styrdämparen på R1-04 suger....

Rodentboy skrev:
Det är inte någon progressiv historia som sitter på som blir hårdare med hastigheten eller nåt sånt nymodigt då?

Har du nån susning om vad du får i försäkring på den än förresten??

nä...det är inget nymodigt med den... en helt vanlig oljedämpad historia .

Har kollat och fått en pris uppgift...men säger inget förens jag skrivit papper.

BENSON skrev:
nä...det är inget nymodigt med den... en helt vanlig oljedämpad historia .

Har kollat och fått en pris uppgift...men säger inget förens jag skrivit papper.

Hoppas premien blir lägre än eran lägenhet iallafall..;)

Kikat lite på nåt nytt också...hamnar iaf under 2k i månaden för helförsäkring så nu är det bara en överläggning med den ekonomiska rådgivaren innan man vågar gå vidare...

.......var sitter sensor och dylikt :va

Bifogat

• sd (Small).jpg
    sd (Small).jpg
    35.1 KB · Visningar: 195
  • 04r1_16 (Small).jpg
    04r1_16 (Small).jpg
    26 KB · Visningar: 228
Last edited:
Rodentboy skrev:
Kikat lite på nåt nytt också...hamnar iaf under 2k i månaden för helförsäkring så nu är det bara en överläggning med den ekonomiska rådgivaren innan man vågar gå vidare...

det är väl inget att fundera på.....hur kul har man med hojen på sommaren.
Fast det kan du ju iofs ha med den du har nu med....
men det är alltid kul att variera......(som dom bisexuella brukar säga)

BENSON skrev:
det är väl inget att fundera på.....hur kul har man med hojen på sommaren.
Fast det kan du ju iofs ha med den du har nu med....
men det är alltid kul att variera......(som dom bisexuella brukar säga)

Jo, jag har väl rätt kul med den, men eftersom man tillhör touringsektionen av Gården MC så lutar det åt en Hayabusa istället...antingen behåller jag hojen denna säsong också och byter i höst..eller så gör jag nåt impulsivt som att låna lite pengar och tokhandlar en stor hoj istället...

Rodentboy skrev:
Jo, jag har väl rätt kul med den, men eftersom man tillhör touringsektionen av Gården MC så lutar det åt en Hayabusa istället...antingen behåller jag hojen denna säsong också och byter i höst..eller så gör jag nåt impulsivt som att låna lite pengar och tokhandlar en stor hoj istället...

:banana :banana KÖP EN BUSA :brinnerup

Rodentboy skrev:
Sen tar vi en toklång raka o rejsar lite...första årsmodellen av busan är väl den snabbaste har jag hört..precis som det spelar nån roll :rolleyes:
för att beskriva det med bilder :D

---------------------------------------------------------

.:kulspruta

----- ---- ---- ------ -------

.:machinegu

Last edited:
BENSON skrev:
för att beskriva det med bilder :D

.:kulspruta

----- ---- ---- ------ -------

.:machinegu

Funderar på vem som är vem???

BENSON skrev:
syns inte det på avgas knallarna :rolleyes:

Ja ja vet .......den är jätte dålig.

men misstänker att du typ är hur sugen som helst att shoppa en.

Det är helt riktigt...jag har ju velat mellan en jäkla massa hojar det senaste halvåret typ..katana, zx9r, zx12r, hayabusa, 929 osv osv, men man kommer alltid tillbaka till Busan och jag klämde lite extra på den på mässan och den känns ju precis lagom för min del. Känns bra mycket smidigare än hojen jag har nu och att den är både snyggare och vassare gör ju inget heller.

Vi får väl se om jag får sålt på Yamahan så man kan handla sig en..:)

Precis som på min GSXR så är dämparen lämpad för hård körning på gata, med andra ord progressiv. Min dämpare känns inte alls när man står still, men när man får ett vobbel i fart så styvnar den till, precis som progressiva stötar till en bil.

När man ex. gör en lång (ehh.. :rolleyes: ) stoppie så är det ju bra att kunna ställa dämparen hårt för att inte få hojen att vippa åt sidan. Å andra sidan så dämpar den vobbel i fart när man ställer ner den från en bakhjulsrepa eller gupp i vägen när man leker checa effektivt...

Äru med?

//jaG

BENSON skrev:
åter till ämnet..

Zeb_Macahan skrev:
Precis som på min GSXR så är dämparen lämpad för hård körning på gata, med andra ord progressiv. Min dämpare känns inte alls när man står still, men när man får ett vobbel i fart så styvnar den till, precis som progressiva stötar till en bil.

När man ex. gör en lång (ehh.. :rolleyes: ) stoppie så är det ju bra att kunna ställa dämparen hårt för att inte få hojen att vippa åt sidan. Å andra sidan så dämpar den vobbel i fart när man ställer ner den från en bakhjulsrepa eller gupp i vägen när man leker checa effektivt...

Äru med?

//jaG

självklart blir det mer motstånd i den när man får ett ordentligt wobbel....
....det är själva knycket som avgör motståndet.
men jag tycker inte att det mottståndet denna ger räcker.
PÅ LÅNGA VÄGAR

Men jag kan ju ha blivit "öhlins" skadad :Bugar

Last edited:
Genom att rycka i styret får du inte min att bli trögare heller, så uttala sig inte om hur bra den är innan du har testat den "live"

Censur: Yamaha gör inte (alltid) skit... /censur :rolleyes: :lol

//jaG

BENSON skrev:
självklart blir det mer motstånd i den när man får ett ordentligt wobbel....
....det är själva knycket som avgör motståndet.
men jag tycker inte att det mottståndet denna ger räcker.
PÅ LÅNGA VÄGAR

Zeb_Macahan skrev:
Genom att rycka i styret får du inte min att bli trögare heller, så uttala sig inte om hur bra den är innan du har testat den "live"

Censur: Yamaha gör inte (alltid) skit... /censur :rolleyes: :lol

//jaG

Kanske inte tycker din är tillräcklig för mej heller :fatta!

Back