläsare i en av bilarna så det var lite egen överlevnadsinstinkt bakom.
Extraljusen jordar jag direkt på batteriet eller på jordflätans karosserinfästning, med lika grov kabel som jag matar dom med, då jag vill undvika spänningsfall på returen likväl.